Logo
WiadomościAktualnościNastępca Lamborghini Huracana będzie hybrydą z silnikiem V8

Następca Lamborghini Huracana będzie hybrydą z silnikiem V8

Co ma wspólnego Lamborghini Huracan i hybryda? Otóż taki układ napędowy zostanie zastosowany w następcy tego modelu. Konstrukcja będzie opierała się na podwójnie doładowanym benzyniaku V8. Już dziś możemy być pewni niesamowitych osiągów nowego pojazdu.

Lamborghini. PHEV z silnikiem V8
Zobacz galerię (9)
Lamborghini
Lamborghini. PHEV z silnikiem V8
  • Następca Lamborghini Huracana będzie hybrydą wykorzystującą m.in. podwójnie doładowane, benzynowe V8
  • Nowa jednostka będzie generowała 800 KM oraz 730 Nm
  • W skład układu hybrydowego o mocy ponad 900 KM oprócz silnika V8 wejdą jeszcze trzy elektryczne jednostki
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Lamborghini 634 to nazwa kodowa następcy Lamborghini Huracána. Samochód, który dołączy do linii High Performance Electrified Vehicle (HPEV) będzie wyposażony w silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem.

Lamborghini. PHEV z silnikiem V8
Lamborghini. PHEV z silnikiem V8Żródło: Lamborghini

Oprócz jednostki V8 w skład układu hybrydowego wejdą trzy silniki elektryczne i ośmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów. To ta sama konstrukcja, która niedawno zadebiutowała w Lamborghini Revuelto.

Całkowicie nowy silnik to w pełni konstrukcja z Sant'Agata Bolognese. Celem projektantów było stworzenie napędu o osiągach przewyższających te, które znamy z Huracana.

Lamborghini – wyjątkowe V8

Silnik V8 z podwójnym doładowaniem i o pojemności 4 litrów ma moc jednostkową 200 KM/l. Z kolei maksymalna moc jednostki to 800 KM uzyskiwane w zakresie 9000-9750 obr./min.

O wyjątkowości spalinowego silnika świadczy możliwość uzyskiwania nawet 10 000 obr./min. To wartość zwykle zarezerwowana dla silników wyścigowych. Sprawia ona, że nowe V8 wyróżnia się na tle innych jednostek przeznaczonych do supersportowych samochodów dopuszczonych do jazdy po publicznych drogach.

Lamborghini – wysoki moment obrotowy

O wyjątkowości silnika świadczy również moment obrotowy wynoszący 730 Nm i uzyskiwany w zakresie 4000-7000 obr./min. To kolejna cecha, która kojarzy się z wyczynowymi samochodami.

Układ elektryczny umieszczony został pomiędzy silnikiem spalinowym a dwusprzęgłową skrzynią biegów i obejmuje falownik oraz jednostkę elektryczną. Układ generuje 150 KM oraz 300 Nm. Łączna moc układu hybrydowego wynosi ponad 900 KM.

Lamborghini – rasowe brzmienie

Projektanci nie zapomnieli oczywiście o dźwiękowych doznaniach podczas jazdy. Starano się nadać nowej jednostce napędowej unikalny i charakterystyczny charakter, tak żeby zapewnić kierowcy niezrównane wrażenia z jazdy.

Charakterystyka nowego V8 to typowe crescendo słyszane cały czas podczas przyspieszani. Dźwięk narasta stopniowo wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika, tak aby szczyt ryku jednostki uzyskać przy maksymalnych obrotach. W połączeniu z drganiami przenoszonymi na nadwozie daje to niesamowite wrażenia w trakcie jazdy.

Lamborghini 634 to kolejny punkt w programie "Direzione Cor Tauri", który prowadzi włoską markę w kierunku stopniowej elektryfikacji gamy modelowej. Premierę nowego pojazdu przewidziano jeszcze w 2024 roku.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium