- AUDI E SUV to drugi model w gamie chińskiej submarki należącej do Niemców. Tych samochodów nie można kupić w Europie
- Kluczową rolę w procesie projektowania modeli na chiński rynek odgrywa polski projektant — Kamil Łabanowicz
- Koncepcyjny SUV odpowiada wielkością Audi Q7. Ma ponad 5 m długości, rozstaw osi przekraczający 3 m i zasięg na poziomie 700 km
- To dopiero początek ofensywy Audi w Państwie Środka. Strategia "in China for China" ma obronić pozycję Niemców na największym rynku motoryzacyjnym świata
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Audi kontynuuje rozwój swojej elektrycznej submarki w Chinach. Po debiucie modelu E5 Sportback, niemiecki producent zapowiada kolejny krok — elektrycznego SUV-a, który trafi do sprzedaży w 2026 r. Produkcja odbywać się będzie we współpracy z chińskim partnerem SAIC. Co istotne, w procesie projektowania tych pojazdów kluczową rolę odgrywa Polak — Kamil Łabanowicz, jeden z najbardziej cenionych designerów Audi, odpowiedzialny za kreowanie stylistyki modeli przeznaczonych na chiński rynek.
Poznaj kontekst z AI
Polak brał udział w projektowaniu SUV-a Audi dla Chin
Koncepcyjny AUDI E SUV to drugi model submarki po E5 Sportback. Przypomnijmy: samochodu, który w ciągu 30 minut od premiery zebrał ponad 10000 zamówień! Nowe auto bazuje na platformie Advanced Digitized Platform (ADP), opracowanej wspólnie przez Audi i SAIC. Jego wymiary są zbliżone do Audi Q7 — ma długość 5057 mm i rozstaw osi wynoszący 3060 mm.
Stylistyka SUV-a nawiązuje do E5 Sportback — charakterystyczne światła biegnące przez całą szerokość nadwozia, czyste linie, kamery zamiast lusterek i aerodynamiczne słupki C w formie płetw. Wnętrze nie zostało jeszcze ujawnione, ale spodziewane są rozwiązania znane z E5, w tym 27-calowy ekran 4K i system Audi 360 Driving Assist dostosowany do chińskiej infrastruktury drogowej.
Koncepcyjny SUV Audi ma ponad 700 km zasięgu
Za napędzanie AUDI E SUV-a odpowiadają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 671 KM, zapewniające przyspieszenie do 100 km na godz. w ok. 5 s. Akumulator o pojemności 109 kWh gwarantuje zasięg ponad 700 km w chińskim cyklu CLTC, a architektura 800 V zapewnia ultraszybkie ładowanie — odzyskanie 320 km zasięgu zajmuje tylko 10 minut.
Nowy SUV to zapowiedź kolejnego etapu elektrycznej ofensywy Audi w Chinach. Z imponującymi parametrami, nowoczesnym designem i lokalną produkcją może być kolejnym autem, na który "rzucą" się chińscy klienci. Jeśli tak się stanie, będziemy mogli mówić, że to zasługa Polaka!
Audi broni pozycji na chińskim rynku. Musi działać lokalnie
Ofensywa modelowa Audi w Państwie Środka trwa. Niemcy realizują swoją strategię "in China for China", opierając się na dwóch filarach współpracy: z koncernem SAIC przy tworzeniu submarki AUDI oraz z FAW przy rozwoju modeli klasy premium (np. A6L e-tron). Celem jest skrócenie o 30 proc. czasu potrzebnego na opracowanie nowego pojazdu i dostosowanie go do lokalnych oczekiwań, w tym integracji z chińskim ekosystemem.
W najbliższym czasie Audi planuje wprowadzenie aż pięciu nowych modeli produkowanych lokalnie w Chinach. Jednym z nich będzie właśnie SUV zapowiedziany przez auto koncepcyjne. Produkcja seryjna nowego elektryka ruszy w 2026 r. Czy to auto powtórzy sukces E5 Sportback? Czas pokaże, ale polski akcent w chińskiej ofensywie Audi to już teraz powód do dumy.