Nowy McLaren GT posiada klasyczne cechy Grand Tourera, czyli łączy świetne osiągi z łatwością pokonywania długich dystansów. Jest lekki, szybki i mocno angażuje zmysły kierowcy. Dzieli DNA z McLarenem Speedtail, z pięknym, ultralekkim nadwoziem oraz innowacyjnymi, luksusowymi, najwyższej jakości materiałami.
Trudno uwierzyć, że ta sportowa sylwetka kryje bagażnik o pojemności 570 litrów. Niskie umieszczenie silnika oraz odpowiednie rozmieszczenie układu wydechowego pozwoliło na powiększenie bagażnika z tyłu do 420 l. Z łatwością pomieści się tu torba golfowa dwie pary nart o długości 185 cm wraz z butami, czy walizki bagażu podręcznego. A przecież możemy również skorzystać z drugiego bagażnika z przodu o pojemności 150 l.
McLaren GT oferuje również bardziej komfortowe zawieszenie. System Proactive Damping Control pozwala dopasować komfort jazdy do potrzeb, a hydrauliczny układ kierowniczy z elektryczną pompą oleju zapewnia bezpośredni kontakt kierowcy z samochodem. Zwiększono nieznacznie prześwit, by w mieście nie szorować nosem po asfalcie. Mierząc prawie 470 cm, nowy McLaren jest dłuższy, niż jakikolwiek inny model serii Sports lub Super. Zwisy sięgają dalej, niż było to tradycją McLarena, ale 10-stopniowy kąt natarcia (13 stopni przy podniesionym zawieszeniu) oznacza, że nowy McLaren GT poradzi sobie z najwyższymi progami zwalniającymi. W połączeniu z prześwitem o wysokości 110 mm (130 mm przy podniesionym zawieszeniu) oznacza to, że GT może całkiem swobodnie poruszać się po mieście. Szerokość nadwozia i rozstaw kół nowego McLarena GT są uwypuklone wyjątkowym ukształtowaniem przodu, które projektanci nazwali "hammerhead line" (hammerhead - ang. rekin-młot), przebiegające w poprzek maski i prowadzące wzrok do boków pojazdu.
Wnętrze jest nie tylko bardziej komfortowe, ale również przestronniejsze. Nowe wygodniejsze fotele zapewniają trzymanie boczne na poziomie, który umożliwia jazdę torową. W skład systemu audio firmy Bowers & Wilkins wchodzi 12 głośników, w tym m.in. wykonane z włókna węglowego subwoofery oraz średniotonowe głośniki z kevlaru. Standardowe wykończenie wnętrza skórą Nappa w zależności od wybranej specyfikacji samochodu może zostać zmienione na luksusową skórę naturalną lub Alcantarę. Pod koniec 2019 roku do wyboru będzie również kaszmir. To pierwszy raz, kiedy ta ekskluzywna tkanina pojawi się w seryjnie produkowanym samochodzie.
Dzięki rozmiękczonym o 50 proc. w porównaniu do McLarena 600LT poduszkom silnika hałas generowany przez strukturę samochodu jest mniejszy, a dźwięki niskiej częstotliwości emitowane do kabiny przez strukturę włókna węglowego są redukowane, a nie wzmacniane, tak jak to ma miejsce w modelu Senna. W trybie Comfort nowy McLaren GT jest najwygodniejszym McLarenem w historii.
Tradycyjnie w McLarenie liczy się każdy gram. Dzięki konstrukcji z włókna węglowego wraz z aluminiowymi elementami nadwozia udało się osiągnąć imponujący stosunek mocy do masy: 405 KM na tonę. Czterolitrowy silnik twin-turbo V8 (M840TE), który oferuje 620 KM i 630 Nm, pozwala przyspieszyć do 100 km/godz. w 3,2 s. (do 200 km/h w 9 s) i rozpędzić się do 326 km/h. 630 Nm dostępne jest w zakresie obrotów 5500-6500, ale ponad 95% tej wartości można uzyskać w szerokim spektrum pomiędzy 3000 a 7250 obr./min. Nowy silnik współpracuje z siedmiobiegową skrzynią SSG ułatwiającą liniowe, płynne i niezwykle dynamiczne przyspieszanie.
Salony McLarena na całym świecie przyjmują już zamówienia na nowego McLarena GT, który trafiać do rąk klientów pod koniec 2019 roku. Cena w Polsce zaczyna się od 237 500 euro.