Początki aut z dużą klapą – w najnowszym wydaniu magazynu Auto Świat opisujemy historię Renault 4 – auta, które dzięki przedniemu napędowi i wyjątkowo praktycznemu nadwoziu odniosło sukces rynkowy. Postrachem VW Golfa rodem z Francji była także Simca 1100. To jedno z tych aut, które zmotoryzowało Europę. Powstało 2,5 mln egzemplarzy, więc nic dziwnego, że twórcy Golfa bali się tego modelu.

Z Polski w świat – Włosi na mocy licencyjnej umowy przekazali polskiej stronie dokumentację modelu Fiat 125 kombi. Sami nigdy go nie produkowali, może dlatego wersje eksportowe – Break i Montana – cieszyły się dużą popularnością. Opisujemy jeden z takich egzemplarzy, który zachował się w znakomitym stanie do dzisiaj.

Volvo 144 rozpoczęło nowa epokę dla szwedzkiej marki. Od tego modelu rozpoczął się marsz po tytuł producenta najbezpieczniejszych samochodów świata.

Czy można mieć słabość do legendarnej Warszawy? Może go mieć ktoś, kto przepracował w FSO 40 lat. To dr Włodzimierz Sel, który w tym przedsiębiorstwie karierę od konstruktora do dyrektora Ośrodka Badawczo-Rozwojowego. Z wywiadu, którego udzielił specjalnie dla naszego magazynu, dowiemy się wiele nieznanych dotychczas ciekawostek.

Szpan czy biznes? - samochodowa klasa wyższa była niegdyś o wiele droższa od aut dla ludu, ale czy też proporcjonalnie lepsza? Przetestowaliśmy kandydatów z czterech państw i wzięliśmy pod lupę: komfort, dynamikę, styl i...etykietę. Co wynika z tego niecodziennego porównania?

To tylko niektóre tematy z najnowszego wydania magazynu Auto Świat Classic 3/2016, które dostępne jest w sprzedaży od 25 maja 2016.

Foto: auto świat / Auto Świat