• W zeszłym roku w Polsce Toyotę C-HR Hybrid wybrało aż 5341 nabywców. To niemal o 25 proc. więcej niż rok wcześniej
  • Aż 87 proc. nabywców w Europie wybiera odmianę zelektryfikowaną C-HR
  • W polskich salonach debiutuje nowa limitowana wersja C-HR Neon Lime. Kosztuje niemal 140 tys. zł

Przedstawiciele Toyoty chętnie podkreślają, że C-HR sprzedaje się właściwie sam. Nie dość, że nie wymaga szczególnego wspomagania w postaci różnych akcji promocyjnych to na dodatek cieszy się pozycją nowego lidera. Na całym świecie Toyota po raz pierwszy sprzedała więcej hybrydowych C-HR aniżeli swojego globalnego bestsellera, czyli modelu Prius.

Ponad 1,45 mln hybryd

W 2018 roku do klientów na całym świecie trafiło łącznie 165 469 egzemplarzy prawdziwej legendy, czyli modelu Prius. W tym samym okresie model C-HR wybrało zaś 202 289 nabywców. Na trzecim miejscu znalazła się popularna odmiana miejskiego modelu, czyli Yaris Hybrid (niemal 150 tys. sztuk). W sumie na całym świecie Toyota sprzedała ponad 1,45 mln hybryd.

Także w Polsce C-HR cieszy się sporym wzięciem i jest najchętniej kupowanym hybrydowym modelem Toyoty. W zeszłym roku C-HR Hybrid wybrało aż 5341 nabywców. To niemal o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. Na podium znalazły się jeszcze Auris Hybrid (4797 egzemplarzy) oraz Yaris Hybrid (357 sztuk). Na tym jednak nie koniec statystyk.

Ciekawie prezentuje się także sprzedaż C-HR z uwzględnieniem wszystkich dostępnych wersji silnikowych. Okazuje się, że aż 87 proc. nabywców w Europie wybiera odmianę zelektryfikowaną! A to zaś oznacza, że wśród 147 276 sztuk C-HR ponad 128 tys. to wersje hybrydowe.

Poniżej czterech litrów

Rywalizacja C-HR z Priusem nabiera szczególnego znaczenia jeszcze z jednego powodu. Oba auta mają ze sobą więcej wspólnego niż można byłoby się spodziewać. Zbudowano je bowiem na tej samej platformie TNGA (korzysta z niej również Corolla, RAV4 i Camry). A to oznacza także wspólny zespół napędowy. W obu zastosowano bowiem czwartą generację napędu z dobrze znanym silnikiem benzynowym 1,8 l pracującym w cyklu Atkinsona, silnikiem elektrycznym oraz automatyczną skrzynią biegów e-CVT. W sumie do wykorzystania jest 122 KM mocy. Można przy tym liczyć na niskie spalanie, czyli uzyskać wynik poniżej 4 l/100 km.

Dobre wyniki sprzedaży wcale nie oznaczają, że w przypadku C-HR nie ma żadnych nowych propozycji. Obecnie w polskich salonach debiutuje limitowana edycja Neon Lime opracowana wspólnie z JBL. Do sprzedaży trafi łącznie 2 tys. egzemplarzy w dwukolorowym nadwoziu: czarnym dachu i jaskrawym limonkowym lakierze na pozostałych elementach karoserii.

Toyotę C-HR Neon Lime poznamy także po wyposażeniu z najdroższym zestawem premium audio, fotelami pokrytymi alcantarą, nawigacją satelitarną, 18-calowymi kołami oraz pakietem gadżetów od JBL (wodoszczelne słuchawki i głośnik bezprzewodowy). Cena od 139 900 zł.