Chińscy producenci samochodów na dobre rozpoczęli ekspansję na europejskie rynki. Dla marki Chery kluczowym będzie Polska. To u nas samochody trafią do sprzedaży jako pierwsze oraz powstanie magazyn części zamiennych, żeby uniknąć problemów z dostępnością. Za rozwój sieci sprzedaży i obsługi serwisowej będzie odpowiadać funkcjonująca już spółka Omoda Auto Poland.
Z kolei centrum badawczo-rozwojowe znajduje się w Niemczech, pod Frankfurtem nad Menem. Tam poszczególne modele samochodów będą dostosowywane do europejskich standardów.
Chery wprowadzi do Polski następujące modele (to wyłącznie SUV-y):
· Tiggo 4: napęd hybrydowy HEV;
· Tiggo 7: spalinowy, hybrydowy HEV i hybrydowy plug-in PHEV;
· Tiggo 8: spalinowy i hybrydowy plug-in PHEV;
· Tiggo 9: hybrydowy plug-in PHEV.
Wszystkie samochody mają być bardzo bogato wyposażone. Ich szczegółowe dane techniczne zostaną przekazane w późniejszym czasie. Wiemy, że spalinową jednostką, która trafi pod maską m.in. Triggo 7, będzie niespełna 150-konny silnik 1.6 T-GDI współpracujący z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Pierwsze pojazdy pojawią się w Polsce w drugim kwartale 2025 r., jednak pierwsze salony Chery będą gotowe nieco później, w drugiej połowie br.
Polska to dla nas kluczowy rynek w Europie. Wybraliśmy go na nasz europejski debiut, ponieważ widzimy ogromny potencjał w tutejszych klientach i rosnącym zainteresowaniu nowoczesnymi, ekologicznymi SUV-ami. Chcemy zaoferować Polskim rodzinom samochody łączące nasze najnowsze innowacje, komfort i ekologię. Warto również zaznaczyć, że nasze wysokiej jakości produkty z pewnością będą miłym zaskoczeniem dla wielu klientów. Angażujemy się w dostarczanie doskonałej jakości przy konkurencyjnych cenach, gwarantując tym samym najlepszą wartość dla naszych klientów
- powiedział mówi Binbao Hong, Brand Manager Chery.
Chery to chiński gigant motoryzacyjny
Koncern Chery powstał w 1997 r. i rozwija się w bardzo szybkim tempie. W 2024 r. dostarczył ok. 2,6 mln samochodów na świecie, z czego ponad 1,14 mln trafiło na rynki zagraniczne (wzrosty r/r wynoszą odpowiednio 38,4 proc. i 21,4 proc.). Ten największy chiński eksporter pojazdów w 2025 r. rozpoczyna swoją ekspansję w Europie.
Galeria zdjęć
Chery Tiggo 4
Chery Tiggo 7
Chery Tiggo 8
Chery Tiggo 9