- Maxus odnotował wzrost zamówień w Polsce głównie dzięki modelowi T60 Max
- To pickup o długość 5,4 m i ładowność wynoszącej ponad tonę. Ma mocny silnik Diesla i bogate wyposażenie
- Ta chińska marka specjalizuje się w pojazdach dostawczych i użytkowych, nie oferuje już osobowych
- Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się na końcu artykułu
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Maxus T60 Max trafił do Polski w połowie br. To nadal świeża propozycja w niedużym, ale rozwijającym się segmencie średniej wielkości pick-upów. Samochód — jak to produkty z Chin — kusi bogatym wyposażeniem i atrakcyjną ceną. Może być alternatywą dla modeli uznanych marek, jeśli ktoś szuka samochodu z otwartą paką do pracy oraz do jazdy w trudniejszych warunkach poza asfaltem.
Poznaj kontekst z AI
Co oferuje Maxus T60 Max?
Na rynku pickupów liczą się także zdolności użytkowe i jazdy w terenie. Na tym polu Maxus T60 Max również nie wypada blado. Pod maską pracuje wysokoprężny, podwójnie doładowany diesel 2.0, który generuje 215 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego. Mocny silnik współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów produkcji ZF. Napęd 4x4 jest dołączany, standardowo napędzane są tylne koła. Producent deklaruje, że średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) wynosi 9,1 l/100 km.
Samochód ma prawie 5,4 m długości i jest dostępny w jednej wersji z podwójną kabiną. Ładowność wynosi ponad tonę. Można ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Pozostały jeszcze informacje do jazdy w terenie. Prześwit między osiami wynosi 23 cm, a kąty natarcia i zejścia to odpowiednio: 29 i 26 stopni. Minusy? Brak możliwości konfiguracji.
Ile kosztuje Maxus T60 Max?
Wyboru nie ma w kwestii wyposażenia. Oferowana jest najbogatsza odmiana Luxury w promocyjnej cenie 135 tys. 900 zł netto (katalogowa to 145 tys. zł).
To niewygórowana cena, biorąc pod uwagę bogate wyposażenie. Na liście znajdują się m.in.:
- dwa cyfrowe wyświetlacze (każdy o przekątnej 12,3 cala);
- system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto;
- automatyczna klimatyzacja;
- skórzane, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele;
- kamera 360 stopni oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu;
- adaptacyjny tempomat i asystenta pasa ruchu;
- reflektory LED;
- 18-calowe felgi aluminiowe.
Maxus — co to za marka?
Maxus to marka należąca do koncernu SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation), jednego z największych chińskich producentów samochodów. W skład grupy wchodzi także dobrze już znana na polskim rynku marka MG, która koncentruje się na autach osobowych. Maxus specjalizuje się w pojazdach użytkowych, dostawczych i pick-upach.
Firma zadebiutowała w Polsce w połowie 2022 r. jako jedna z pierwszych chińskich marek samochodowych. Po słabszym zainteresowaniu autami osobowymi (w gamie były tylko dwa modele elektryczne — SUV i minivan), firma postawiła wyłącznie na pojazdy użytkowe. W gamie Maxusa dostępne są różnej wielkości samochody dostawcze i pickupy — elektryczne oraz wysokoprężne.
— Teraz naszym celem na 2026 r. będzie utrzymanie tego trendu wzrostowego, zarówno poprzez zwiększenie dostępności samochodów, jak i rozwój sieci dealerskiej. Stale poszukujemy partnerów, którzy pomogą nam dotrzeć do nowych klientów i umocnić naszą obecność na rynku — powiedział Yaroslav Gural, dyrektor marki Maxus na Europę Środkowo-Wschodnią.