Volkswagen kontynuuje rozbudowę swojej floty modeli z napędem elektrycznym. Po kompaktowym ID.3 przyszedł czas na ID.4, czyli kompaktowego SUV-a. Auto oficjalnie jest już dostępne na rynku, ale dotychczas było oferowane w premierowych, bogato wyposażonych odmianach 1ST i 1ST Max. Obydwie z silnikiem o mocy 204 KM i akumulatorem o pojemności 77 kW, który gwarantuje zasięg odpowiednio 493 i 500 km.

Teraz do gamy dołączają odmiany Pure i Pure Performance wyposażone w litowo-jonowy akumulator o pojemności 52 kWh, który pozwala przejechać w cyklu WLTP do 346 km. VW ID.4 Pro z tą baterią dysponuje mocą 148 KM i może przyspieszać do „setki” w 10,9 s, natomiast Pure Performance ma moc 170 KM i rozpędza się do 100 km/h w 9,0 s. Paletę uzupełnia wersja z akumulatorem 77 kWh o mocy 204 KM, przyspieszeniem do „setki” w 8,5 s i zasięgiem do 523 km.

Volkswagen ID.4 – ceny nowych wersji

Cennik z prekonfigurowanymi pakietami wyposażenia dla odmian z akumulatorem 52 kWh przedstawia się następująco:

  • Pure – 156 390 zł,
  • Pure City – 170 990 zł,
  • Pure Style – 188 090 zł,
  • Pure Performance – 162 790 zł,
  • Pure Performance City – 177 390 zł,
  • Pure Performance Style – 194 490 zł.
  • Odmiany z akumulatorem 77 kWh:
  • Pro Performance – 190 890 zł,
  • Pro Performance Life – 202 590 zł,
  • Pro Performance Business – 217 890 zł, 
  • Pro Performance Family – 223 790 zł,
  • Pro Performance Tech – 238 490 zł
  • Pro Performance Max 253 190 zł.

Wkrótce oferta zostanie uzupełniona o odmiany Pure z akumulatorem 77 kWh oraz o topową odmianę GTX z napędem na obydwie osie. Do każdej wersji wyposażenia można zamówić opcjonalnie pompę ciepła, hak holowniczy, alufelgi w rozmiarze od 18 do 21 cali oraz 3 rodzaje tapicerek. Klienci mają też do wyboru 7 wariantów kolorystycznych w wersjach z dachem lakierowanym na czarno lub w kolorze nadwozia.