- Uber i BYD zostały partnerami. Chińczycy dostarczą Uberowi 100 tys. samochodów, które trafią do floty taksówek
- Łącząc siły, firmy chcą zawalczyć o korzystniejsze warunki eksploatacji pojazdów elektrycznych
- W Polsce za kilka dni odbędzie się oficjalne otwarcie pierwszego salonu marki BYD. Klienci będą mieli do wyboru trzy modele
Chiński BYD coraz bardziej rozpycha się w Europie. Teraz dodatkowo pomoże mu w tym Uber. Na mocy zawartego porozumienia kierowcy taksówek zamawianych przez aplikację dostaną do dyspozycji flotę 100 tys. samochodów elektrycznych firmy BYD. Strategiczne partnerstwo dwóch gigantów ma przyspieszyć elektryfikację parku taksówek.
BYD i Uber grają razem. Współpraca ma obniżyć koszty
Ogłoszona współpraca rozpocznie się w Europie i Ameryce Łacińskiej, a w kolejnych etapach obejmie Bliski Wschód, Kanadę, Australię i Nową Zelandię. Uber nie miał wątpliwości, z kim warto połączyć siły.
Uber posiada najbardziej rozpowszechnioną sieć pojazdów elektrycznych na żądanie na świecie, a BYD jest światowym liderem w produkcji pojazdów elektrycznych
– czytamy w komunikacie obu firm.
Wybór samochodów chińskiej marki BYD był podyktowany cyferkami. Z tabelek w Excelu wynikało, że auta BYD-a oprócz atrakcyjnej ceny zakupu zapewniają też niskie koszty konserwacji i napraw. Wybór był oczywisty także dlatego, że samochody tej marki są "dobrze przystosowane do przewozu osób dzięki szerokiemu zakresowi modeli, doskonałej wydajności akumulatorów i znakomitej jakości wykonania". Od siebie dodamy, że są oszczędne, komfortowe i mają przestronne kabiny.
BYD i Uber mają ambitny cel. Chcą wykorzystać efekt skali
Rozpoczynające się wieloletnie partnerstwo BYD-a i Ubera ma doprowadzić do kilku zmian na rynku. Uber szukał oszczędności, bo chce obniżyć koszty ponoszone przez kierowców. A te w przypadku pojazdów elektrycznych są wysokie już na starcie – elektryki nadal kosztują więcej od porównywalnych aut spalinowych.
Strategia Ubera i BYD-a zakłada jednak, że redukcja kosztów będzie widoczna. Chińczycy zaoferują Uberowi atrakcyjne pakiety serwisowe i finansowanie dopasowane do realiów rynkowych w kluczowych dla przedsiębiorstwa krajach. Firmy liczą też na efekt skali – chcą wspólnie zawalczyć o zniżki na ładowanie i polisy ubezpieczeniowe. W przyszłości zamierzają razem "wprowadzić technologię pojazdów autonomicznych na globalną skalę".
BYD właśnie oficjalnie debiutuje w Polsce
W Polsce do samochodów marki BYD wsiądą nie tylko "uberowcy". Przedsprzedaż aut tej marki ruszyła 10 czerwca br., a za kilka dni nastąpi oficjalne otwarcie pierwszych polskich salonów BYD-a. Chińskie pojazdy wzięli pod swoje skrzydła dealerzy, tacy jak Cichy-Zasada, Krotoski i Plichta.
Wszystkie auta objęte są 6-letnią gwarancją ograniczoną do przebiegu 150 tys. km (gwarancja na akumulator obowiązuje przez 8 lat do przebiegu 200 tys. km). Początkowo polscy klienci będą mogli wybierać spośród trzech modeli marki BYD:
- Dolphin (ceny od 141 tys. zł),
- Seal U (ceny od 190 tys. zł),
- Seal (ceny od 207 tys. zł).