Land Cruiser to jeden z filarów palety modelowej japońskiego producenta. Aby zainteresowanie modelem nadal utrzymywało się na wysokim poziomie Toyota zafundowała mu dodatkowy „zastrzyk mocy”.

Dzięki modyfikacjom trzylitrowa jednostka wysokoprężna osiąga teraz 140 kW/190 KM, czyli o 17 proc. więcej niż w obecnym modelu. Wzrost mocy nie wpłynął ujemnie na zużycie paliwa. Wręcz przeciwnie: Land Cruiser 3.0 D4D ma zadowalać się 8,1 l/100km ( o 0,3 l mniej niż dotychczas) i emitować 214 g CO2/km.

Jak to możliwe? Inżynierowie Toyoty wprowadzili zmiany w układzie wydechowym, zastosowali inne wtryskiwacze oraz zwiększyli ciśnienie wtrysku. Samochód seryjnie posiada sześciobiegową manualną skrzynie biegów. Za dopłatą 2200 euro (ok. 8,8 tys. zł) dostępny jest pięciostopniowy „automat”.

Land Cruiser z nową jednostka napędową w niemieckich salonach sprzedaży pojawi się na początku 2011 roku. Ceny wersji trzydrzwiowej mają się zaczynać od 36950 euro (ok. 147 tys. zł). Pięciodrzwiowa, siedmiomiejscowa odmiana to wydatek minimum 39700 euro ( ok. 158 tys. zł).

Większy, ośmiocylindrowy diesel o pojemności 4,4 l i mocy 210 kW/286 KM pozostał bez zmian. Land Cruiser z tym silnikiem to konkurencyjna propozycja dla modeli Range Rovera oraz Mercedesa klasy G.

Toyota Land Cruiser to terenowy klasyk. Pierwsze egzemplarzy, oznaczane symbolem BJ, zjechały z taśm produkcyjnych już w 1951 roku. Nazwa Land Cruiser pojawiła się w roku 1954. Na całym świecie sprzedano do tej pory przeszło 5 mln egzemplarzy tego modelu.