- Następca Lamborghini Huracana będzie hybrydą wykorzystującą m.in. podwójnie doładowane, benzynowe V8
- Nowa jednostka będzie generowała 800 KM oraz 730 Nm
- W skład układu hybrydowego o mocy ponad 900 KM oprócz silnika V8 wejdą jeszcze trzy elektryczne jednostki
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Lamborghini 634 to nazwa kodowa następcy Lamborghini Huracána. Samochód, który dołączy do linii High Performance Electrified Vehicle (HPEV) będzie wyposażony w silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem.
Oprócz jednostki V8 w skład układu hybrydowego wejdą trzy silniki elektryczne i ośmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów. To ta sama konstrukcja, która niedawno zadebiutowała w Lamborghini Revuelto.
Całkowicie nowy silnik to w pełni konstrukcja z Sant'Agata Bolognese. Celem projektantów było stworzenie napędu o osiągach przewyższających te, które znamy z Huracana.
Lamborghini – wyjątkowe V8
Silnik V8 z podwójnym doładowaniem i o pojemności 4 litrów ma moc jednostkową 200 KM/l. Z kolei maksymalna moc jednostki to 800 KM uzyskiwane w zakresie 9000-9750 obr./min.
O wyjątkowości spalinowego silnika świadczy możliwość uzyskiwania nawet 10 000 obr./min. To wartość zwykle zarezerwowana dla silników wyścigowych. Sprawia ona, że nowe V8 wyróżnia się na tle innych jednostek przeznaczonych do supersportowych samochodów dopuszczonych do jazdy po publicznych drogach.
Lamborghini – wysoki moment obrotowy
O wyjątkowości silnika świadczy również moment obrotowy wynoszący 730 Nm i uzyskiwany w zakresie 4000-7000 obr./min. To kolejna cecha, która kojarzy się z wyczynowymi samochodami.
Układ elektryczny umieszczony został pomiędzy silnikiem spalinowym a dwusprzęgłową skrzynią biegów i obejmuje falownik oraz jednostkę elektryczną. Układ generuje 150 KM oraz 300 Nm. Łączna moc układu hybrydowego wynosi ponad 900 KM.
Lamborghini – rasowe brzmienie
Projektanci nie zapomnieli oczywiście o dźwiękowych doznaniach podczas jazdy. Starano się nadać nowej jednostce napędowej unikalny i charakterystyczny charakter, tak żeby zapewnić kierowcy niezrównane wrażenia z jazdy.
Charakterystyka nowego V8 to typowe crescendo słyszane cały czas podczas przyspieszani. Dźwięk narasta stopniowo wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika, tak aby szczyt ryku jednostki uzyskać przy maksymalnych obrotach. W połączeniu z drganiami przenoszonymi na nadwozie daje to niesamowite wrażenia w trakcie jazdy.
Lamborghini 634 to kolejny punkt w programie "Direzione Cor Tauri", który prowadzi włoską markę w kierunku stopniowej elektryfikacji gamy modelowej. Premierę nowego pojazdu przewidziano jeszcze w 2024 roku.