Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Technika

Technika

Samochód na 30 lat? Dlaczego zrezygnowano z projektu długowiecznego auta?

Samochód na 30 lat? Dlaczego zrezygnowano z projektu długowiecznego auta?

Przeświadczenie o kończących się surowcach, droga ropa naftowa i pytania dotyczące recyklingu – to wszystko sprawiło, że w latach 70. XX w. zaczęto się zastanawiać, co dalej z samochodami. Wtedy też pojawiły się pomysły budowy trwalszych aut.

Sprawdź, czy znasz się na autach elektrycznych i hybrydowych

Sprawdź, czy znasz się na autach elektrycznych i hybrydowych

Samochody elektryczne i hybrydowe ma już w ofercie większość producentów. Na ulicach daje się także zauważyć coraz więcej aut z zieloną tablicą rejestracyjną. Czy masz odpowiednio dużą wiedzę o ich budowie, osiągach i eksploatacji? Wiesz jakie napięcie i moc ma akumulator przeciętnego "elektryka"? Ile przejedziesz na prądzie hybrydą typu plug-in? Sprawdź z nami swoją wiedzę!

Był geniuszem. Zaprojektował pierwszy polski samochód. Ale jego projekt zabili Włosi, a Niemcy zgotowali mu straszny los

Był geniuszem. Zaprojektował pierwszy polski samochód. Ale jego projekt zabili Włosi, a Niemcy zgotowali mu straszny los

W latach 20. zaledwie kilka lat po odzyskaniu przez Polskę niepodległości powstał w Warszawie samochód, który mógł konkurować z najlepszymi i najdroższymi ówczesnymi markami: Mercedesem, Maybachem, Rolls-Royce’em, Hispano Suizą, Horchem. Silnik oraz podwozie do tego auta zaprojektował genialny polski konstruktor – inż. Tadeusz Tański.

Sprawdź, czy znasz się na technice motoryzacyjnej i przepisach ruchu drogowego [QUIZ]

Sprawdź, czy znasz się na technice motoryzacyjnej i przepisach ruchu drogowego [QUIZ]

Pasjonujesz się motoryzacją? Uważasz, że przepisy ruchu drogowego masz w jednym paluszku, a przed techniką motoryzacyjną nie ma dla ciebie tajemnic? Sprawdź się w naszym quizie. Wystarczy, że poprawnie zaznaczysz jedną odpowiedź. Łatwe? Zobaczymy!

Samochód na ramie z drewna? Zobaczyłem na własne oczy konstrukcję Morgana

Samochód na ramie z drewna? Zobaczyłem na własne oczy konstrukcję Morgana

Staroświecki wygląd tego brytyjskiego auta jest jego błogosławieństwem i przekleństwem jednocześnie. Błogosławieństwem, bo trudno znaleźć dziś inne produkcyjne auto, które w tak oryginalny sposób przypomina o czasach motoryzacji nastawionej na frajdę. Przekleństwem, bo ściąga na Brytyjczyków falę kpin – że przestarzałe, że niebezpieczne, że drewniana rama itp. Sprawdziłem, ile jest prawdy w tych "legendach".

Czy poprawnie rozpoznasz te części samochodu?

Czy poprawnie rozpoznasz te części samochodu?

Mówi się, że nowoczesny samochód przeciętnie składa się z kilkunastu tysięcy części. Nie będziemy nazywać ich wszystkich, ale wybraliśmy dla was dziesięć, tych bardzo charakterystycznych. Sprawdź, czy potrafisz je poprawnie nazwać!

Kierunkowskaz miga za szybko. Czy wiesz, co się zepsuło?

Kierunkowskaz miga za szybko. Czy wiesz, co się zepsuło?

W tym cyklu szczegółowo wyjaśniamy zagadnienia z pytań na prawo jazdy, jakie pojawiają się na urzędowych egzaminach na kat. B.

Samochody elektryczne – proste i wydajne

Samochody elektryczne – proste i wydajne

Samochody czysto elektryczne stanowią na naszych drogach zdecydowaną mniejszość, ale dopiero ostatnie lata przyniosły konstrukcje pozwalające na bezproblemowe codzienne użytkowanie takich modeli. Głównie to zasługa coraz bardziej wydajnych akumulatorów. Spore wyzwanie czeka jednak infrastrukturę związaną z ładowaniem.

Łańcuchowy napęd rozrządu – budowa i obsługa

Łańcuchowy napęd rozrządu – budowa i obsługa

W teorii łańcuch rozrządu ma wiele zalet użytkowych, ale – jak pokazały ostatnie lata – nie zawsze sprawuje się właściwie. Czy można poprawić jego trwałość?

Co się zmieniło w motoryzacji przez 27 lat?

Co się zmieniło w motoryzacji przez 27 lat?

Ostatnie trzy dekady to okres, w którym motoryzacja rozwijała się burzliwie, a często też kierunki tego rozwoju okazywały się inne, niż się wszyscy spodziewali. Oto nasz subiektywny przegląd tego, co w ciągu ostatnich lat zrobiło na dziennikarzach tygodnika Auto Świat największe wrażenie. Za czym tęsknimy? Co zmieniło się na lepsze, a co na gorsze?

Crashtesty – wyniki ponad 300 rozbitych aut

Crashtesty – wyniki ponad 300 rozbitych aut

Przyjrzeliśmy się wynikom testów zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP. Pod lupę wzięliśmy głównie kilkunastoletnie egzemplarze.

Wszystko, co musisz wiedzieć o rozrządzie

Wszystko, co musisz wiedzieć o rozrządzie

Czy obsługa rozrządu ogranicza się do wymiany paska lub łańcucha? Co lepsze: pasek czy łańcuch? Opisujemy, z jakich elementów składa się układ rozrządu, jak o niego dbać oraz co może się w nim popsuć.

Pasek antystatyczny kiedyś był normą. Po co go stosowano?

Pasek antystatyczny kiedyś był normą. Po co go stosowano?

Pasek zwisający z tyłu samochodu to dziś niecodzienny widok, ale jeszcze w latach 90. stosowano go powszechnie. Choć zniknął z aut prywatnych, to niektóre pojazdy muszą go mieć.

Biuro z widokiem na cały świat — rozmawiałem z kapitanem Boeinga 787 Dreamliner. Jak wygląda jego praca?

Biuro z widokiem na cały świat — rozmawiałem z kapitanem Boeinga 787 Dreamliner. Jak wygląda jego praca?

Na co dzień zalatany i z głową w chmurach — dosłownie i w przenośni — i co tydzień na innym kontynencie. O tym, jak wygląda praca pilota najnowocześniejszego samolotu wykorzystywanego przez PLL LOT, czy latanie jest bezpieczne i czy dużo czasu trzeba poświęcić, aby zasiąść za sterami cudu techniki, jakim jest Boeing 787 Dreamliner, rozmawiamy z kapitanem Wiesławem Lewandowskim.

Wymień baterię w elektryku, zamiast ją ładować. Chińczycy już produkują takie stacje w Europie

Wymień baterię w elektryku, zamiast ją ładować. Chińczycy już produkują takie stacje w Europie

Jedna z najmłodszych chińskich firm motoryzacyjnych ruszyła z produkcją w Europie. Bramy zakładów w węgierskim Biatorbagy opuściła pierwsza stacja wymiany akumulatorów w samochodach elektrycznych. Trafi do naszych zachodnich sąsiadów.

O to też pytają na egzaminie na prawo jazdy!

O to też pytają na egzaminie na prawo jazdy!

Tym razem niewiele o pierwszeństwie przejazdu, parkowaniu i innych przepisach "typowo drogowych". Z państwowej bazy pytań na prawo jazdy wybraliśmy 13 pytań w przeważającej mierze technicznych. Większość wydaje się łatwa, w przypadku niektórych można się zastanawiać: czy kierowcy taka wiedza jest jeszcze do czegoś potrzebna? Tak czy inaczej, tego typu pytania pojawiają się w każdym teście i nierzadko decydują o tym, czy zdasz, czy nie zdasz. Potrafisz poprawnie odpowiedzieć na wszystkie?

Kamaz cofa się do czasów ZSRR. Rosjanie pokazali nową ciężarówkę "odporną" na sankcje

Kamaz cofa się do czasów ZSRR. Rosjanie pokazali nową ciężarówkę "odporną" na sankcje

Rosjanie próbują za wszelką cenę dać odpór zachodnim sankcjom i zmniejszyć zależność od zagranicznych dostawców. Stąd próby wznowienia produkcji samochodów zubożonych o importowane komponenty. Po Ładzie przyszedł czas na Kamaza. By utrzymać produkcję ciężarówek, trzeba było cofnąć się z technologią do czasów ZSRR.

Pedały w samochodzie – trzy, dwa, a może w ogóle znikną?

Pedały w samochodzie – trzy, dwa, a może w ogóle znikną?

Pedały to element w samochodzie niedoceniany. Po prostu są i koniec. Nie zastanawiamy się nad ich kształtem czy pracą, obsługujemy je intuicyjnie i prawie nigdy nie zaglądamy do wnęki, gdzie są zamontowane, chyba że czyścimy dywaniki.

Arcydzieło techniki od Bugatti. Elektromobilność odeśle silnik W16 do historii [WIDEO]

Arcydzieło techniki od Bugatti. Elektromobilność odeśle silnik W16 do historii [WIDEO]

Naszkicowano go ćwierć wieku temu na kartce podczas podróży pociągiem, dziś dwaj specjaliści przez sześć dni składają go ręcznie z prawie 4 tys. części. Oto silnik W16 Bugatti, który potrafi rozwinąć nawet 1600 KM.

Jak działa mechanizm różnicowy? Reklama z 1937 r. pokazuje to najlepiej

Jak działa mechanizm różnicowy? Reklama z 1937 r. pokazuje to najlepiej

Ten 85-letni film miał być reklamą. Znając dzisiejszą telewizję trudno w to uwierzyć, ale jest nastawiony nie tylko na promocję, ale także na przekazywanie wiedzy. Trudno pokazać lepiej, jak działa mechanizm różnicowy.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech