Wiele technicznych rozwiązań zastosowanych w Amaroku zostało wykorzystanych w segmencie pick-upów średniej klasy po raz pierwszy. Należy do nich doładowanie bi-turbo lub stały napęd na wszystkie koła 4Motion z mechanizmem różnicowym typu Torsen (jedna z trzech opcji napędu).

Pod względem koncepcji i stylistyki Amarok pozostaje jednoznacznie pod wpływem aktualnego designu Volkswagena. Widać to między innymi w typowym podkreśleniu poziomych linii.

Na początek Amarok będzie napędzany silnikiem TDI o pojemności dwóch litrów, z bezpośrednim wtryskiem Common Rail, rozwijający 120 kW/163 KM mocy z bi-turbo. Maksymalny moment obrotowy wyniesie 400 Nm.

W połowie 2010 roku dostępny będzie kolejny czterocylindrowy silnik TDI o mocy 90 kW/122 KM wyposażony w turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek. Silnik ten ma moment obrotowy na poziomie 340 Nm już od 2 000 obr./min.

Dla Amaroka przygotowano trzy różne układy przenoszenia napędu: stały napęd na wszystkie koła (4Motion), dołączany napęd na wszystkie koła (4Motion) i napęd na tylne koła (4x2). Ten ostatni przeznaczony jest dla podstawowej wersji pick-upa i skierowany do klientów, którzy zainteresowani są przede wszystkim specjalnymi właściwościami nadwozia typu pickup i jego szerokim spektrum zastosowania.

Amarok pojawi się na rynku w trzech wariantach wyposażenia. Wersja podstawowa stawia na mechaniczne i maksymalnie wytrzymałe elementy: otwieranie okien, blokowanie drzwi i regulacja lusterek będą obsługiwane manualnie. Przedni zderzak i klamki oraz lusterka nie będą pokryte lakierem, by zbyt szybko nie były na nich widoczne skutki ciężkiej pracy. Przednie fotele z regulacją wysokości, składana tylna kanapa, zamykany schowek na rękawiczki i oświetlenie skrzyni ładunkowej należą do wyposażenia seryjnego. Interesującym rozwiązaniem są anteny radia i systemu nawigacji wbudowane w zewnętrzne lusterka.

Bardziej komfortowy jest Amarok Trendline. Jego przedni zderzak, klamki w drzwiach i obudowy lusterek pokryte są lakierem w kolorze nadwozia. Sterowanie oknami, blokowanie drzwi i regulacja lusterek odbywa się elektrycznie. Ponadto do wyposażenia seryjnego należy radio z odtwarzaczem CD, półautomatyczna klimatyzacja (Climatic), komputer pokładowy i reflektory przeciwmgielne. Koła ze stopu metali lekkich (16-calowe) podkreślają niepowtarzalny wizerunek tego pick-upa.

Wyjątkowo ekskluzywny jest Amarok Highline. Jego wyposażenie opiera się na wariancie Trendline, lecz zostało rozszerzone o chromowane obudowy lusterek, dodatkowe elementy na zewnątrz i we wnętrzu oraz o pokryte lakierem w kolorze nadwozia nadkola poszerzające błotniki, pod którymi mieszczą się 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Deska rozdzielcza jest utrzymana w kolorze kontrastującym z resztą wnętrza. Wyposażenie uzupełnia komfortowa automatyczna klimatyzacja (Climatronic), wysokiej jakości sprzęt audio oraz szlachetne tkaniny tapicerki siedzeń.

Co najważniejsze, także skrzynia ładunkowa Amaroka DoubleCab ma największe wymiary w tej klasie pick-upów. Jej długość wynosi 1 555 milimetrów, a szerokość 1 620 milimetrów, co daje powierzchnię 2,52 metra kwadratowego. Największa w klasie jest także szerokość - 1 222 milimetry między nadkolami. Wystarcza ona, aby po raz pierwszy w pick-upie średniej klasy przewozić europalety (1,2 x 0,8 m) ustawione w poprzek skrzyni.