W styczniu wskaźnik spadku liczony rok do roku był wyjątkowo drastyczny i wynosił -27,0%; z każdym kolejnym miesiącem zmniejszał się, by w maju osiągnąć -4,5%, w czerwcu przełamać tendencję spadkową (+2,4%), a rekordowy wzrost wykazać w listopadzie (+26,6%). W grudniu 2009 r. sprzedaż była o 16,0% większa niż rok wcześniej.

W ostatnim miesiącu 2009 roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Europie wyniosła ponad 1 milion 074 tysiące sztuk i była o 9,1% mniejsza niż w listopadzie, ale o 16,0% większa niż w grudniu poprzedniego roku.

Największy wynik miesięcznego zestawienia należy do Francji - 228,4 tys. aut, która osiągnęła też jeden z największych wskaźników wzrostu w porównaniu do poprzedniego roku (o 48,6%). W czołowej piątce największych europejskich rynków samochodowych tylko niemiecki odnotował w grudniu mniejszy wynik niż rok wcześniej (215,6 tys. aut, spadek o 4,6%). Kolejne: włoski, brytyjski i hiszpański wykazały wzrosty sprzedaży, odpowiednio: 165,4 tys. aut, +16,7%, 150,9 tys. aut, +38,9% i 90,6 tys. aut, +25,1%. Rezultat polskiego rynku - 28 499 aut jest szóstym rezultatem grudniowego zestawienia.

Listę największych rynków samochodowych w Europie otwiera niezmiennie rynek niemiecki, gdzie całoroczna sprzedaż wyniosła w 2009 roku 3 807 175 sztuk, o 23,2% więcej niż przed rokiem. Tym samym udział rynku zwiększył się z 21,0 do 26,3%.

Wiceliderem rocznego podsumowania jest obecnie rynek francuski. Wynik 2 268 671 sprzedanych aut pozwolił Francji na awans z czwartej pozycji rok wcześniej, a wzrost o 10,7% w ciągu roku przyczynił się do wzrostu udziału w rynku z 13,9 do 15,7%.

Na trzecią lokatę spadł wicelider sprzed roku - rynek włoski, gdzie sprzedano 2 158 010 aut, o 0,2% mniej niż w roku poprzednim. Mimo spadku udział rynku włoskiego nieznacznie zwiększył się w tym czasie (z 14,7 do 14,9%).

Poza podium wypadł też rynek brytyjski, gdzie sumaryczny wynik na koniec 2009 roku wyniósł 1 994 999 aut i był o 6,4% mniejszy niż rok wcześniej. Pozycja rynku brytyjskiego uległa osłabieniu, a udział w rynku europejskim zmniejszył się z 14,5 do 13,8%.

Na piątej pozycji utrzymała się Hiszpania, gdzie w ciągu roku sprzedano 952 772 auta, o niemal 18,0% mniej niż w poprzednim roku. Kolejność pozostałych rynków w czołówce podsumowania jest identyczna jak rok wcześniej: Belgia (476 194 auta, spadek o 11,2%), Holandia (387 679 aut, spadek o 22,5%), Polska (320 206 aut, wzrost o 0,06%), Austria (319 403 auta, wzrost o 8,8%), a pierwszą dziesiątkę zamyka ponownie Szwajcaria (264 798 aut, spadek o 8,2%).

Spośród rynków, sklasyfikowanych poza wymienioną ścisłą czołówką, rosnące wyniki wykazały tylko dwa: rynek czeski (na 13. pozycji, 161 659 aut, wzrost o 12,5%) i słowacki (20. lokata, 74 717 aut, wzrost o 6,7%).

Łącznie na Starym Kontynencie w ciągu całego minionego roku sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 14 481 632 sztuki, co oznacza stosunkowo niewielki spadek - o 1,6%. Podobnie jak na koniec 2008 roku, w 2009 sprzedaż aut na 1000 mieszkańców wyniosła w Europie 30 sztuk. Tradycyjnie liderem takiego rankingu jest Luksemburg ze wskaźnikiem 110 aut (rok wcześniej było to jednak 121 sztuk). Na kolejnych miejscach znalazły się Belgia (47 aut), Niemcy (46 aut), Francja i Austria (po 39 aut), Włochy (38 aut), Szwajcaria (37 aut), Wielka Brytania (34 auta), Słowenia (28 aut), Hiszpania, Holandia i Szwecja (po 24 auta), a dziesiąty wynik należy do Norwegii (22 auta). Polska ze wskaźnikiem 8 aut na 1000 mieszkańców plasuje się poza pierwszą dwudziestką rankingu.