Studium mówi, że w roku 2009 w Azji zostanie sprzedanych 23 mln samochodów osobowych, podczas gdy na starym kontynencie swoich nabywców znajdzie o 300 tys. samochodów mniej. Po raz pierwszy w historii „wschód” wyprzedzi Europę. J. D. Power bazuje na danych opublikowanych przez prestiżową gazetę Automotive News, które mówią, że w bieżącym roku w tym rejonie Azji sprzedaż sięgnie poziomu 19,3 mln nowych aut, a w Europie 21,6 mln samochodów.

Radykalny wzrost sprzedaży zapewniły przede wszystkim Chiny. Od roku 2001 ilość sprzedanych samochodów zwiększyła się tam o 25%, a w tym roku oczekiwany jest wzrost o 18 procent. W dodatku do roku 2014 chiński rynek samochodów osobowych będzie rósł z prędkością co najmniej 12 procent rocznie. W tym czasie w rejonie azjatycko-pacyficznym sprzedaż osiągnie poziom 31,9 mln samochodów, czyli 36% ogólnoświatowej sprzedaży. Według prognozy Chiny w 2025 roku pokonają także największy rynek świata – Stany Zjednoczone Ameryki. „Z ich wzrostem sprzedaży i ogromną populacją jest nieuniknione, by Chiny zostały największym rynkiem z nowymi samochodami osobowymi,” mówi John Humphrey, wiceprezydent i generalny menadżer J. D. Power.