Sportowa rodzina Audi napędzana będzie tym samym, ośmiocylindrowym silnikiem FSI, który montowany jest w limuzynie. Motor generuje moc 420 KM, a maksymalny moment obrotowy 430 Nm dostępny jest w przedziale 2 250 - 7 600 obr./min. Pojemność jednostki wynosi 4163 ccm. Mimo tego samego silnika wersje cabrio i kombi są nieznacznie wolniejsze od limuzyny.

Sprint od 0 do 100 km/h oba modele pokonują w 4,9s. (o 0,1s. wolniej niż limuzyna RS 4), zaś wartość 200 km/h w przypadku cabrio pojawia się po 16,9s., a u wersji Avant (kombi) po 17,5s. Dla przypomnienia sedan z tym zadaniem radzi sobie w przeciągu 16,6 sekundy. Niezmienna jest natomiast prędkość maksymalna - wszystkie trzy modele Audi podróżować mogą maksymalnie z prędkością 250 km/h. Z pewnością mogłyby jeszcze szybciej ale stopowane są przez elektroniczny ogranicznik.

Auta napędzane są poprzez sześciostopniową skrzynię biegów na wszystkie cztery koła. W przypadku Audi moc rozdzielana jest na osie w stosunku: 40% oś przednia, 60% oś tylna. Istotnym elementem w jaki wyposażeni są przedstawiciele rodu RS 4 jest elektroniczny system kontrolujący pracę zawieszenia DCR (Dynamic Ride Control). Dzięki niemu obniżone o 30 milimetrów (w stosunku do wersji seryjnej) zawieszenie modeli Audi działa precyzyjniej poprzez redukowanie wszystkich negatywnych zachowań auta (podsterowność, nadsterowność) podczas szybszej jazdy w zakrętach. System dodatkowo wspomagany jest przez ESP, który ma możliwość dwustopniowej regulacji.

O optyce RS 4 można powiedzieć właściwie tylko tyle, że jest iście sportowe. Sportowy, jednolity grill z logo RS 4, dodatkowe wloty powietrza, lekko poszerzone nadkola, srebrne lusterka, podwójny układ wydechowy i równie rasowo zaprojektowane wnętrze to wizytówka "eresowej“ rodziny Audi. W przypadku nadwozia cabrio można dodać, że poprzez naciśnięcie guzika dach składa się w ciągu 21 sekund i tylko przy prędkości mniejszej niż 30 km/h.