Co prawda od lat producenci narzekają na stosunkowo małą rentowność produkcji samochodów, ale jak się okazuje są takie marki, które nieźle na tym zarabiają. Najlepsze wyniki w 2013 roku osiągnęło Porsche. Średnia marża z każdego sprzedanego samochodu tej marki osiągnęła 18 proc. (+2 proc. w porównaniu z 2012 rokiem). Producent zarobił na każdym egzemplarzu 16 639 euro.
Jak wiadomo Porsche nie ma problemów ze sprzedażą swoich aut, a klienci tej marki nie są wrażliwi na cenę i nie trzeba przyciągać ich do salonów żadnymi promocjami.
Kolejna na liście marka Bentley na każdym sprzedanym egzemplarzu zarabia 15 903 euro i tu także klienci zgłaszają się bez jakichkolwiek promocji, a często na swoje wymarzone auto czekają wiele miesięcy.
Natomiast przykładem marek deficytowych może być hiszpański Seat, który wciąż walczy o przetrwanie i po sukcesie nowego Leona wydaje się być na najlepszej drodze do uzyskania rentowności. Obecnie do każdego wyprodukowanego Seata producent dokłada 313 euro.
CZYTAJ WIĘCEJ
Galeria zdjęć
Producent z Mlada Boleslav na każdej sprzedanej Skodzie zarobił w 2013 roku 726 euro, przy marży 5,1 proc.
Najlepsze wyniki w 2013 roku osiągnęło Porsche. Średnia marża z każdego sprzedanego samochodu tej marki osiągnęła 18 proc. (+2 proc. w porównaniu z 2012 rokiem). Producent zarobił na każdym egzemplarzu 16 639 euro.
Na każdej sprzedanej ciężarówce marki MAN producent zarobił 2 279 euro, przy marży 2,0 proc.
Volkswagen nie dokłada także do produkcji aut użytkowych. Na każdym sprzedanym egzemplarzu udało się zarobić 1027 euro
Marka Bentley na każdym sprzedanym egzemplarzu zarabia 15 903 euro i tu także klienci zgłaszają się bez jakichkolwiek promocji, a często na swoje wymarzone auto czekają wiele miesięcy.
Wśród pojazdów użytkowych i autobusów największa rentownością może pochwalić się Scania. Średnia marżą to 9,4 proc. od jednego sprzedanego egzemplarza i zysk 12 175 euro.
Na szerokiej gamie samochodów osobowych marka Volkswagen potrafiła uzyskać w 2013 roku wynik dodatni. Na każdym sprzedanym egzemplarzu zarobiono 615 euro, przy marży 2,1 proc.
Produkcja takich aut jak Lamborghini nie jest tania, ale w 2013 roku udało się na każdym egzemplarzu zarobić 3 728 euro przy marży 10,1 proc.