Auto Świat Wiadomości Aktualności Utrata wartości samochodów klasy premium. Zrobili trzy rankingi

Utrata wartości samochodów klasy premium. Zrobili trzy rankingi

Samochody której marki premium najlepiej trzymają wartość? Mamy twarde dane w trzech kategoriach wiekowych. Sprawdzono auta w wieku trzech, pięciu i siedmiu lat. I choć zdecydowany lider, japoński Lexus, chyba nikogo nie zaskoczy, to na kolejnych miejscach robi się bardzo ciekawie.

Lexus ES 300h
Lexus ES 300hIgor Kohutnicki / Auto Świat
  • Serwis ogłoszeniowy CarEdge przygorował trzy rankingi, w których sprawdził, które marki i modele klasy premium najlepiej utrzymują wartość
  • Nikogo nie zdziwi, że w każdym na pierwszym miejscu znalazł się Lexus. To jedyna marka, która w kategorii aut siedmioletnich wciąż utrzymuje ponad 50 proc. początkowej wartości
  • Bardzo ciekawie robi się za plecami Japończyków, gdzie nie brakuje niespodzianek. Zwłaszcza wśród samochodów trzyletnich są marki i modele, których trudno było się spodziewać tak wysoko
  • W artykule znajdziecie także odnośnik do podobnego zestawienia dotyczącego marek popularnych

Takie rankingi i zestawienia pojawiają się cyklicznie i przygotowywane są przez różne instytucje. I zawsze rzucają ciekawe światło na utratę wartości samochodów, a wyniki mogą pomóc w podjęciu decyzji o zakupie swojego samochodu. Dalsza możliwość odsprzedaży auta to dla wielu kluczowa sprawa. CarEdge to niezależny serwis z ogłoszeniami, który działa na rynku amerykańskim. Swój ranking przygotował na bazie milionów ogłoszeń. Choć dotyczy Ameryki Północnej, to wiele z obserwacji Amerykanów pokrywa się z polskim rynkiem. Przede wszystkim lider zestawienia.

Ranking marek popularnych znajdziecie w tym miejscu: Te marki i modele tracą najmniej na wartości po latach. Sprawdziłem trzy rankingi, jest jeden zwycięzca A my przechodzimy do marek premium. Znowu mamy trzy rankingi i... dokładnie tak. W każdym wygrała ta sama marka. Pewnie już wiecie, która...

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Utrata wartości samochodu po trzech latach. Klasa premium. Te marki i modele tracą najmniej

I zaczynamy od czegoś, czego na pewno każdy się spodziewał i sporej niespodzianki. Na szczycie rankingu znajduje się oczywiście Lexus, w dodatku ze sporą przewagą. Ciekawe jest drugiej miejsce, ponieważ zajmuje je amerykański Cadillac. Okazuje się, że trzyletnie Cadillaki trzymają cenę lepiej niż Acura. Nie kojarzycie tej marki? To marka premium Hondy. Na kolejnych miejscach już marki, które dobrze znamy z Polski.

  1. Lexus - 69.03 proc.
  2. Cadillac - 65.12 proc.
  3. Acura - 65.07 proc.
  4. Volvo - 64.46 proc.
  5. BMW - 63.12 proc.
  6. Porsche - 62.66 proc.
  7. Lincoln - 61.38 proc.
  8. Mercedes-Benz - 60.38 proc.
  9. Audi - 59.06 proc.
  10. Jaguar - 58.78 proc.

Jeśłi chodzi o trzyletnie samochody, które tracą najmniej na wartości, to czołówkę zdominowały wyjątkowe modele. Cenę trzymają zwłaszcza sportowe bestie: RC F, M2 i R8. Dalej widzimy luksusową terenówkę Mercedesa i SUV-a giganta Cadillaca. Na kolejnych miejscach już modele, które są popularne na polskich drogach.

  1. Lexus RC F - 83.86 proc.
  2. BMW M2 - 82.34 proc.
  3. Audi R8 - 79.54 proc.
  4. Mercedes-Benz Klasy G - 77.23 proc.
  5. Cadillac Escalade -74.90 proc.
  6. Lexus ES 300h - 73.20 proc.
  7. Lexus RX 350 - 72.41 proc.
  8. Cadillac Escalade ESV - 71.58 proc.
  9. Lexus ES 350 - 71.27 proc.
  10. Bentley Continental GT - 69.76 proc.
Mercedes G580 EQ
Mercedes G580 EQPiotr Szypulski / Auto Świat

Utrata wartości samochodu po pięciu latach. Klasa premium. Te marki i modele tracą najmniej

Wśród pięciolatków Cadillac nie cieszy się już takim uznaniem. Spadł bardzo wyraźnie, bo na dziewiąte miejsce. Lider się nie zmienił. Podobnie jak większość marek za nim.

  1. Lexus - 59.37 proc.
  2. Acura - 57.55 proc.
  3. Volvo - 54.36 proc.
  4. BMW - 52.83 proc.
  5. Mercedes-Benz - 52.50 proc.
  6. Audi - 52.21 proc.
  7. Porsche - 49.89 proc.
  8. INFINITI - 49.80 proc.
  9. Cadillac - 47.66 proc.
  10. Lincoln - 46.16 proc.

W przypadku pięcioletnich samochodów na liście, poza Klasą G, nie ma już aż tak ekstremalnych modeli. Cenę trzymają popularne SUV-y i limuzyny, które w klasie premium wciąż cieszą się dużą popularnością.

  1. Mercedes-Benz Klasy G - 77.81 proc.
  2. Lexus ES 350 - 71.60 proc.
  3. BMW Z4 - 63.14 proc.
  4. Lexus RX 350 - 61.26 proc.
  5. Acura RDX - 60.76 proc.
  6. Audi Q3 - 60.61 proc.
  7. Lexus LX 570 - 59.88 proc.
  8. Lexus ES 300h - 59.66 proc.
  9. BMW serii 2 - 59.13 proc.
  10. Audi S4 - 58.93 proc.

Przeczytaj także: Nie ma lepszych SUV-ów za 80 tys. zł. Jeden szczególnie się wyróżnia. Dostał piątkę z plusem

Utrata wartości samochodu po siedmiu latach. Klasa premium. Te marki i modele tracą najmniej

Po siedmiu latach Lexus jako jedyny trzyma ponad połowę swojej początkowej wartości. Nie licząc drugiej Acury, to pozostałe marki premium kręcą się około 40 proc.

  1. Lexus - 52.01 proc.
  2. Acura - 44.63 proc.
  3. Volvo - 40.86 proc.
  4. Porsche - 40.55 proc.
  5. BMW - 40.23 proc.
  6. Cadillac - 40.10 proc.
  7. Mercedes-Benz - 39.21 proc.
  8. INFINITI - 39.07 proc.
  9. Audi - 38.51 proc.
  10. Jaguar - 38.36 proc.

Tu kolejna ciekawostka. Amerykanie zakwalifikowali na listę Mercedesa... Sprintera, który zajął drugie miejsce. W Europie raczej oddzielamy wyraźnie osobową i użytkową dywizje niemieckiego producenta. Pierwsza dziesiątka została zdominowa przez, a jakżeby inaczej, modele Lexusa. Nie licząc LX-a znamy je dobrze także z Polski. Na siódmym miejscu znalazł się nieoferowany już nad Wisłą IS. Jednak siedem lat temu był jeszcze w Polsce dostępny.

  1. Lexus ES 350 - 61.62 proc.
  2. Mercedes-Benz Sprinter - 55.98 proc.
  3. Porsche 911 - 54.59 proc.
  4. Lexus RX 350 - 54.40 proc.
  5. Lexus LX 570 -50.68 proc.
  6. BMW serii 2 - 47.72 proc.
  7. Lexus IS 350 - 47.55 proc.
  8. Audi A3 - 46.58 proc.
  9. Acura RDX -46.37 proc.
  10. Audi A4 - 46.19 proc.
Lexus IS 300h
Lexus IS 300hTomasz Okurowski / Auto Świat
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków