Logo

Polak w sercu chińskiej rewolucji Audi. Miał wpływ na wygląd SUV-a, którego nie kupisz

  • AUDI E SUV to drugi model w gamie chińskiej submarki należącej do Niemców. Tych samochodów nie można kupić w Europie
  • Kluczową rolę w procesie projektowania modeli na chiński rynek odgrywa polski projektant — Kamil Łabanowicz
  • Koncepcyjny SUV odpowiada wielkością Audi Q7. Ma ponad 5 m długości, rozstaw osi przekraczający 3 m i zasięg na poziomie 700 km
  • To dopiero początek ofensywy Audi w Państwie Środka. Strategia "in China for China" ma obronić pozycję Niemców na największym rynku motoryzacyjnym świata
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Audi kontynuuje rozwój swojej elektrycznej submarki w Chinach. Po debiucie modelu E5 Sportback, niemiecki producent zapowiada kolejny krok — elektrycznego SUV-a, który trafi do sprzedaży w 2026 r. Produkcja odbywać się będzie we współpracy z chińskim partnerem SAIC. Co istotne, w procesie projektowania tych pojazdów kluczową rolę odgrywa Polak — Kamil Łabanowicz, jeden z najbardziej cenionych designerów Audi, odpowiedzialny za kreowanie stylistyki modeli przeznaczonych na chiński rynek.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Kto jest projektantem AUDI E SUV?
Kiedy ma ruszyć produkcja seryjna nowego SUV-a?
Ile wynosi zasięg AUDI E SUV?
Jakie są główne cechy stylistyczne AUDI E SUV?

Polak brał udział w projektowaniu SUV-a Audi dla Chin

Koncepcyjny AUDI E SUV to drugi model submarki po E5 Sportback. Przypomnijmy: samochodu, który w ciągu 30 minut od premiery zebrał ponad 10000 zamówień! Nowe auto bazuje na platformie Advanced Digitized Platform (ADP), opracowanej wspólnie przez Audi i SAIC. Jego wymiary są zbliżone do Audi Q7 — ma długość 5057 mm i rozstaw osi wynoszący 3060 mm.

Stylistyka SUV-a nawiązuje do E5 Sportback — charakterystyczne światła biegnące przez całą szerokość nadwozia, czyste linie, kamery zamiast lusterek i aerodynamiczne słupki C w formie płetw. Wnętrze nie zostało jeszcze ujawnione, ale spodziewane są rozwiązania znane z E5, w tym 27-calowy ekran 4K i system Audi 360 Driving Assist dostosowany do chińskiej infrastruktury drogowej.

Audi E5 Sportback: produkowane w Chinach dla Chińczyków
Audi E5 Sportback: produkowane w Chinach dla ChińczykówAudi

Koncepcyjny SUV Audi ma ponad 700 km zasięgu

Za napędzanie AUDI E SUV-a odpowiadają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 671 KM, zapewniające przyspieszenie do 100 km na godz. w ok. 5 s. Akumulator o pojemności 109 kWh gwarantuje zasięg ponad 700 km w chińskim cyklu CLTC, a architektura 800 V zapewnia ultraszybkie ładowanie — odzyskanie 320 km zasięgu zajmuje tylko 10 minut.

Nowy SUV to zapowiedź kolejnego etapu elektrycznej ofensywy Audi w Chinach. Z imponującymi parametrami, nowoczesnym designem i lokalną produkcją może być kolejnym autem, na który "rzucą" się chińscy klienci. Jeśli tak się stanie, będziemy mogli mówić, że to zasługa Polaka!

AUDI E SUV
AUDI E SUVAudi

Audi broni pozycji na chińskim rynku. Musi działać lokalnie

Ofensywa modelowa Audi w Państwie Środka trwa. Niemcy realizują swoją strategię "in China for China", opierając się na dwóch filarach współpracy: z koncernem SAIC przy tworzeniu submarki AUDI oraz z FAW przy rozwoju modeli klasy premium (np. A6L e-tron). Celem jest skrócenie o 30 proc. czasu potrzebnego na opracowanie nowego pojazdu i dostosowanie go do lokalnych oczekiwań, w tym integracji z chińskim ekosystemem.

W najbliższym czasie Audi planuje wprowadzenie aż pięciu nowych modeli produkowanych lokalnie w Chinach. Jednym z nich będzie właśnie SUV zapowiedziany przez auto koncepcyjne. Produkcja seryjna nowego elektryka ruszy w 2026 r. Czy to auto powtórzy sukces E5 Sportback? Czas pokaże, ale polski akcent w chińskiej ofensywie Audi to już teraz powód do dumy.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium