Logo
WiadomościAktualnościDKW F7 1937 rok Niemcy

DKW F7 1937 rok Niemcy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Zakłady Zschopauer Motorenwerke J. S.

DKW F7 1937 rok Niemcy
Auto Świat
DKW F7 1937 rok Niemcy

Rassmusen AG w 1919 roku rozpoczęły produkcję silniczków spalinowych o poj. 18 ccm i mocy 0,25 KM do zabawek zwanych Des Knaben Wunsch (marzenie chłopca). W dwa lata później ruszyła produkcja motocykli. Dużo wcześniej, bo w 1914 roku, zakłady te wypuściły eksperymentalną serię pojazdów z napędem parowym Dampf Kraft Wagen (samochód parowy). Później skrót DKW tłumaczono również jako Das Kleine Wunder (mały cud). W 1930 roku J.S. Rassmusen zlecił opracowanie małego auta z silnikiem motocyklowym o poj. 300 ccm. Zamówienie zrealizowano w ciągu 6 tygodni. Powstały trzy pojazdy, w tym dwa z silnikami 500 ccm. Produkcję tych pojazdów uruchomiono w 1931 roku. Pierwszy model nosił oznaczenie DKW F1 i napędzany był 584-ccm silnikiem. Od 1933 roku wytwarzano już dwie wersje: Reichsklasse z motorem o poj. 584 ccm i nadwoziem drewnianym, pokrytym dermatoidem. Bardziej luksusowa odmiana Meisterklasse miała silnik o poj. 692 ccm oraz drewniane nadwozie pokryte blachą stalową. Prezentowane DKW F7 oferowano w różnych wersjach nadwozia jako limuzynę, kabriolimuzynę oraz dwu- i cztero- miejscowy kabriolet. Dwusuwowy, 2-cylindrowy silnik o poj. 692 ccm i mocy 20 KM rozwijał maksymalną prędkość 85 km/h.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: