Auto Świat Testy BMW 520d xDrive - autostradowy typ

BMW 520d xDrive - autostradowy typ

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Ponad 1300 km zasięgu i napęd, który daje pewność jazdy nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych – 520d xDrive to auto na długie podróże.

BMW 520d xDriveŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

BMW serii 5 (G30) jest w sprzedaży od lutego 2017 roku. Nasza testowa wersja 520d to prawdziwy high-tech na kołach – oprócz systemu zdalnego parkowania (obsługiwany z kluczyka) niektóre funkcje pokładowe (np. regulację głośności) obsługuje się gestami.

BMW 520d - nadwozie

Luxury Line – tak nazywa się wersja stylistyczna „piątki” (16 300 zł), w której skład wchodzą m.in.: aluminiowe skrzela oraz listwy przy oknach i na zderzakach, mniejsza sportowa kierownica, a także specjalna skórzana tapicerka. Całość uzupełniają szlachetna antracytowa podsufitka (1670 zł) i przeciwsłoneczne rolety (2600 zł). Monitor do obsługi urządzeń pokładowych i multimediów ma przekątną aż 8,8 cala. Mimo pakietu obsługi gestami (1100 zł) wybór odpowiedniej funkcji pokrętłem i przyciskami jest intuicyjny i nie stanowi problemu – tak powinna wyglądać nowoczesność!

BMW 520d - silnik

Od mocy (190 KM) ważniejszy jest moment obrotowy (400 Nm), który sprawia, że auto jeździ bardzo płynnie i przyjemnie. We wnętrzu bardziej słychać opony niż silnik, a 8-stopniowy „automat” działa bezszelestnie i szybko. Jednak spalanie w mieście 5,4 l/100 km można włożyć między bajki. Trzeba się liczyć z 7-8 litrami.

BMW 520d - prowadzenie

System xDrive dba o trakcję, a aktywne zawieszenie (5240 zł) i układ kierowniczy (5500 zł) – o bezpieczeństwo i frajdę z jazdy. Bez względu na warunki trzeba mocno się postarać (czyli jechać zdecydowanie za szybko), by to auto straciło stabilność.

BMW 520d - koszty

Podstawowa odmiana 520d xDrive kosztuje 229 300 zł. Pakiet Luxury Line ma cenę 16 354 zł, a suma innych opcji to 121 661 zł. Mercedes klasy E 220 d 4Matic (194 KM) – bezpośredni konkurent – jest o ponad 20 000 zł tańszy.

BMW 520d - to nam się podoba

Duża przyjemność z jazdy, cichy silnik, innowacyjne wyposażenie, łatwość obsługi.

BMW 520d - to nam się nie podoba

Znacząco wyższe spalanie miejskie niż deklaracje producenta, wysoka cena.

BMW 520d - naszym zdaniem

Z jednej strony: automatyczne parkowanie spoza auta, pakiet systemów wspomagania kierowcy i sterowanie gestami, z drugiej – przyjemnie rozwijający moc diesel, wsparty napędem 4x4 i aktywnym układem kierowniczym. „Piątka” nadal jest autem, które prowadzi się z dużą przyjemnością!

BMW 520d xDrive Luxury Line - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 1995 cm3
Moc maksymalna 190 KM/4000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 400 Nm/1750 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. 8-biegowa/4x4
Prędkość maksymlana 235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Średnie spalanie producenta 4,9 l/100 km
Średnie spalanie testowe 7,5 l/100 km
Pojemność bagażnika 530 l
Długość/szerokość, wysokość 4936/1868/1479 mm
Rozstaw osi 2975 mm
Masa własna/ładowność 1695 kg/705 kg
Cena testowanej wersji 350 961 zł
Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków