W Infiniti M35h zastosowano system hybrydowy, składający się z jednego silnika elektrycznego i dwóch sprzęgieł. Atutem modelu jest również niski współczynnik oporu aerodynamicznego, Cx ma bowiem wartość 0,26. Hybryda Infiniti może poszczycić się także niską masą 1830 kg, co oznacza, że nowe auto waży mniej niż siostrzany model - wysokoprężny M30d.

Nowy flagowy model Infiniti ma konkurować z czołówką europejskich samochodów reprezentacyjnych. Pomoże mu w tym ekonomika spalania, gdyż w cyklu pozamiejskim zużywa on 5,7 l/100 km paliwa. Jest to wynik imponujący, zważywszy na fakt, że Infiniti M35h to pięciometrowy sedan, rozwijający prędkość maksymalną 250 km/h i któremu przyspieszenia może pozazdrościć wiele samochodów sportowych.

Wysokie osiągi przy jednoczesnej niskiej emisji spalin, to zasługa silnika elektrycznego o mocy 68 KM.

Zastosowany w aucie system Direct Response Hybrid pozwala na jazdę w ekologicznym cyklu elektrycznym z prędkością do około 80 km/h, zwiększając przez to zalety hybrydy i pozwalając na jej szersze zastosowanie - od wolnego ruchu miejskiego aż po jazdę autostradą. Testy wykazały, że przy jeździe mieszanej, M35h może być napędzany w trybie elektrycznym aż przez 50 proc. czasu jazdy. System pozwala też odzyskiwać energię, traconą zwykle przy zmniejszaniu prędkości lub hamowaniu, i wykorzystywać ją do ładowania baterii.

Infiniti rozwiązało problem jezdy trybie elektrycznym, której towarzyszy cisza mogąca stważać zagrożenie dla pieszych, a w szczególności dla osób niewidomych lub niedowidzących. System imitujący odgłosy nadjeżdżającego samochodu (VSP - Approaching Vehicle Sound for Pedestrians) ostrzega bowiem o zbliżaniu się auta. M35h jest pierwszą na świecie hybrydą, w której standardowo jest montowana ta technologia bezpieczeństwa. Do 30 km/h system VSP emituje przyjemny, zupełnie nieuciążliwy dźwięk, którego częstotliwość i natężenie zmienia się zależnie od prędkości samochodu.

Pod maską Infiniti M35h znalazła się 3,5-litrowa jednostka V6 o mocy 306 KM, która należy do tej samej rodziny silników V6 co jednostka 3,7 l, napędzająca model M37, ale różni się charakterystyką momentu obrotowego. Moment obrotowy dopasowano do mocy silnika elektrycznego i w Infiniti M35h osiąga on wartość 270 Nm przy 1770 obr./min.

Ceny hybrydowego auta zostaną ogłoszone wkrótce.