Auto Świat TV Testy i prezentacje Hyundai Ioniq electric - Robert testuje

Hyundai Ioniq electric - Robert testuje

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Samochody elektryczne stają się coraz bardziej popularne. Raczej nikogo dziwić to nie powinno. Bo już każdy szanujący się producent albo ma, albo za chwilę mieć będzie w ofercie auto elektryczne. Hyundai Ioniq jednak był pierwszy - no może trochę przesadziłem, ale warto wiedzieć, że już 3 lata temu ta koreańska marka wprowadziła do oferty model, który był skonstruowany z myślą o jednym z trzech rodzajów napędu i już od momentu rynkowego debiutu był oferowany jako hybryda, hybryda plugin oraz auto w pełni elektryczne.

Po trzech latach od rynkowego debiutu Hyundai w tym popularnym modelu wprowadził delikatne zmiany, zarówno stylistyczne jak i te których na pierwszy rzut oka nie dostrzeżemy. I tak obecnie pod maską mamy silnik o mocy 136 KM, i baterie o nieco większej pojemności. Efekt - przyspieszenie do 100 km/h w niecałe 10 sekund, prędkość maksymalna 160 km/h i zasięg przekraczający 300 km. Czy z takim autem można żyć? Jak się okazuje tak i jest to życie bardzo miłe - po pokonanie każdych 100 km może w elektrycznym Hyundaiu Ioniqu kosztować około 7 zł - tak dobrze widzicie ten samochód przejeżdża 100 km za 7 zł. Czy można chcieć czegoś więcej?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: