- Volkswagen Crafter pod maską może mieć jeden z silników Diesla o mocy 102, 122, 140 lub 177 KM bądź elektryczną jednostkę generującą 136 KM
- Jako furgon samochód oferowany jest w trzech wersjach długości oraz wysokości nadwozia, a objętość części ładunkowej wynosi 9,9-18,4 m3
- W zależności od potrzeb można wybrać odmianę z napędem na przód, na tył lub na wszystkie koła
- Volkswagen Crafter objęty jest 5-letnią gwarancją fabryczną (lub 200 000 km) oraz Gwarancją Mobilności, która zapewnia darmowe holowanie i pojazd zastępczy
Udany samochód dostawczy ma wysoką ładowność oraz pojemną część ładunkową, może holować przyczepy o dużej masie, a do tego powinien mieć gamę, która zaspokoi potrzeby każdego przedsiębiorcy, i cechować się tanią eksploatacją.
Volkswagen Crafter z zapasem spełnia te wymagania, w dodatku ma efektowną stylistykę nadwozia, napęd stanowią nowoczesne jednostki (w tym elektryczna), a jeździ się nim niczym pojazdem osobowym.
Volkswagen Crafter to komfortowy dostawczak
Takie poczucie to zasługa komfortowych foteli, wygodnej pozycji za kierownicą (kolumna ustawiana w dwóch płaszczyznach) oraz intuicyjnej obsługi wszystkich urządzeń pokładowych. Bezpieczne i przyjemne prowadzenie zapewniają liczni asystenci – w standardzie jest wspomaganie ruszania na wzniesieniu (zapobiega cofnięciu się pojazdu) czy asystent bocznego wiatru, a w opcji m.in. automatyczne światła, aktywny tempomat, utrzymanie pasa ruchu czy asystent martwego pola.
Volkswagen Crafter furgon dostępny jest w 3 wersjach długości (5986, 6836, 7391 mm) i wysokości nadwozia (2355, 2590, 2798 mm). Ładownia ma objętość 9,9-18,4 m3 i w zależności od wersji można w niej zmieścić od 4 do 6 europalet.
Oprócz tradycyjnego furgonu samochód dostępny jest także jako podwozie do zabudowy oraz wersja skrzyniowa. Niezależnie od odmiany nadwoziowej do wyboru jest pojedyncza lub podwójna kabina.
Volkswagen Crafter – na przód, na tył, a może 4x4?
Volkswagen Crafter to dostawczy samochód, który sprawdzi się w każdych warunkach drogowych. Udało się to uzyskać dzięki zastosowaniu trzech układów napędowych – na przednie koła, na tylną oś lub 4x4 (4MOTION). We wszystkich można mieć pełną gamę silników Diesla (102, 122, 140 bądź 177 KM) i w każdej z nich moment obrotowy dociera do kół za pomocą 6-stopniowej manualnej skrzyni lub 8-biegowej przekładni automatycznej.
Samochód występuje również jako e-Crafter. W tym przypadku pod maską pracuje elektryczna jednostka produkująca 136 KM. W samochodzie zastosowano akumulatory o pojemności 35,8 kWh i po uzupełnieniu ich w 100 proc. można pokonać 115 km.
Przy użyciu Wallboxa o mocy 7,2 kW bateria jest pełna po 5 godz. i 20 min., natomiast po skorzystaniu ze stacji szybkiego ładowania prąd zostaje uzupełniony w 80 proc. już po 45 min.
Rodzaj napędu ma wpływ nie tylko na trakcję pojazdu, lecz także na masę holowanej przyczepy – 3500 kg w wersji tylnonapędowej i 3000 kg w pozostałych.
Volkswagen Crafter – z polskiej fabryki
Produkowany w Polsce (fabryka w Białężycach k. Wrześni) Volkswagen Crafter sprawdza się także pod względem finansowym. Nie tylko dlatego, że ma korzystne ceny i ekonomiczne silniki, lecz także dzięki niskiej utracie wartości.
Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na Volkswagena Craftera, doceniają również 5-letnią gwarancję fabryczną (lub 200 000 km) oraz Gwarancję Mobilności, która zapewnia darmowe holowanie i pojazd zastępczy.