Technologia Goodyeara o nazwie “Technologia utrzymania ciśnienia powietrza w oponach samochodowych" jest rozwijana w laboratoriach firmy od dwóch lat. Odwiedzający tegoroczny Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie mieli okazję przekonać się na własne oczy w jaki sposób ciśnienie powietrza w oponach może pozostać na optymalnym poziomie, bez potrzeby stosowania jakichkolwiek zewnętrznych kompresorów, elektroniki lub też działań podejmowanych przez kierowcę, co przełoży się na mniejsze zużycie paliwa i redukcję emisji CO2.

System utrzymania ciśnienia powietrza w oponach (AMT) pomoże zapewnić optymalne ciśnienie, co w efekcie pozwoli osiągnąć znaczne oszczędności, bowiem zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponach powoduje wzrost spalania od 2,5 do 3,3 procent - zgodnie z wynikami badań instytucji państwowych i ośrodków badawczych.

Europejskie badania przeprowadzone przez firmę Goodyear Dunlop wykazały, że kierowcy nie martwią się ciśnieniem powietrza w oponach, gdyż połowa respondentów nie wiedziała nawet kiedy należy sprawdzać ciśnienie w oponach, a jeden na trzech zmotoryzowanych przyznał, że jest mało prawdopodobne, aby sprawdził ciśnienie powietrza w oponach przed wyruszeniem w długą podróż.

Dla typowego, nowego samochodu osobowego, prawidłowo napompowane opony przy pomocy systemu AMT mogłyby zaoszczędzić kierowcy w ciągu roku około 57 litrów paliwa o wartości 85 euro. Wspólnota Europejska również skorzystałaby ze znacznej redukcji emisji CO2.

Prawidłowe ciśnienie w oponach jest także potrzebne do zachowania zdolności kierowania samochodem na optymalnym poziomie, zwłaszcza jeśli chodzi o pokonywanie zakrętów. Zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponach oznacza nierówny rozkład ciśnienia w oponie mającej styczność z podłożem. Drugim skutkiem jest mniejsza powierzchnia bezpośredniego styku bieżnika z podłożem.

Na razie jest jeszcze zbyt wcześnie, aby przewidzieć kiedy system AMT zostanie udostępniony na rynku, ale Goodyear potwierdził, że granty przyznane przez rządu USA i Luksemburga niewątpliwie przyśpieszą prace rozwojowe.