Pomimo nagłego spadku cen paliw, producent promuje tego crossovera jako najoszczędniejszy w swojej klasie. Według zapewnień inżynierów Chevroleta, ten SUV spalać ma 7,8 l/100km w trasie, natomiast w mieście spalanie sięgnąć ma 11,2 litrów na 100 km. To w przypadku słabszego z oferowanych silników. Mocniejszy spalać ma 9,4 l/100km w trasie i 13 l/100km w jeździe miejskiej.

Do wyboru będą dwie wersje jednostek napędowych. Podstawowy 2,4-litrowy silnik osiągać będzie 182 KM mocy, natomiast większy V6 o pojemności 3 litrów produkować będzie 255 KM. Producent spodziewa się, że mniejszy i bardziej oszczędny motor wybierze aż dwie trzecie nabywców.

Nadwozie Equinoxa to w zasadzie połączenie Chevroleta Malibu i modelu Traverse. Dziennikarze amerykańscy opisując tę premierę podkreślają, że w czasach, kiedy klienci zwracają szczególną uwagę na oszczędność samochodów, udało się zbudować pojazd, który przy niskim zapotrzebowaniu na paliwo nie wymagał znaczącej redukcji rozmiarów, a co za tym idzie, użyteczności auta.

Ten crossover wyposażony został w ogromny zbiornik paliwa, dzięki któremu po zatankowaniu do pełna przejechać można średnio około 800 kilometrów. Wyposażenie podstawowe to m.in. sześć poduszek powietrznych, tarcze hamulcowe na wszystkich kołach, system kontroli trakcji, nawigacja satelitarna oraz system audio. Dla zwiększenia komfortu jazdy w zimowych warunkach, producent dołożył jeszcze podgrzewanie przednich siedzeń.

Opcjonalnie Equinox może posiadać napęd na wszystkie koła oraz felgi z lekkich stopów, o średnicy 17-, 18-, lub 19 cali. Dostępny za dopłatą jest także telefoniczny system Bluetooth, dysk twardy do zapisania muzyki, gniazdo USB, zestaw DVD z dwoma ekranami w zagłówkach przednich siedzeń, kamera cofania oraz osiem głośników.

Sprzedaż tego modelu Chevroleta ruszy w połowie 2009 roku, a premiera zapowiedziana jest na 11 stycznia, o godzinie 10:10 czasu lokalnego, podczas targów motoryzacyjnych w Detroit.