Koncern Delphi zainwestował w Polsce ponad 380 milionów USD – nie tylko w produkcję, ale także, jako pierwsza firma z branży motoryzacyjnej, w badania i rozwój. W niezależnym corocznym badaniu, inżynierowie od lat wskazują Delphi w pierwszej szóstce firm, w których chcieliby pracować. W 2007 roku Amerykańska Izba Handlowa przyznała Delphi wyróżnienie za Doskonałość w Innowacjach. Kryteria brane pod uwagę przy przyznawaniu tej nagrody, to rozwój innowacji, wykorzystywanie wiedzy, transfer know-how do Polski oraz etyka w biznesie. Kluczową oceną był wkład wniesiony w rozwój krajowego przemysłu.

W krakowskim Centrum Technicznym Delphi inżynierowie pracują nad rozwojem innowacyjnych technologii przyjaznych dla środowiska oraz zapewniających bezpieczeństwo i połączenie ze światem zewnętrznym. Obszary specjalizacji obejmują: projektowanie elektroniki i oprogramowania dla systemów wbudowanych, architekturę elektryczną-elektroniczną, produkty kontroli emisji oraz testowanie i walidację.

Pod koniec 2009 roku zlokalizowana w Krakowie grupa inżynierów uzyskała unijną dotację na dalszy rozwój innowacyjnej technologii redukcji emisji węglowodorów lotnych dla pojazdów hybrydowych. Prace nad projektem ‘zielonej technologii’ zatytułowanym „Innowacyjny system redukcji emisji węglowodorów lotnych dla pojazdów wyposażonych w silniki nowej generacji” zostały zaplanowane do roku 2011.

Wśród technologii, nad których rozwojem pracują krakowscy inżynierowie wymienić należy:

Elektroniczny radar skanujący (ESR): Laureat prestiżowej nagrody 2010 Automotive News PACE™. Innowacyjne urządzenie Delphi umożliwia wykorzystanie wielu funkcji związanych z aktywnym bezpieczeństwem, takich jak: adaptacyjny tempomat wraz z systemem ostrzegania o możliwości zderzenia i systemem wspierania układu hamulcowego. Dzięki wykorzystaniu pozbawionej ruchomych części i sprawdzonej technologii monolitycznej, radar ESR zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi, miniaturyzację i niezawodność – a wszystko to za cenę, która sprawi, że oparte na technologiach radarowych systemy, zapewniające wygodę i bezpieczeństwo, staną się dostępne dla szerokiej rzeszy użytkowników samochodów.

Bezhalogenowy kabel o ultra cienkich ściankach: Finalista nagrody 2010 Automotive News PACE™. Ta technologia zapewnia redukcję masy i wymiarów okablowania pojazdu w chwili, gdy ograniczona przestrzeń w aucie wymusza na producentach poszukiwanie unikalnych sposobów upakowania nieustannie wzrastającej zawartości sprzętowej pojazdu. Są to bardzo trwałe kable samochodowe o znacząco zredukowanej masie i grubości izolacji w porównaniu do tradycyjnych kabli. Umożliwia to zmieszczenie większej ilości tego, co konsumenci chcą mieć w swoich pojazdach. Ten przyjazny środowisku i nadający się do ponownego przetworzenia produkt nie zawiera niebezpiecznych związków halogenowych (pochodnych chloru, bromu, jodu lub fluoru, które podczas spalania wydzielają trujące gazy, w tym HCl), a zarazem oferuje niemal dwukrotnie większą wytrzymałość izolacji kabla na ściskanie i znakomitą odporność na ścieranie. Zastosowanie tego typu zaawansowanych kabli prowadzi również do redukcji wymiarów i wagi wiązek kablowych, co powoduje redukcję ilości emitowanego CO2 (mniejsza masa pojazdu, to mniejsze zużycie paliwa).

Moduł pochłaniacza par paliw dla pojazdów hybrydowych jest to nowo opracowywana technologia, która umożliwi producentom ekonomicznych samochodów spełnienie najbardziej rygorystycznych, międzynarodowych norm dotyczących kontroli emisji węglowodorów lotnych dla pojazdów. Moduł składa się z wysokowydajnego pochłaniacza i desorbera termicznego. Klasyczne pochłaniacze par paliw są zaprojektowane do pracy wymagającej regularnych cykli regeneracji powietrzem, którego przepływ zależy od podciśnienia w układzie dolotowym silnika. Desorber termiczny podnosi sprawność procesu regeneracji pochłaniacza w warunkach obniżonego przepływu powietrza, charakterystycznego dla pojazdów hybrydowych.

Urządzenie monitorujące stan akumulatora łączy czujnik IVT z oprogramowaniem, które stale śledzi stopień naładowania akumulatora (SOC) i jego stan techniczny (SOH), a także w odpowiednim momencie ostrzega kierowcę, kiedy akumulator będzie wymagał doładowania lub wymiany. Urządzenie pomaga zapewnić optymalne działanie baterii, umożliwiając zastosowanie większej ilości urządzeń elektronicznych a jednocześnie zapewniając, że akumulator dostarcza odpowiednią ilość prądu, wystarczającą do uruchomienia silnika. Czujnik akumulatora redukuje konieczność magazynowania nadmiernej ilości energii, stwarzając możliwość instalowania w samochodach mniejszych akumulatorów i alternatorów. Czujnik zapewnia również stałe funkcjonowanie elementów krytycznych ze względów bezpieczeństwa, zapewnia minimalną dopuszczalną rezerwę zasilania dla procesu startu silnika i przedłuża żywotność żarników żarówek, umożliwiając im w okresie korzystania z samochodu działanie przy średnio niższym i stałym napięciu.

Systemy klasyfikacji wagi pasażera (PODS) regulują działanie systemów wspomagania bezpieczeństwa w odniesieniu do pasażera obok kierowcy. System PODS za pomocą specjalnej folii wbudowanej w siedzisko umożliwia automatyczną klasyfikację masy ciała na przednim fotelu, wykrywając osobę dorosłą, dziecko czy też brak pasażera. Dzięki uzyskanym informacjom napełnienie czołowej poduszki powietrznej następuje nie tylko proporcjonalnie do siły uderzenia, ale także jest dostosowane do wagi pasażera.

Systemy złącz Delphi – zlokalizowani w Krakowie inżynierowie wykorzystują Delphi Velocity Tool Suite, kompleksowa platformę zintegrowanych narzędzi do projektowania, analizowania i symulacji, wspierając wielu producentów samochodów w rozwijaniu ich architektury elektryczno-elektronicznej.

Firma Delphi jest od lat znana studentom lokalnych uczelni technicznych, którzy uczestniczyli w targach pracy, praktykach oraz dniach otwartych. Zakres współpracy był systematycznie poszerzany w ramach umów podpisywanych z kluczowymi uczelniami. Wśród licznych wspólnych projektów była również seria wykładów na temat elektroniki w motoryzacji przygotowana i przeprowadzona na Akademii Górniczo-Hutniczej przez krakowskich inżynierów działu Delphi Electronics. Znaczna część z 600 pracowników krakowskiego ośrodka badawczo-rozwojowego rozpoczęła swoją przygodę z branża motoryzacyjną podczas praktyk studenckich w Delphi.