Na całym świecie Chevrolet pozostaje marką popularną wśród osób mocno stąpających po ziemi, którzy mogą być dumni ze swych codziennych osiągnięć. Dewiza "real cars for real people", czyli "prawdziwy samochód dla prawdziwych ludzi" zawsze stanowiła kluczowy element strategii marki. Model Cruze nie stanowi tutaj wyjątku: to auto, z którego każdy właściciel może być dumny.

Nowe standardy

Cruze dołączy do największego segmentu europejskiego rynku samochodowego, segmentu "C", czyli aut kompaktowych, który stanowił 26% zarejestrowanych w roku 2008 w Europie pojazdów ogółem. W Europie Zachodniej hatchbacki zdominowały sprzedaż w segmencie aut kompaktowych (68%), podczas gdy w Europie Środkowej i Wschodniej bardziej popularne są czterodrzwiowe sedany, takie jak właśnie Cruze.

Model opracowano z myślą o zaspokojeniu gustów europejskich w zakresie wzornictwa i dostrojenia zawieszenia. Chevrolet jest przekonany, że wprowadzeniem Cruze'a ustalił nowe standardy dla produktów chcących konkurować w tym segmencie rynku. Chevrolet zawsze był synonimem wartości, a Cruze spełnia tę obietnicę jak nigdy dotychczas - mówi Wayne Brannon, wiceprezes GM Europe ds. Chevroleta.

Wielonarodowy zespół projektantów otrzymał zadanie stworzenia całkowicie nowego kompaktowego sedana. Naszym celem było działanie rewolucyjne, a nie ewolucyjne. Powstał samochód "z najwyższej półki" o mocnym charakterze i wspaniałej postawie. Sądzimy, że będzie się on wyróżniał wśród swoich konkurentów - mówi Taewan Kim, wiceprezes Centrum Projektowego GM DAT w Korei.

Zminimalizować hałas

Konstrukcja nadwozia Cruze jest najsztywniejsza w swojej klasie, przy sztywności skręcania o 140% większej niż u swojego poprzednika. Ta zwarta, mocna struktura jest kluczem do tłumienia hałasów, drgań i nierówności (NVH), jak również zagwarantowania dobrych osiągów w zakresie bezpieczeństwa. Przy prędkościach do 4 km/h powłoki zderzaka przedniego i tylnego są zdolne do wchłonięcia małych energii uderzeń, pomagając w minimalizacji uszkodzeń nadwozia.

Oprócz zmniejszenia hałasów i drgań, sztywna konstrukcja ułatwia izolowanie resztkowego hałasu od układu napędowego, jezdni i wiatru, w celu zapewnienia jeszcze większego komfortu wewnątrz kabiny. Cruze uzyskał oceny poziomu hałasu wewnątrz kabiny oraz hałasu pochodzącego od wiatru plasujące się pośród najlepszych w swojej klasie dla kompaktowych sedanów.

Oprócz przednich poduszek powietrznych kierowcy i pasażera, kurtynowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne w krawędziach oparć przednich siedzeń, składany w razie zderzenia zespół pedałów i czujniki dachowania, są montowane jako wyposażenie standardowe. Aktywne środki bezpieczeństwa obejmują ABS, kontrolę trakcji (TCS) i opcjonalną elektroniczną kontrolę stabilności (ESC).

Nowe silniki benzynowe mają pojemność skokową 1,6 i 1,8 litra i wykonane są w całości z aluminium. Charakteryzują się one układem zmiennych faz rozrządu zarówno po stronie wlotowej jak i wydechowej. Silnik 1,6-litrowy rozwija maksymalną moc 113 KM przy 6400 obr./min. i szczytowy moment obrotowy 153 Nm przy 4200 obr./min. Wersja 1,8-litrowa oferuje jeszcze większe osiągi, z 141 KM przy 6200 obr./min. i szczytowym momentem obrotowym 176 Nm przy 3800 obr./min. W kategoriach mocy wyjściowej na litr ten silnik znajduje się wśród najwydajniejszych na rynku. Przy manualnej skrzyni biegów te jednostki zapewniają zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,7 oraz 6,8 l/100 km.

Poprawiona ekonomika 16-zaworowego, dwulitrowego silnika wysokoprężnego z turbosprężarką doładowującą zwiększa moc samochodu do 150 KM, przy jeszcze większej oszczędności. Poprawiona ekonomika zużycia paliwa - 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym - oferuje możliwość jazdy z zasięgiem ponad 1000 km. Standardowo jest on wyposażony w bezobsługowy wydechowy filtr cząsteczek. W końcu tego roku do oferty dołączy wersja o mocy 125 KM.