Od kiedy w 1966 roku z linii produkcyjnej zjechały modele pierwszej generacji, Toyota pielęgnuje nazwę Corolla, dbając by każda dalsza generacja powtórzyła sukces poprzedniej i na dodatek przyniosła z sobą coś nowego. Od początku produkcji sprzedano już ponad 25 milionów sztuk Corolli. Model ten już kilka ładnych lat utrzymuje się na czołowych pozycjach w niezależnych rankingach niezawodności, tak wśród aut najmłodszych, jak w kategoriach samochodów dziesięcioletnich, gdzie wyniki bywają zupełnie inne. Mianem "niezawodnego auta" zwykliśmy raczej nazywać modele takich marek jak Volkswagen, Mercedes czy Audi, choć te auta w opisywanych rankingach plasują się najczęściej dopiero za Toyotami. Stosunkowo małe zainteresowanie na rynku samochodów używanych robi z Corolli bardzo rozsądny nabytek, zwłaszcza że nawet najstarsze generacje szczycą się solidnością i niezawodnością. Wysoka jakość tych aut jest zdumiewająca zwłaszcza dlatego, że Toyota regularnie co 4-5 lat przedstawia nową generację Corolli, a jak wiadomo nawet najmniejsza zmiana w konstrukcji może stać się źródłem usterek. Przemyślana, odporna i prosta konstrukcja Corolli jest kamieniem węgielnym sukcesów jakie model ten odnosi na całym świecie. W roku 2002 na rynku pojawiła się już 9. generacja tego bestsellera, jednak bliżej przyjrzymy się 8. generację, którą produkowano do 1997 roku.

Dla Coroll z lat 80. i początku lat 90 był charakterystyczny stonowany i niewyraźny design. Zadaniem ósmej generacji było przełamać ten stereotyp i zdobyć nową młodszą klientelę. Dlatego do produkcji weszły ekstrawaganckie Corolle z czterema różnymi nadwoziami. W ofercie Toyoty znalazł się trzydrzwiowy hatchback, pięciodrzwiowy liftback, sedan oraz kombi. Znakiem rozpoznawczym wszystkich czterech typów stały się przednie owalne reflektory, do których płynnie nawiązywały przetłoczenia na przedniej masce. Takie rozwiązanie stylistyczne mogło nas w Corolli rozkochać albo całkowicie do niej zniechęcić. Pomijając przód auta, najbardziej konwencyjny wydaje się być trzydrzwiowy hatchback, na podstawie którego zbudowano wyścigówkę WRC, która w latach 1998, 1999 znalazła się na czołowych pozycjach światowych rallye. Rozmiary 4100 x 1690 x 1358 mm robią z Toyoty typowego przedstawiciela tzw. klasy Golf. Wszystkie typy nadwozi stały na płycie podłogowej z rozstawem osi 2465 mm. Sedan cieszył się zainteresowaniem zwłaszcza u starszej klienteli, przyzwyczajonej do bardziej stonowanej stylistyki. Dziwi fakt, że właśnie ten typ dysponował większym od wersji kombi bagażnikiem o pojemności 370 l. Pojemność bagażnika sportowego kombi, które zachwyca dynamizmem linii bocznej, wynosi jedyne 308 litrów, co w wypadku kombi jest zaskakująco mało. Kompromisem jest pięciodrzwiowy liftback, który dzięki unoszonej tylnej klapie dysponuje przestrzenią bagażową o pojemności 372 litrów. Jednak praktyczność w życiu codziennym ujmuje autu urody. Zaokrąglone tylne partie samochodu robią wrażenie ociężałych i mało dynamicznych.