Szef zakładów Udo Hitzmann stwierdził: „Jesteśmy dumni, że możemy produkować w naszej fabryce ten atrakcyjny i funkcjonalny samochód klasy premium. Pracownicy intensywnie przygotowywali się do rozpoczęcia jego seryjnej produkcji, bo nasz zakład opuszczają samochody tylko najwyższej jakości, i to od pierwszego dnia produkcji. Jesteśmy pewni, że nowy Amarok również będzie wyznaczał standardy wśród samochodów swojej klasy”.

Niezwykły jest fakt, że zarówno model dotychczasowy, jak i nowy są produkowane równocześnie w tym samym zakładzie. Liczba egzemplarzy aktualnego Amaroka będzie się zwiększać, starego zaś stopniowo zmniejszać, do całkowitego zakończenia produkcji w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Produkcja nowego Amaroka w Hanowerze odbywa się w trybie jednozmianowym. Od chwili jej rozpoczęcia w 2012 roku powstało tutaj 75.000 samochodów. Z taśm drugiej fabryki wytwarzającej ten model – w Pacheco w Argentynie – od 2009 roku zjechało ponad 393.000 pojazdów. Początek produkcji auta nowej generacji przewidziano w tych zakładach na sierpień 2016 roku.

Stylistyka nowego Amaroka jest jeszcze bardziej wyrazista niż poprzedniego. W najmocniejszej wersji pick-up Volkswagena osiąga moment obrotowy o wartości 550 Nm i moc 165/224 KM. Auto rozwija prędkość maksymalną 193 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,9 s.

W Polsce cenniki zostaną opublikowane w lipcu 2016 r., wtedy rozpocznie się także proces zbierania zamówień. Pierwsze samochody trafią do klientów pod koniec września.