Dzięki wsparciu z Centrum Wzornictwa Grupy Fiat-Chrysler, Europejski Instytut Wzornictwa w Turynie miał szansę "przetrenować" swoich młodych projektantów samochodów, zlecając im zadanie stworzenia sedana Alfy Romeo, przeznaczonego na rynek amerykański i azjatycki.

Samochód miał być symbolem elegancji i prestiżu i miał oferować sporo przestrzeni w środku. Centrum Stylu Alfa Romeo z pełnym zaangażowaniem uczestniczyło więc w poszczególnych fazach projektu: począwszy od założeń do nowego modelu i analizowania wyglądu historycznych modeli marki, poprzez pierwsze propozycje szkiców, aż do stworzenia modelu z gliny w skali 1:1.

Gloria ma 4700 mm długości, 1920 mm szerokości, 1320 mm wysokości, a jej osie rozstawione są w odległości 2900 mm. Ten koncepcyjny pojazd to sportowy sedan o wyraźne zarysowanych liniach. Napędzać go ma najnowszej generacji silnik biturbo V6 lub V8. Kształt maski mocno nawiązuje do tarczy Alfy Romeo, a skórzane pasy w przedniej części nadwozia nawiązują do pamiętnych pasów ze skóry w bagażnikach w historycznych modelach tej marki.

Alfa Romeo Gloria jest owocem pracy dwudziestu studentów z roku akademickiego 2011/2012. Ten koncepcyjny pojazd jest wynikiem pełnego procesu począwszy od szkicu poprzez szukanie stylu, aż do dwudziestu propozycji projektów wykonanych z gliny w skali 1:4. Spośród wszystkich modeli został wybrany ten, który najbardziej odpowiadał wstępnym założeniom określonym przez markę Alfa Romeo. Wszyscy studenci, pracowali później wspólnie nad końcowym projektem o rzeczywistych wymiarach.

Felgi są owocem projektu opracowanego we współpracy z OZ Racing, który jako sponsor obręczy 20" przeznaczonych dla Glorii, poprosił studentów o narysowanie swoich propozycji.