BMW serii 5 (G30) jest w sprzedaży od lutego 2017 roku. Nasza testowa wersja 520d to prawdziwy high-tech na kołach – oprócz systemu zdalnego parkowania (obsługiwany z kluczyka) niektóre funkcje pokładowe (np. regulację głośności) obsługuje się gestami.
BMW 520d - nadwozie
Luxury Line – tak nazywa się wersja stylistyczna „piątki” (16 300 zł), w której skład wchodzą m.in.: aluminiowe skrzela oraz listwy przy oknach i na zderzakach, mniejsza sportowa kierownica, a także specjalna skórzana tapicerka. Całość uzupełniają szlachetna antracytowa podsufitka (1670 zł) i przeciwsłoneczne rolety (2600 zł). Monitor do obsługi urządzeń pokładowych i multimediów ma przekątną aż 8,8 cala. Mimo pakietu obsługi gestami (1100 zł) wybór odpowiedniej funkcji pokrętłem i przyciskami jest intuicyjny i nie stanowi problemu – tak powinna wyglądać nowoczesność!
BMW 520d - silnik
Od mocy (190 KM) ważniejszy jest moment obrotowy (400 Nm), który sprawia, że auto jeździ bardzo płynnie i przyjemnie. We wnętrzu bardziej słychać opony niż silnik, a 8-stopniowy „automat” działa bezszelestnie i szybko. Jednak spalanie w mieście 5,4 l/100 km można włożyć między bajki. Trzeba się liczyć z 7-8 litrami.
BMW 520d - prowadzenie
System xDrive dba o trakcję, a aktywne zawieszenie (5240 zł) i układ kierowniczy (5500 zł) – o bezpieczeństwo i frajdę z jazdy. Bez względu na warunki trzeba mocno się postarać (czyli jechać zdecydowanie za szybko), by to auto straciło stabilność.
BMW 520d - koszty
Podstawowa odmiana 520d xDrive kosztuje 229 300 zł. Pakiet Luxury Line ma cenę 16 354 zł, a suma innych opcji to 121 661 zł. Mercedes klasy E 220 d 4Matic (194 KM) – bezpośredni konkurent – jest o ponad 20 000 zł tańszy.
BMW 520d - to nam się podoba
Duża przyjemność z jazdy, cichy silnik, innowacyjne wyposażenie, łatwość obsługi.
BMW 520d - to nam się nie podoba
Znacząco wyższe spalanie miejskie niż deklaracje producenta, wysoka cena.
BMW 520d - naszym zdaniem
Z jednej strony: automatyczne parkowanie spoza auta, pakiet systemów wspomagania kierowcy i sterowanie gestami, z drugiej – przyjemnie rozwijający moc diesel, wsparty napędem 4x4 i aktywnym układem kierowniczym. „Piątka” nadal jest autem, które prowadzi się z dużą przyjemnością!
BMW 520d xDrive Luxury Line - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 1995 cm3 |
Moc maksymalna | 190 KM/4000 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 400 Nm/1750 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 8-biegowa/4x4 |
Prędkość maksymlana | 235 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,6 s |
Średnie spalanie producenta | 4,9 l/100 km |
Średnie spalanie testowe | 7,5 l/100 km |
Pojemność bagażnika | 530 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4936/1868/1479 mm |
Rozstaw osi | 2975 mm |
Masa własna/ładowność | 1695 kg/705 kg |
Cena testowanej wersji | 350 961 zł |
Galeria zdjęć
O zaletach inteligentnego napędu xDrive najszybciej dowiecie się na mokrych nawierzchniach.
Aluminiowe listwy uzupełniają czarne, fortepianowe wstawki
Niektóre funkcje pokładowe (np. regulację głośności) można obsługiwać się gestami.
Na monitorze jest wyświetlany obraz z kamer i... prognoza pogody.
Zamiast analogowych zegarów auto ma wyświetlacz.
Wygląd zegarów zależy od wybranego trybu jazdy.
Wygląd zegarów zależy od wybranego trybu jazdy.
Wygodne fotele z rozbudowaną regulacją.
Miesjca na nogi nie brakuje.
Walka o każdy litr: niezależnie od napędu kufer „piątki” ma 530 litrów, ale podłoga ma wyżłobienie.
Podstawowa odmiana 520d xDrive kosztuje 229 300 zł. Mercedes klasy E 220 d 4Matic (194 KM) – bezpośredni konkurent – jest o ponad 20 000 zł tańszy.