Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok to średniej wielkości samochód typu pick-up produkowany przez niemiecki koncern. Auto pojawiło się w 2009 roku, jako następca niezbyt popularnego Taro (bliźniaka ówczesnej Toyoty Hilux) z lat 90. Amarok jest więc pierwszym autem tej klasy zaprojektowanym przez VW.

Nazwa auta w języku Eskimosów oznacza wilka arktycznego. Niemiecki pojazd był wzorowany na prototypie Pickup Concept z 2007 roku, a za projekt nadwozia odpowiadał Walter de'Silva. Prezentuje się ono bardzo korzystnie, bowiem udało się połączyć charakterystyczny dla innych modeli VW pas przedni, z dynamicznym wyglądem i sporymi rozmiarami.

Wnętrze daje poczucie jazdy nieco większym SUV-em, ponieważ materiały użyte do wykończenia oraz ich spasowanie stoją na poziomie, a możliwość zamówienia dużej ilości asystentów jazdy sprawia, iż zapominamy że to połowicznie „wół roboczy”. Dużą przewagę nad konkurencją dają wymiary „paki” bowiem zmieszczą się na niej 2 europalety umieszczone poprzecznie do kierunku jazdy.

Początkowo dostępna była tylko wersja 4-drzwiowa (5-osobowy Double Cab), a po roku pojawił się także wariant 2-drzwiowy (2-osobowy Single Cab). Rzadziej występowały wersje z podwoziem do zabudowy. Ładowność standardowej wersji wynosi 900 kg, natomiast po zamówieniu odmiany ze wzmocnionym zawieszeniem, możemy załadować nawet 1,15 tony. Waga ciągniętej przyczepy (hamowanej) może wynieść nawet 2,8 tony. Nadwozie zbudowano na ramie, dzięki czemu manewrowanie w terenie jest zdecydowanie łatwiejsze.

Dostępne są 3 rodzaje napędu – klasyczny na tylną oś, z dołączaną przednią osią oraz stały napęd na wszystkie koła (stosunek mocy przekazywanej na przód i tył wynosi 40:60) w którym brakuje reduktora, za to do dyspozycji jest samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy.

Pod maską znalazły się tylko 2-litrowe diesle z 1 lub 2 turbosprężarkami. W pierwszym przypadku, mieliśmy początkowo do czynienia z 122-konna , a w drugim – z 163-konną jednostką. Oba silniki zostały w 2012 roku zastąpione przez mocniejsze, kolejno 140- i 180-konne warianty. Na niektórych rynkach (m.in. w Australii) dostępny był także 2-litrowy benzyniak TSI o mocy 160 KM.

W 2016 roku przeprowadzono facelifting auta, który przyniósł zmiany głównie w pasie przednim oraz wnętrzu. Dzięki temu auto nabrało świeżości i większą nutę drapieżności. Pod maską również zaszły zmiany. Pojawił się nowy, 3-litrowy turbodiesel V6 o mocy 163, 204 lub 224 KM. Do wyboru, zależnie od wariantu mocy, jest 6-biegowy manual oraz 8-biegowy automat.

W 2011 roku auto zdobyło tytuł International Pickup of the Year.

Rywalami Volkswagena Amaroka są m.in. Toyota Hilux, Nissan Navara oraz Mitsubishi L200.

Volkswagen Amarok - generacje

Volkswagen Amarok (2010&nbsp-&nbsp)

Volkswagen Amarok (2010 - )

Volkswagen Amarok - powiązane artykuły

Nowy Volkswagen Amarok. Sprawdziłem go na drogach i bezdrożach RPA

Nowy Volkswagen Amarok. Sprawdziłem go na drogach i bezdrożach RPA

Na drodze, skałach, w piachu i w błocie – nowy Volkswagen Amarok sprawdza się w każdej sytuacji. Do tego okazuje się komfortowym pikapem. Przekonałem się o tym podczas pierwszych jazd, które odbywały się na ulicach oraz na bezdrożach w RPA.

10 samochodów, których nazwy nie brzmią dobrze w języku polskim

10 samochodów, których nazwy nie brzmią dobrze w języku polskim

Znalezienie dobrej nazwy dla samochodu to niedoceniana sztuka, o której znaczeniu przypominamy sobie dopiero wtedy, kiedy coś zazgrzyta i wybrane oznaczenie nie brzmi dobrze w naszym języku. Chcecie przykłady?

Hity Volkswagena z targów IAA Transportation 2022. Nietypowe wersje Amaroka i ID.Buzza

Hity Volkswagena z targów IAA Transportation 2022. Nietypowe wersje Amaroka i ID.Buzza

Firma Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentowała na targach IAA Transportation nowego Volkswagena Amaroka i kilka nietypowych wariantów elektrycznego "Bulika", czyli modelu ID.Buzz. Obejrzałem je, wsiadłem do nich i sprawdziłem, co zaoferują klientom zainteresowanym pojazdami użytkowymi.

Nowy Volkswagen Amarok już oficjalnie - świeża stylistyka, nowoczesna technika

Nowy Volkswagen Amarok już oficjalnie - świeża stylistyka, nowoczesna technika

Całkowicie przeprojektowany z zupełnie nową stylistyką, wykorzystujący nowoczesną technikę i z elementami zarezerwowanymi dla segmentu premium — tak w skrócie przedstawia się nowy Volkswagen Amarok. W swojej najnowszej wersji ten duży pickup oferuje jeszcze lepsze własności terenowe i nowoczesne wyposażenie, a także oczekiwane przez klientów możliwości transportowe.

Nowy Volkswagen Amarok – premiera już latem

Nowy Volkswagen Amarok – premiera już latem

Przed oficjalną premierą Volkswagen po raz kolejny podsyca zainteresowanie nową generacją Amaroka, publikując świeże szkice zdradzające wygląd swojego pikapa opracowanego wspólnie z Fordem. W sprzedaży auto powinno pojawić się pod koniec tego roku.

Jaki będzie nowy Ford Ranger? Znamy datę premiery

Jaki będzie nowy Ford Ranger? Znamy datę premiery

Ranger nowej generacji będzie miał oficjalną premierę 24 listopada. Ford już teraz chwali się, że gruntownie przeprojektował i udoskonalił pick-upa. Wszystko po to, by stworzyć przemyślanego i wszechstronnego Rangera, który zdobędzie przychylność klientów na ponad 180 rynkach na całym świecie.

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Są różnej wielkości, ale jedną cechę mają wspólną - stworzono je do ciężkiej pracy. Przedstawiamy ofertę dostępnych na polskim rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Będą spólne modele Forda i Volkswagena

Będą spólne modele Forda i Volkswagena

Ford i Volkswagen – dwa światowe giganty w produkcji samochodów – zdecydowały się połączyć siły i rozpocząć współpracę w segmentach samochodów dostawczych, elektrycznych i autonomicznych.

Volkswageny dla twardzieli - nowe modele

Volkswageny dla twardzieli - nowe modele

Volkswagen zapełnia SUV-ami wszystkie możliwe segmenty i nisze. Modernizuje bestsellerowego Tiguana, pracuje nad SUV-em coupé Nivusem, ale szykuje też prawdziwą terenówkę – elektryczne ID.X. Nowa generacja pikapa Amaroka II powstaje we współpracy z Fordem.

Volkswagen zapowiada nowe modele: Nivus i Amarok II

Volkswagen zapowiada nowe modele: Nivus i Amarok II

W ciągu najbliższych dwóch lat do oferty Volkswagena dołączą nowy mały crossover, pozycjonowany pomiędzy modelami Polo i T-Cross, oraz kolejna generacja pick-upa Amarok, która powstanie w ramach wspólnego projektu z amerykańskim Fordem. Nivus najpierw zadebiutuje w Ameryce Południowej, a Amarok - w Europie

Wadliwe silniki 2.0 TDI CFCA - czy Volkswagen poczuwa się do winy?

Wadliwe silniki 2.0 TDI CFCA - czy Volkswagen poczuwa się do winy?

Wadliwie zaprojektowana chłodnica zaworu EGR odpowiada za tysiące zniszczonych silników 2.0 TDI. Problem dotyczy głównie Volkswagena T5. Czy producent poczuwa się do winy?

Volkswagen Amarok kontra Mercedes X - pikapy nie z tej ziemi

Volkswagen Amarok kontra Mercedes X - pikapy nie z tej ziemi

258 KM w pikapie i przyspieszenie do „setki” w osiem sekund? Czy to jakiś fetysz? Nie, to luksus, przeznaczony do ciężkiej codziennej pracy

Ford i Volkswagen – wspólne auta już za trzy lata

Ford i Volkswagen – wspólne auta już za trzy lata

Prezesom łatwiej dojść do porozumienia niż politykom. W tle amerykańsko-europejskiej wojny handlowej Ford i Volkswagen zacieśniają sojusz, ale dalej zachowują odrębność. Przed nami więcej wspólnych aut obu koncernów, które trafią na rynek już za trzy lata.

Volkswagen zbuduje samochód razem z Fordem

Volkswagen zbuduje samochód razem z Fordem

To już pewne – Grupa Volkswagena podpisała umowę na budowę pickupa z Fordem i kontynuuje rozmowy na temat rozszerzenia sojuszu o rozwój technologii autonomicznej.

Ford łączy się z Volkswagenem – nowy globalny sojusz

Ford łączy się z Volkswagenem – nowy globalny sojusz

Podczas salonu w Detroit Ford Motor Company oraz Volkswagen AG poinformowały o nawiązaniu bliskiej współpracy na skalę globalną. Obie firmy mają wspólnie produkować auta dostawcze i pickupy.

Volkswagen Amarok V6 – pikap z dużym zapasem mocy | TEST

Volkswagen Amarok V6 – pikap z dużym zapasem mocy | TEST

258-konny turbodiesel V6 gwarantuje w pikapie Volkswagena osiągi rodem z aut GTI. Zapas mocy docenia się jednak nie na torze, lecz podczas transportu ciężkich ładunków lub holowania przyczep.

Volkswagen Amarok V6 – nie drażnić lwa | TEST

Volkswagen Amarok V6 – nie drażnić lwa | TEST

Jeszcze do niedawna Volkswagen Amarok V6 był najmocniejszym pickupem na rynku. Teraz jest jednym z dwóch najmocniejszych w Polsce. Otwartą kwestią pozostaje jedno: komu potrzebny jest pickup za ponad 230 000 zł z V6 pod maską?

Volkswagen Amarok teraz tylko z 3-litrowym dieslem

Volkswagen Amarok teraz tylko z 3-litrowym dieslem

Diesla 2.0 TDI już w Amaroku nie ma – czyżby kwestia problemów z emisją spalin? Teraz jedynym dostępnym silnikiem jest więc 3.

Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 - najmocniejszy pikap na rynku | TEST

Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 - najmocniejszy pikap na rynku | TEST

Amarok w wersji Aventura ma pod maską trzylitrowego diesla o mocy 224 KM i w tej chwili jest to najmocniejszy pikap na polskim rynku. Auto kusi świetnymi osiągami, akceptowalnym zużyciem paliwa i świetnym wyposażenie. Niestety cena nie jest niska, do tego pozostaje pytanie, dla kogo przeznaczony jest ten pojazd?

IAA Frankfurt 2017: samochód koncepcyjny Amarok Aventura Exclusive oraz model specjalny Amarok Dark Label

IAA Frankfurt 2017: samochód koncepcyjny Amarok Aventura Exclusive oraz model specjalny Amarok Dark Label

Prezentując koncepcyjny model Amarok Aventura Exclusive z metalizowanym lakierem w kolorze Kurkuma Volkswagena zapowiada przyszłe auto z najmocniejszym w gamie silnikiem 3.0 TDI. We Frankfurcie będzie także prezentowany nowy model specjalny Dark Label, który wiosną 2018 roku pojawi się w sprzedaży.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech