Peugeot 607 może się podobać. Oprócz eleganckiej sylwetki oferuje bogato wyposażone wnętrze i wysoki komfort podróży. Dobre osiągi zapewnia silnik benzynowy 2.9 V6/207 KM. Początkowo sprawiał wiele problemów z powodu nagminnie psujących się cewek zapłonowych, które w konsekwencji przyczyniały się do przedwczesnego zużycia kosztownego katalizatora (2420 zł). Cena jednej z 6 cewek (150 zł) niejest szokująca, ale aby je wymienić, trzeba zdemontować kolektor dolotowy, a to dość znacznie podnosi koszty naprawy. Obecnie oferowane są już trwalsze, zmodernizowane cewki. Poza tym układ napędowy nie nastręcza większych problemów, nie cierpi na wycieki i jest stosunkowo trwały. Nie gwarantuje to jednak taniej eksploatacji. Konieczna co 120 tys. km wymiana napędu rozrządu silnika 2.9 pochłania w ASO około 4000 zł, zużyte sprzęgło to wydatek prawie 1500 zł na części plus 1000 zł na montaż. Komplet oryginalnych klocków przednich kosztuje 557 zł. Oprócz V6 oferowany był również silnik benzynowy 2.2o mocy 158 KM. Jego główny problem to wymagający częstego czyszczenia układ dopalania spalin. Z eksploatacją obu diesli 2.2 i 2.7 HDI wiążą się duże wydatki, wynikające m.in. z obsługi filtra cząstek stałych. Mimo wszystko najwięcej problemów stwarza elektronika, która jest wyjątkowo rozbudowana. Na każdym kroku można spotkać jakiś czujnik, którego awaria wiąże się z wydaniem kilkuset złotych.
Koszty eksploatacji są dość wysokie
Niektóre wersje mają również elektronicznie sterowane amortyzatory. Daje to wymierne korzyści podczas szybkiej jazdy, ale znacznie podwyższa koszty eksploatacji, np. tylny amortyzator kosztuje aż 1381 zł. Dość często trzeba wymieniać elementy zawieszenia, zwłaszcza tylnego, o wielowahaczowej konstrukcji. Na szczęście nie są one drogie - silentblocki są wymiennei kosztują średnio 50 zł, przystępne ceny mają również łączniki stabilizatorów oraz sworznie. Gorzej, jeśli uszkodzi się jeden z wahaczy: koszt każdego z nich to prawie 1000 zł. Zdaniem fachowca - Skomplikowana konstrukcja modelu 607 wymaga fachowej obsługi, bez tego może stać się on kłopotliwy w eksploatacji. Trzeba bardzo uważać na auta powypadkowe. Części są kosztowne i bardzo rzadko zdarza się, że rozbity samochód jest profesjonalnie naprawiony z wykorzystaniem nowych podzespołów. Robert Skowron, kierownik serwisu ASO "France Automobiles" NASZ WERDYKT Peugeot 607 ma wszystko, co powinna mieć prawdziwa limuzyna. Jest elegancki, dobrze wyposażony i komfortowy. Brakuje mu jednak prestiżu, aby rywalizować z takimi autami, jak Mercedes klasy E czy Audi A6. Nie cieszy się też opinią trwałego, stąd bardzo atrakcyjne ceny używanych egzemplarzy. Niestety, trzeba się liczyć z dużą utratą wartości, kłopotami z odsprzedażą i wysokimi kosztami utrzymania. Kilkuletni Peugeot 607 to zdecydowanie propozycja tylko dla osób zamożnych, dla których wydanie kilku tys. zł rocznie na profesjonalną obsługę auta nie jest problemem.