Nietypowe transporty wyruszyły z podwarszawskiego Legionowa wprost do Głuchołazów, gdzie wielka woda zerwała nie tylko tymczasowy most, lecz również całą konstrukcję nowej przeprawy, budowanej nad rzeką Biała Głuchołaska.

GDDKiA wraz z żołnierzami z wojsk inżynieryjnych (2. Pułk Inżynieryjny z Inowrocławia) oraz wykonawcą robót zaczęły już oczyszczać teren w Głuchołazach, gdzie zostanie zbudowana przeprawa — most składany DMS-65, pochodzący z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.

Wojska oraz wykonawca przygotowują się do składania mostu, oraz porządkują koryto rzeki, w miejscu, w którym zostanie zbudowany most, który transportowany jest z Legionowa.

Jak niedawno poinformował opolski oddział GDDKiA, pierwsze transporty są już na miejscu, a plac budowy jest przygotowywany pod składanie konstrukcji.

Poniżej można zobaczyć, jak wyglądają prace przy oczyszczaniu koryta rzeki Biała Głuchołaska oraz na jakim są etapie.

Dobrze widać także skalę zniszczeń, jakie wywołała powódź. Most powstanie w ciągu drogi krajowej nr 40, która obecnie jest nieprzejezdna. Mosty, które zostaną postawione na DK40, obsługującej duży ruch tranzytowy między Polską a Czechami.

GDDKiA zapowiedziała już, że cała infrastruktura droga, zniszczona przez powódź zostanie przywrócona. Zanim to jednak nastąpi, dyrekcja sięga po tymczasowe rozwiązania, takie właśnie, jak most transportowany z Legionowa do Głuchołazów, aby umożliwić codzienne funkcjonowanie mieszkańcom zniszczonych przez powódź miejscowości.