Chociaż auto ma polepszoną ochronę antykorozyjną, czytelne zawieszenie i atrakcyjną stylistykę nadwozia, model 145/146 nie jest przebojem między używanymi Alfami ostatnich lat.

Następca przestarzałej Alfy 33 pojawił się jesienią 1994 w wersji 3-drzwiowej, później w roku 1995 również w wersji 5-drzwiowej. Krótszy i bardziej usportowiony hatchback 145 lepiej pasował do ówczesnej gamy sportowo stylizowanych karoserii i chociaż technicznie pokrewny z 5-drzwiowym modelem, jest zupełnie innym autem. Żadna kompaktowa Alfa Romeo nie była z powodu swojego designu autem dla mas. Alfa 145 była co prawda klasycznym 3-drzwiowym hatchbackiem, ale długi, równy dach bardzo przypominał 2-drzwiowe coupe shooting brake. Rozstaw osi 2540 mm, wspólny dla obu wersji nadwoziowych, był dobrą podstawą do zbudowania przestronnego wnętrza, co też się udało. A jak wiadomo, przestronność nie jest w samochodach Alfa Romeo rzeczą oczywistą. Krótki zwis z tyłu oraz przód w kształcie klina, to główne powody tego, że samochód również po latach wygląda atrakcyjnie. Pas szyb bocznych za długimi drzwiami, który ukrywa słupki karoserii, zakończony jest ekstrawagancko stylizowaną tylną szybą.