918 Spyder to Porsche, które łączy tradycję z przyszłością. Najnowszy prototyp Porsche to klasyczny, dwuosobowy Spyder, który ma aż cztery silniki. Benzynowe V8 produkuje ponad 500 KM, natomiast trzy elektryczne – 218 KM.
Osiągi są na pewno zdumiewające, podobnie jak spalanie – średnio 3 l/100 km. Czy tylko ja chcę, by to auto wyjechało na drogi i pokazało ekologom, że instytucja supersamochodu nie ugnie się pod ciężarem ich ględzenia o zagładzie nosorożców i upałów na Antarktydzie?
Porsche 918 Spyder osiąga setkę w 3,2 s, rozpędza się maksymalnie do 320 km/h i przejeżdża północną pętlę toru Nurburgring w 7 min 30 s (kiedy Niemcy zdążyli to zmierzyć?!).
Nie sądzę jednak, by w czasie przejażdżki po słynnym torze by niemiecki supersamochód przejechał choćby pół metra w trybie elektryczny, choć może to zrobić na dystansie do 25 km.
918 Spyder to nie jedyne ekologiczne Porsche - jest jeszcze hybrydowe Cayenne i model GT3 R pod napięciem.