Wersja OPC czwartej generacji Corsy w słowach producenta oznacza przede wszystkim wysoką zwinność oraz kontrolę, która zapewni niebywałą przyjemność z jazdy. Auto zostało wyposażone w turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra. Jest on w stanie wygenerować moc rzędu 192 koni mechanicznych, co sprawia, że trzydrzwiowy kompakt rozpędza się do prędkości 100 km/h w przeciągu 7,2 sekundy. Prędkość maksymalna "niebieskiej rakiety" wynosi 225 km/h. Dzięki funkcji "overboost" maksymalny moment obrotowy wynoszący 230 Nm może być chwilowo zwiększany do wartości 260 Nm. Cała moc przenoszona jest na przednią oś za pomocą sześciobiegowej przekładni. Nowa jednostka zapewnia bardzo dobrą elastyczność na piątym biegu. Przyspieszenie 80-120 km/h zajmuje nowej Corsie jedynie 6,7 sekundy. Wysokie osiągi nie wpływają drastycznie na zużycie paliwa. Mieści się ono w przyzwoitej granicy 7,9 l/100km.

Sportowe ambicje modelu ujawnia na pierwszy rzut oka z pewnością wygląd nadwozia. Uwagę zwraca spoiler dachowy, a także muskularne zderzaki z przodu i z tyłu, w których wydrążono dodatkowe wloty powietrza. Wyjątkowy wygląd zapewnia także centralnie umieszczony wydech z trójkątną końcówką oraz sportowe lusterka. Konstruktorzy Opla spędzili wiele godzin na torze testowym Nurburgring, aby uzyskać równowagę w kwestii właściwości jezdnych. Mocne zmiany dotknęły profilu tylnej osi. Zmianie uległ kąt tylnej belki skrętnej oraz ustawienia amortyzatorów. Zawieszenie zostało obniżone o 10 mm. Poza tym zastosowano większy stabilizator. Standardowy układ ESP w samochodzie można wyłączyć w każdej chwili, aby bez opieki komputera wycisnąć z auta ‘ile fabryka dała’. Nowa Corsa OPC została osadzona standardowo na siedemnastocalowych felgach z lekkich stopów ubranych w opony o rozmiarach 215/45 R17. Opcjonalnie można zdecydować się na 18 calowe obręcze i opony o wysokości 225 mm. W kwestii hamowania zastosowano wentylowane tarcze o rozmiarach 308 (przód) oraz 264 (tył).

Zadziorny charakter ujawnia się mocno we wnętrzu auta. Oprócz standardowych progów, wskaźników w chromowanych obwódkach, czerwonych wskazówek oraz wlotów powietrza w niebieskich obwódkach uwagę zwraca spłaszczona na dole, obleczona skórą kierownica. Konsola centralna została pofarbowana lakierem fortepianowym, a pedały pokryte zostały aluminium. Nowością będą na pewno sportowe fotele Recaro połączone z zagłówkami.

Alain Visser, dyrektor ds. europejskiego marketingu Opla uważa, że modele OPC są ucieleśnieniem czystego sportu, łączącego w sobie markę, emocje i pasję. Nowa Corsa przeznaczona jest dla osób młodych, który oczekują od auta mnóstwo radości z jazdy.