Skoda Octavia Combi ma duży udział w sukcesie marki. Samochód został wprowadzony na rynek w 1998 roku. Od tego czasu sprzedano go w ilości ponad 1,3 mln egzemplarzy, z prawie 3,8 mln wszystkich Octavii na całym świecie. W 2012 roku w Europie na ŠKODĘ Octavia Combi przypadło 23,7 proc. całej sprzedaży marki, a w Europie Zachodniej - nawet 25,2 proc.

"Octavia to serce marki Skoda. Zaledwie kilka tygodni po premierze limuzyny, zaprezentujemy odmianę Combi i Combi 4x4. Trzecia generacja tego uznanego modelu wyznacza nowe standardy w klasie aut kompaktowych, imponuje przestronnością i zachwyca designem. Wersja Combi pod każdym względem dotrzymuje kroku limuzynie, oferując cechy samochodu klasy średniej w cenie auta kompaktowego" - mówi Winfried Vahland, prezes Skody.

Nowa Skoda Octavia Combi, podobnie jak limuzyna, odzwierciedla wszystkie najlepsze geny marki: jest ponadczasowo elegancka, oferuje dużo miejsca dla pasażerów, bogate wyposażenie i korzystny stosunek ceny do jakości. Auto jest o 90 mm dłuższe i o 45 mm szersze od swojego poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się prawie o 11 cm, a pojemność bagażnika wynosi rekordowe 610 litrów.

Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń tą można powiększyć do 1 740 litrów. We wnętrzu samochodu zastosowano wiele "Przemyślanych rozwiązań" i systemów bezpieczeństwa, które podnoszą komfort podróżowania. Nowo opracowane silniki zapewniają wspaniałe osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa. Wersja 4x4 będzie także wyposażona w sprzęgło Haldex piątej generacji.

Skoda aż do 2015 roku planuje wprowadzanie nowego lub zmodernizowanego samochodu średnio co sześć miesięcy. Do 2018 roku marka chce zwiększyć sprzedaż swoich pojazdów do 1,5 mln szt. rocznie. Nowa ŠKODA Octavia stanowi bardzo ważny element tej strategii. "Utrzymujemy szybkie tempo wzrostu i kontynuujemy naszą ofensywę modelową, nawet w tak trudnych warunkach gospodarczych" - mówi Winfried Vahland.