Renault Latitude zwraca uwagę elegancką i rasową sylwetką, z wyważonymi proporcjami, obszernym wnętrzem, dynamicznym przodem oraz masywnym tyłem. Według producenta, samochód jest przeznaczony dla klientów przywiązujących wagę do wysokiej jakości wykończenia i komfortu.

Nowy sedan Renault nie jest małym samochodem. Wymiary zewnętrzne to 4,89 m długości, 1,83 m szerokości i 1,49 m wysokości. Z przodu zamontowano adaptacyjne i kierunkowe biksenonowe reflektory. Linie auta zostały wyeksponowane chromowanymi elementami, a masywna bryła tyłu pozwala oczekiwać bagażnika o pojemności na poziomie najlepszych samochodów w tym segmencie.

Renault Latitude zostało opracowane przy wykorzystaniu całego konstrukcyjnego know-how Renault na bazie nowego Renault Samsunga SM5 wprowadzonego niedawno na rynek koreański. Dzięki temu samochód ma zapewniać wysoki komfort jazdy, cichą pracę silnika, precyzyjnie działające zawieszenie i mocne jednostki napędowe.

W zakresie jakości i niezawodności Renault Latitude zostało wyposażone w komponenty przejęte od Aliansu Renault-Nissan i montowane zgodnie z jego standardami. Lista wyposażenia, która zostanie podana do wiadomości w późniejszym terminie, obejmuje innowacyjne systemy i elementy podnoszące komfort: dwufunkcyjny jonizator powietrza z podwójnym rozpylaczem zapachów, fotel kierowcy z funkcją masażu, system audio Bose Premium, karta Renault hands free i inne.

Wprowadzane stopniowo w kolejnych krajach i dostosowywane do potrzeb klientów i rynków Renault Latitude ma zapewnić parametry użytkowe typowe dla aut klasy premium. Będzie flagowym modelem w ofercie Renault przeznaczonej na światowe rynki.

Auto, które zostanie zaprezentowane na najbliższym salonie samochodowym w Moskwie, pojawi się w sprzedaży jesienią 2010 roku, głównie w Azji, Afryce, Rosji, Turcji, Krajach Zatoki Perskiej, Australii i Meksyku. Europejska wersja Renault Latitude będzie jedną z nowości na salonie paryskim.