Auto Świat Wiadomości Aktualności DKW F7 1937 rok Niemcy

Rassmusen AG w 1919 roku rozpoczęły produkcję silniczków spalinowych o poj. 18 ccm i mocy 0,25 KM do zabawek zwanych Des Knaben Wunsch (marzenie chłopca). W dwa lata później ruszyła produkcja motocykli. Dużo wcześniej, bo w 1914 roku, zakłady te wypuściły eksperymentalną serię pojazdów z napędem parowym Dampf Kraft Wagen (samochód parowy). Później skrót DKW tłumaczono również jako Das Kleine Wunder (mały cud). W 1930 roku J.S. Rassmusen zlecił opracowanie małego auta z silnikiem motocyklowym o poj. 300 ccm. Zamówienie zrealizowano w ciągu 6 tygodni. Powstały trzy pojazdy, w tym dwa z silnikami 500 ccm. Produkcję tych pojazdów uruchomiono w 1931 roku. Pierwszy model nosił oznaczenie DKW F1 i napędzany był 584-ccm silnikiem. Od 1933 roku wytwarzano już dwie wersje: Reichsklasse z motorem o poj. 584 ccm i nadwoziem drewnianym, pokrytym dermatoidem. Bardziej luksusowa odmiana Meisterklasse miała silnik o poj. 692 ccm oraz drewniane nadwozie pokryte blachą stalową. Prezentowane DKW F7 oferowano w różnych wersjach nadwozia jako limuzynę, kabriolimuzynę oraz dwu- i cztero- miejscowy kabriolet. Dwusuwowy, 2-cylindrowy silnik o poj. 692 ccm i mocy 20 KM rozwijał maksymalną prędkość 85 km/h.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: