Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest przednia szyba, która rozciąga się aż do słupków B. Aby zapobiec nadmiernemu nagrzewaniu wnętrza, szkło zawiera filtry blokujące przedostawanie promieniowania do kabiny. Inżynierowie postarali się także, by szum powietrza opływającego panoramiczny dach nie był zbyt dokuczliwy dla pasażerów. Producent ma nadzieję, że rozwiązanie to, nazwane "Zenith", spodoba się klientom.

Z zewnątrz widoczne są liczne chromowane listwy, które znajdują się wokół grilla, na granicy szyba/stal na dachu samochodu, a także wokół auta, na dolnej krawędzi okien, na klapie bagażnika, lusterkach czy klamkach.

Stylistyka auta została zupełnie zmieniona w stosunku do poprzednika. Zderzak przedni posiada wbudowane halogeny przeciwmgłowe, z tyłu zaś znajdziemy całkiem nowe klosze lamp. Dolna część tylnego zderzaka pozostanie czarna.

Długość nowego C3 wynosi 3,94 m, co oznacza, że jest o 12 cm dłuższy od poprzednika. Także szerokość jest większa o 5 cm i wynosi 1,71 m. Średnica zawracania ma być równa 10,2 m, co jest również wynikiem nieco lepszym, niż w starym C3.

Jednym z silników, jakie napędzać będą Citroena C3 nowej generacji jest bardzo nowoczesny i oszczędny HDi 90 DFPS. Średnia emisja CO2 wynieść ma początkowo 99 g/km, z tendencją do jej obniżenia w roku 2011 do poziomu 90 g/km. Producent wyposaży tę jednostkę w system start/stop.

Wnętrze otrzyma bardzo świeży design, utrzymany w dwutonowej kolorystyce, z dużą możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb klienta. Wyposażenie standardowe ma objąć m.in. radio CD, klimatyzację, nawigację satelitarną.

Nowy Citroen C3 montowany będzie w francuskiej fabrykach w Aulnay i Poissy. Do sprzedaży wejdzie pod koniec tego roku. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione.

Salon i serwis Citroen