SR1 to klasyczne sportowe coupé – długa maska, jedna para drzwi, sportowe proporcje. SR1 wygląda zniewalająco! Nie ma karykaturalnie rozciągniętych przednich świateł, głupkowatego uśmiechu na zderzaku i masy niepotrzebnych przetłoczeń tu i tam.
Proste linie i piękne detale – o to chodzi! I wiecie co? SR1 zapowiada wygląd Peugeotów przyszłości, więc jest się z czego cieszyć, a jego produkcja seryjna nie jest wcale wykluczona…
Pod maską SR1 pracuje wzmocniony turbosprężarką silnik benzynowy 1,6 l o mocy 218 KM, który napędza przednią oś. Tylne koła natomiast wprawiane są w ruch przez 95-konny silnik elektryczny, więc de facto SR1 ma napęd na cztery koła.
Łącznie oba silniki oferują 313 KM. SR1 osiąga setkę w 4,7 s, spalając przy tym średnio 4,9 l benzyny. Całkiem nieźle!
SR1 ma zdejmowany dach, trzy miejsca wewnątrz (układ 2+1, pasażer z tyłu siedzi pośrodku – trik znamy z prototypowego Renault Wind) i cztery skrętne koła, co poprawia stabilność przy wyższych prędkościach i ułatwia manewrowanie przy niższych.
Ale po co Peugeot się tak wysila? Tata Nano po tuningu i tak jest ładniejsza...:)