Ciekawostką Goodyear’a w tym roku jest specjalna atrakcja - opona inspirująca kształtem, wyglądem, estetyką! Przedstawiciele marki próbują nadać jej filozofię, wspominając o tym, że efekt pracy projektantów odzwierciedlający najważniejsze wartości marki Goodyear, w tym także informacje zawarte w nowym haśle "Made To Feel Good“. Dla nas, jest ona po prostu… ładna!

"Stworzenie opony odzwierciedlającej nowe pozycjonowanie marki Goodyear było wyzwaniem dla naszego zespołu projektowego. Przedsięwzięcie ekscytujące, a to dopiero początek - zapowiedź tego, jak ważną rolę w przyszłości będzie odgrywać wzornictwo Goodyeara w kontekście komunikowania osiągów opon i ich postrzegania" - powiedział Sébastien Fontaine, projektant przemysłowy w biurze projektowym Goodyear Advanced Design Studio.

Goodyear Foto: Onet.pl
Goodyear

W jaki sposób można sprzedać oponę? Przede wszystkim tworząc najwyższej jakości produkt. Powinna zapewniać bezpieczeństwo, trwałość, a jeżeli jesteś kimś, kto woli urlop spędzić na torze wyścigowym niż na plażowym leżaku, powinna też być, jak to mówią kierowcy, "szybka". Dobrze, ale co dalej, jeżeli mamy kilka opon o porównywalnych parametrach? Tak! Można ją sprzedać za pomocą… designu!

W ten nowatorski sposób projektując oponę w Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu, zespół Goodyear Advanced Design Studio działa w oparciu o nowy plan marketingowy i wytyczne co do pozycjonowania marki. Czyli wszystko sprowadza się do tego, że opona może być też zwyczajnie… ładna.

Goodyear Foto: Onet.pl
Goodyear

"Stworzyliśmy oponę odzwierciedlającą wartości firmy, przekazującą emocje. Tożsamość naszej marki zbudowana jest na zapewnianiu konsumentom poczucia bezpieczeństwa i spokoju. Jednocześnie podkreślamy wizualną rolę symbolu uskrzydlonego buta (ang. Wingfoot), będącego elementem składowym logo Goodyeara. To było trudne zadanie, ale rezultat jest naprawdę inspirujący" - powiedział Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Przedstawiciele zapewniają, że nie jest tylko ładna, ale też zapewnia odpowiednio wysokie parametry - niski opór toczenia za sprawą właściwego kształtu, w połączeniu z większą średnicą zewnętrzną, większą odporność na aquaplaning dzięki węższemu bieżnikowi, redukcję przesunięć bloków bieżnika oraz mniejsze rozpraszanie energii, za sprawą płytszego bieżnika oraz ultra aerodynamiczną konstrukcję ściany bocznej opony bez żeber i rowków.

Pomysł nam się podoba, jeżeli faktycznie uda się połączyć wysokie parametry z atrakcyjnym wyglądem, to takie połączenie bez problemu znajdzie swoich wielbicieli.