Zresztą rowerzyści na swoje imprezy również wybierają z regułydni robocze i godziny popołudniowe. Chcą korzystać z głównych ulic w miastach akurat w tym czasie, kiedy trwa jeszcze szczyt przejazdów samochodów, kiedy wracamy z pracy do domu. Na kilkadziesiąt minut wstrzymany jest ruch nie tylko prywatnych aut, lecz także komunikacji publicznej.
Kto nie stał w korku lub nie tkwił w zatłoczonym autobusie czy tramwaju, ten nie zrozumie oburzenia, z którym wielu traktuje rowerzystów i rolkarzy. Wydaje się, że zamiast zyskiwać zrozumienie z każdą masą krytyczną czy popołudniowym rolkowaniem uczestnicy tych przejazdów wzbudzają coraz większą niechęć i oburzenie tych, którzy nie biorą udziału w kolarsko-rolkowych imprezach.
Trudno zrozumieć, dlaczego na przejazdy są wybierane dni robocze i wczesne godziny popołudniowe oraz główne ulice w miastach. Raczej ciężko będzie budować nić wzajemnej sympatii między kierowcami samochodów a rowerzystami i rolkarzami.
Tym bardziej że i na co dzień dochodzi między nimi do częstych konfliktów, a prowokują obie strony.
W najnowszym wydaniu tygodnika Auto Świat przeczytamy m.in.
- Audi A3 Sportcoupé, BMW serii 2 Gran Coupé i Mercedes CLA - kompakty marek premium w stylu coupé
- Mini Clubman ALL4 - pierwsza jazda małym kombi z napędem 4x4
- Renault Grand Scénic - prezentacja większej wersji kultowego vana
- VW Golf GTI Clubsport S - wrażenia z jazd limitowaną wersją Golfa GTI
- Honda HR-V kontra Peugeot 2008 - porównanie miejskich crossoverów
- Seat Ibiza - start testu długodystansowego
- Toyota Land Cruiser z silnikiem 4.0 V6
- VW Tiguan - Test z Cytelnikami
Porady - pielęgnacja lakieru, podarowane auto - jak uniknąć podatku oraz udostęonienie sieci w kabinie.
Z drugiej ręki - Alfa Romeo GT (2003-10), Top 10: pierwsze auto.
Fascynacje - relacja z Mille Miglia 2016
Nowy Auto Świat 22/2016 w sprzedazy od 30 maja 2016.
Zapraszamy do lektury!