Logo
WiadomościAktualnościSzef rozwoju VW: Aktualny Golf dobrze się sprzedaje i nie planujemy zmiany generacyjnej

Szef rozwoju VW: Aktualny Golf dobrze się sprzedaje i nie planujemy zmiany generacyjnej

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Według informacji magazynu Automobilwoche, uzyskanych od szefa rozwoju Volkswagena podczas targów Auto Shanghai, nowa generacja Golfa zaprezentuje się później niż pierwotnie planowano.

Szef rozwoju VW: Aktualny Golf dobrze się sprzedaje i nie planujemy zmiany generacyjnej
Auto Świat
Szef rozwoju VW: Aktualny Golf dobrze się sprzedaje i nie planujemy zmiany generacyjnej

Wiosną zeszłego roku kilka renomowanych mediów niemieckich opublikowało informacje o przygotowywanym następcy najpopularniejszego Volkswagena. Wtedy szef firmy Wolfgang Bernhard proponował cięcie kosztów produkcji Golfa. Dziennik Financial Times Deutschland opublikował nawet wypowiedź uzyskaną z anonimowego źródła bliskiego spółce, według której „jest pewne, że nowy Golf pojawi się już w roku 2008”. Problemem były wysokie koszty produkcji skomplikowanej konstrukcji, długi czas wykonania i mniej sprzedanych egzemplarzy niż pierwotnie planowano. Jak się jednak wydaje, sytuacja uległa zmianie. Volkswagen w ostatnich kilku miesiącach poprawił swoją sytuację ekonomiczną i zmienił zarząd. Martin Winterkorn, aktualny szef koncernu Volkswagen, zlecił kilka zmian w projekcie Golfa VI, włącznie ze zmianami stylistyki.

Aktualny szef rozwoju i członek zarządu Volkswagena Ulrich Hackenberg powiedział dla magazynu Automobilwoche, że aktualny model nadal dobrze się sprzedaje i firma nie jest w presji czasowej, która miała przyśpieszyć prace projektowe nad nową generacją. Automobilwoche na podstawie tej wypowiedzi uważa, że nowy Golf pojawi się później niż planowano w zeszłym roku. Według Hackenberga w nowym Golfie będą montowane odmiany silnika 1,8 TFSI (seria EA888), wersje o większej pojemności będą dysponowały ponad 147 kW (200 KM), ale ich zużycie ma być niższe niż u silnika 2,0 TFSI z Golfa GTI. Firma przygotowuje także oszczędną i ekologiczną jednostkę diesla BlueMotion.

Źródło: Automobilwoche

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: