Logo

Ile zarabia producent na każdym aucie?

Lesław Sagan
Lesław Sagan

Co prawda od lat producenci narzekają na stosunkowo małą rentowność produkcji samochodów, ale jak się okazuje są takie marki, które nieźle na tym zarabiają. Najlepsze wyniki w 2013 roku osiągnęło Porsche. Średnia marża z każdego sprzedanego samochodu tej marki osiągnęła 18 proc. (+2 proc. w porównaniu z 2012 rokiem). Producent zarobił na każdym egzemplarzu 16 639 euro.

Jak wiadomo Porsche nie ma problemów ze sprzedażą swoich aut, a klienci tej marki nie są wrażliwi na cenę i nie trzeba przyciągać ich do salonów żadnymi promocjami.

Kolejna na liście marka Bentley na każdym sprzedanym egzemplarzu zarabia 15 903 euro i tu także klienci zgłaszają się bez jakichkolwiek promocji, a często na swoje wymarzone auto czekają wiele miesięcy.

Natomiast przykładem marek deficytowych może być hiszpański Seat, który wciąż walczy o przetrwanie i po sukcesie nowego Leona wydaje się być na najlepszej drodze do uzyskania rentowności. Obecnie do każdego wyprodukowanego Seata producent dokłada 313 euro.

CZYTAJ WIĘCEJ

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu