Nowy prezes Volvo Car Poland Emil Dembiński jest absolwentem SGH, w której studiował Finanse i bankowość oraz Uniwersytetu w Derby – Finanse międzynarodowe i inwestycje. Po zakończeniu edukacji pracował w firmach konsultingowych McKinsey i KPMG, a następnie był współzałożycielem i wiceprezesem zarządu firmy Freightliner PL (prywatny, towarowy operator kolejowy). Od 2013 r. pełnił funkcję dyrektora finansowego Volvo Car Poland.
Nowy prezes będzie kierował koncernem, który w ostatnim czasie odnosi sukcesy sprzedażowe. W okresie 2012-20 wzrost sprzedaży samochodów Volvo Cars wyniósł 57 proc. i to pomimo tego, że w 2020 r., z racji pandemii sprzedaż była nieco niższa (661 713 pojazdów wobec 705 452 aut w 2019 r.).
Pierwsze półrocze 2021 r. ponownie okazało się dla Volvo sukcesem. Dość powiedzieć, że to najlepsze półrocze w historii firmy. W tym okresie sprzedano 380 757 samochodów czyli o 41 proc. więcej niż poprzednio, kiedy to do klientów trafiło 340 826 samochodów. W Europie wzrost wyniósł 36 proc., w Chinach 45 proc., a w USA – 47 proc. Światowymi bestsellerami stały się modele XC40 oraz XC60.
Volvo Car Poland – świetne wyniki sprzedaży
Świetnymi wynikami może pochwalić się również Volvo Car Poland, bowiem w latach 2012-20 popularność aut szwedzkiej marki wzrosła aż o 136 proc. Co ciekawe pandemia nie spowodowała u nas poważnego zachwiania sprzedaży Volvo. Podczas gdy w 2019 r. klienci odebrali 10 975 aut, to w 2020 sprzedano ich 10 926 sztuk.
Pierwsze półrocze tego roku również okazało się bardzo dobre, bo sprzedano 6982 auta, podczas gdy w porównywalnym okresie przed rokiem było ich 5533, a to oznacza wzrost o aż 26 proc.
Volvo – ambitne plany
Zarówno w Polsce, jaki i na świecie szwedzka firma ma ambitne zapatrywania na przyszłość. W naszym kraju firma, pod przewodnictwem nowego prezesa liczy na rekordowy wynik sprzedaży w 2021 r. Wynik z pierwszego półrocza pokazuje, że to osiągnięcie jest, jak najbardziej realne.
Ponadto planowane jest wprowadzenie kolejnych generacji aktualnych modeli, a także debiut czysto elektrycznych modeli BEV – Volvo XC40 P6 (od września, cena wyjściowa poniżej 200 tys. zł) oraz Volvo C40 (najprawdopodobniej w listopadzie).
Na świecie szwedzka firma także liczy na rekordowy rok pod względem sprzedaży, a ponadto w planach jest wprowadzenie systemu GAS (Google Automotive Services czyli system multimedialny oparty o Android Automotive OS) do modeli: XC60, S90 oraz V90. Ponadto planuje się dalsze zwiększenie udziału sprzedaży modeli PHEV oraz BEV zarówno na świecie, jak i w Polsce.