Auto Świat Wiadomości Premiery Dongfeng prezentuje nowego hatchbacka

Dongfeng prezentuje nowego hatchbacka

Autor Hadyś Michał
Hadyś Michał

Dongfeng Motor Corporation oficjalnie przedstawił nowego hatchbacka Fengshen H30, bazującego na sedanie S30.

Dongfeng Fengshen H3
Onet
Dongfeng Fengshen H3

Prezentacja najnowszego pojazdu zbiegła się w czasie z ogłoszeniem podpisania umowy partnerskiej z amerykańską zawodową ligą koszykówki NBA. Nowy projekt ma na celu zwiększenie popularności NBA w Chinach, gdzie koszykówka cieszy się coraz większym zainteresowaniem mediów i społeczeństwa.

Obie strony bardzo chwaliły sobie wzajemną współpracę podczas zorganizowanych w ubiegłym roku w Pekinie "NBA China Games", na których dwa pokazowe mecze rozegrały Houston Rockets z lokalną gwiazdą Yao Mingiem w składzie i New Jersey Nets. Podpisanie wieloletniej umowy spowodowało, że model Fengshen S30 (Aeolus) został oficjalnym pojazdem organizacji NBA w Chinach, tak samo jak to miało miejsce podczas pokazowych występów gwiazd amerykańskiej ligi koszykówki. Dzięki umowie, chiński koncern może wykorzystywać na swoich folderach reklamowych logo NBA, co ma mu pomóc dotarciu do młodszych klientów zafascynowanych tym sportem.

W przypadku modelu Fengshen H30 mamy tak naprawdę do czynienia ze skróconą wersją S30. Hatchback jest nieco krótszy - długość wynosi 4 268 mm - ale ma identyczny rozstaw osi i szerokość (odpowiednio 2 610 i 1 740 mm). Do napędu wykorzystana została znana jednostka benzynowa o poj. 1.6 litra i mocy 106 KM (142 Nm). Klienci mogą zamówić 4-stopniowy automat w miejsce manualnej 5-ciobiegowej skrzyni biegów. Ceny auta rozpoczynają się od 75 800 juan (11 494 USD), a kończą na 99 800 juan (15 134 USD). W topowej wersji klienci mają do dyspozycji m.in. automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, czujniki parkowania, czy zestaw DVD. Za bezpieczeństwo odpowiadają ABS i 4 poduszki powietrzne.

Szanse na sprzedaż pojazdu w Europie są znikome, ponieważ silnik nie spełnia norm czystości, a pojazd z trudem przekroczył próg trzech gwiazdek w testach C-NCAP.

Chińskie koncerny motoryzacyjne coraz częściej podpatrują zachodnich gigantów i ich pomysły na dobrą reklamę. W ubiegłym roku znany piłkarz Lionel Andrés Messi został oficjalnie ambasadorem marki Chery w czterech krajach: w Chinach, Rosji, na Ukrainie i w Chile.

Autor Hadyś Michał
Hadyś Michał
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków