- Następca Lamborghini Huracana będzie hybrydą wykorzystującą m.in. podwójnie doładowane, benzynowe V8
- Nowa jednostka będzie generowała 800 KM oraz 730 Nm
- W skład układu hybrydowego o mocy ponad 900 KM oprócz silnika V8 wejdą jeszcze trzy elektryczne jednostki
Lamborghini 634 to nazwa kodowa następcy Lamborghini Huracána. Samochód, który dołączy do linii High Performance Electrified Vehicle (HPEV) będzie wyposażony w silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem.
Oprócz jednostki V8 w skład układu hybrydowego wejdą trzy silniki elektryczne i ośmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów. To ta sama konstrukcja, która niedawno zadebiutowała w Lamborghini Revuelto.
Całkowicie nowy silnik to w pełni konstrukcja z Sant'Agata Bolognese. Celem projektantów było stworzenie napędu o osiągach przewyższających te, które znamy z Huracana.
Lamborghini – wyjątkowe V8
Silnik V8 z podwójnym doładowaniem i o pojemności 4 litrów ma moc jednostkową 200 KM/l. Z kolei maksymalna moc jednostki to 800 KM uzyskiwane w zakresie 9000-9750 obr./min.
O wyjątkowości spalinowego silnika świadczy możliwość uzyskiwania nawet 10 000 obr./min. To wartość zwykle zarezerwowana dla silników wyścigowych. Sprawia ona, że nowe V8 wyróżnia się na tle innych jednostek przeznaczonych do supersportowych samochodów dopuszczonych do jazdy po publicznych drogach.
Lamborghini – wysoki moment obrotowy
O wyjątkowości silnika świadczy również moment obrotowy wynoszący 730 Nm i uzyskiwany w zakresie 4000-7000 obr./min. To kolejna cecha, która kojarzy się z wyczynowymi samochodami.
Układ elektryczny umieszczony został pomiędzy silnikiem spalinowym a dwusprzęgłową skrzynią biegów i obejmuje falownik oraz jednostkę elektryczną. Układ generuje 150 KM oraz 300 Nm. Łączna moc układu hybrydowego wynosi ponad 900 KM.
Lamborghini – rasowe brzmienie
Projektanci nie zapomnieli oczywiście o dźwiękowych doznaniach podczas jazdy. Starano się nadać nowej jednostce napędowej unikalny i charakterystyczny charakter, tak żeby zapewnić kierowcy niezrównane wrażenia z jazdy.
Charakterystyka nowego V8 to typowe crescendo słyszane cały czas podczas przyspieszani. Dźwięk narasta stopniowo wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika, tak aby szczyt ryku jednostki uzyskać przy maksymalnych obrotach. W połączeniu z drganiami przenoszonymi na nadwozie daje to niesamowite wrażenia w trakcie jazdy.
Lamborghini 634 to kolejny punkt w programie "Direzione Cor Tauri", który prowadzi włoską markę w kierunku stopniowej elektryfikacji gamy modelowej. Premierę nowego pojazdu przewidziano jeszcze w 2024 roku.