Aveo w wersji sedna miał swoją światową premierę w styczniu tego roku na Salonie Samochodowym w Detroit w USA (gdzie sprzedawany będzie pod nazwą Sonic) i dzieli wiele elementów nowego designu z wersją hatchback. Zakładając jednak, że hothatch przemawiać będzie raczej do młodszych klientów, Chevrolet oczekuje, iż bardziej dojrzały design sedana przyciągać będzie innego rodzaju klientów, w szczególności rodziny

Patrząc z przodu, dostrzec można, iż wersje sedan i hatchback dzielą identyczny wygląd z wyeksponowanymi, podwójnymi reflektorami, podwójnym grillem i kompaktowymi, wyprężonymi panelami nadwozia. Wznosząca się linia progów w wersji sedan jest szczególnie uderzająca i  przypomina o jego większym kuzynie, modelu Cruze w wersji sedan.

Przy długości 4399 mm i szerokości 1735 mm nowe Aveo w wersji sedan jest dłuższe i szersze od obecnego modelu, dzięki czemu przestrzeń bagażowa wynosi 502 litry.

Wnętrze auta charakteryzuje nowoczesny design widoczny w elementach takich, jak inspirowana motocyklami tablica przyrządów z analogowym obrotomierzem. Konsolę centralną cechuje ekskluzywne, niebieskie podświetlenie, zaś cały przód kabiny wkomponowano w opływową deskę rozdzielczą.

Zmodyfikowane podwozie Aveo gwarantujące lepsze prowadzenie auta. We wszystkich modelach zastosowano przednie kolumny MacPhersona ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem. Pojazd jest standardowo wyposażony w system elektronicznego wspomagania układu kierowniczego (EPS), elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC) oraz układ ABS.

Oferta silników benzynowych Aveo w odmianie sedan obejmuje wersję 1,2 l (70 KM i 86 KM), jednostkę o pojemności 1,4 litra (100 KM) oraz 1,6 litra (115 KM). Po raz pierwszy w historii, model Aveo będzie oferowany z dwoma wersjami silnika Diesla o pojemności 1,3 litra (75 KM i 95 KM) z technologią Start/Stop. W zależności od wybranego silnika, samochody będą wyposażone w 5- lub 6-stopniowe skrzynie biegów.