Logo

BMW M2 z akcesoriami M Performance wygląda jak z filmu "Szybcy i wściekli". A jak jeździ?

  • BMW M2 to sportowe coupe z silnikiem R6 o mocy 480 KM, napędem na tylne koła i fantastycznymi, ale wymagającymi fotelami kubełkowymi
  • Testowany egzemplarz wyposażono w akcesoria M Performance za ponad 120 tys. zł, w tym tytanowy wydech za 47 tys.
  • M2 to auto o ogromnych możliwościach, wymaga od kierowcy sporych umiejętności albo powściągliwości
  • Samochód był użyczony przez importera, a po teście został zwrócony
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Prezentowane BMW M2 Coupe w żarówiastym kolorze Sao Paulo M to model drugiej generacji po miniliftingu przeprowadzonym w drugiej połowie 2024 r. Zyskał nieco wyższą moc (o 20 koni) oraz wiele kosmetycznych zmian zewnętrznych i wewnętrznych. Ciekawostka: "dwójka" coupe nie jest produkowana w Niemczech, a w Meksyku.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jaka jest moc silnika BMW M2?
Jakie akcesoria M Performance ma testowany egzemplarz?
Ile kosztuje podstawowa wersja BMW M2?
Jakie jest zużycie paliwa w mieście dla BMW M2?

Ile włókna węglowego może mieć BMW M2 Coupe?

BMW M2, które widzisz na zdjęciach, to samochód chyba ze wszystkimi akcesoriami M Performance, jakie możesz zamówić do tego modelu. Ich wartość przekroczyła 120 tys. złotych. Najdroższy jest układ wydechowy z czterema tytanowymi centralnie wyprowadzonymi "strzelbami" (prawie 47 tys. zł). Wyglądają groźnie, ale nie są ekstremalnie głośne. Drugi na liście jest duży tylny spojler z karbonu (prawie 20 tys.), dalej nakładki na progi (około 8,5 tys.) i osłona silnika z włókna węglowego (7 tys. zł).

Oczywiście elementów z włókna węglowego w prezentowanym BMW M2 jest znacznie więcej: wloty powietrza, splittery, panele na zderzakach, obudowy lusterek, cały dach (część innego pakietu M Race Track), a nawet nakładka na korek od wlewu paliwa. Karbon dosłownie "wylewa" się z każdej strony (w środku również go nie brakuje).

Uwagę zwraca także czerwony pas holowniczy zamontowany w przednim zderzaku (jak w prawdziwej wyścigówce). Nawet przyciski blokady drzwi mają logo BMW M, które można dostrzec zza szyby. Jest klimat.

Nowe BMW M2: moc, skrzynia biegów, osiągi

Pod maską pracuje specjalność zakładu BMW — sześć cylindrów w rzędzie, trzy litry pojemności, dwie turbosprężarki, zmienne fazy rozrządu. Silnik M2 standardowo współpracuje z automatyczną skrzynią biegów M Steptronic, to "manual" jest w opcji. W pierwszym przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi równe 600 Nm (o 50 więcej niż w drugim), moc jest taka sama w obu przypadkach — po modernizacji wynosi 480 KM.

Jednostka napędowa natychmiast reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, a także lubi wysokie obroty. Ze wspomnianym "automatem" tworzy świetny duet. Układ Drivelogic pozwala na szybką modyfikację charakterystyki zmiany biegów (trzy ustawienia wybierane przyciskiem na dźwigni). Kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę, używając łopatek przy kierownicy, które znajdują się obok specjalnych przycisków M1 i M2, o których nieco dalej.

BMW M2 z akcesoriami M Performance
BMW M2 z akcesoriami M PerformanceŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Czasy przyspieszeń są na najwyższym poziomie: 0-100 km na godz. w 4,0 sekundy (o 0,1 s szybciej niż przed zmianami), 0-200 km na godz. w 12,9 sekundy (o 0,6 s szybciej). To samochód tylnonapędowy, więc musi być sucho. Z dodatkowym pakietem M Driver prędkość maksymalna wynosi aż 285 km na godz. Żeby skorzystać z tak wysokich osiągów, należy pojechać na tor wyścigowy.

Czy BMW M2 da się wygodnie jeździć na co dzień?

Tak, ale… Po zmianach karbonowe fotele przednie to nadal dodatkowo płatna opcja, ale aby je mieć, nie musisz już kupować całego pakietu M Race Track za prawie 63 tys. złotych (testowane BMW M2 go miało). Przednie "kubełki" pobawiono zbędnej masy. Wyglądają fantastycznie — mają zintegrowane zagłówki, otwory na pasy wielopunktowe i widoczne elementy z włókna węglowego. Ponadto są twarde i głębokie, choć niepozbawione regulacji boków oparć. Fotele M Carbon sprawdzą się podczas sportowej jazdy, ale na co dzień potrafią dać w kość. Wsiadanie do samochodu, jak i wysiadanie, staje się utrudnione, ponieważ boczki siedziska mocno wystają, ograniczając lukę pomiędzy kierownicą. Warto przemyśleć wybór tej opcji, jeśli na torze pojawiasz się okazjonalnie.

Cała reszta jak najbardziej nadaje się do codziennego użytkowania. Klienci tego oczekują, więc nawet sportowe samochody stały się "cywilizowane" i nie są pozbawione wygód znanych z aut premium. W ustawieniach Comfort praca wszystkich podzespołów BMW M2 jest wygładzona: mniejszy opór stawia kierownica, skrzynia niżej zmienia biegi, działa system start/stop, elektronika utrzymuje auto w bezpiecznych ryzach, jest dostępna funkcja auto hold itd. Być może dla niektórych może być zbyt twardo nawet w miękkim ustawieniu amortyzatorów (szczególnie z "kubełkami"), ale w końcu mamy do czynienia z autem sportowym, a nie tylko stylizowanym na sportowe. Opony są niskoprofilowe: 275/35 ZR19 na osi przedniej i 285/30 ZR20 na tylnej.

Jaka jest prawdziwa natura BMW M2?

Wystarczy chwila, aby BMW M2 stało się wyścigową maszyną. Dwa kliknięcia (wybór i potwierdzenie) i całkowicie zmieniasz ustawienia wielu podzespołów samochodu. To właśnie do tego przewidziano wspomniane czerwone przyciski-skróty przy kierownicy — M1 i M2. Np. jednym możesz aktywować nieco bardziej sportowe ustawienia, a drugim te najbardziej hardcorowe.

Jest co zmieniać, więc warto wcześniej posiedzieć w spokoju w samochodzie i stworzyć ulubione konfiguracje. Potem nie będzie trzeba przedzierać się przez rozbudowane menu M Setup. Kierowca ma dostęp nie tylko do opcji ustawień silnika i skrzyni biegów, adaptacyjnego zawieszenia czy niezwykle precyzyjnego układu kierowniczego, ale również zintegrowanego układu hamulcowego z tarczami pływającymi, systemu ESP (DSC) oraz kontroli trakcji, która pozwala ustawić indywidualne progi interwencji w celu ograniczenia poślizgu kół.

Są jeszcze dodatkowe tryby jazdy: Road, Sport i Track. W drugim nie ma "pikającego" asystenta prędkości i aktywowane są sportowe wskaźniki, w trzecim wyłączani są asystenci wspomagający kierowcę. Już w Sporcie silnik odczuwalnie pracuje na wyższych obrotach, a wydech ma bardziej basowy pomruk i robi "popcorn". Jazda poprawia humor.

Oczywiście tak mocny samochód z napędem na tył i odpiętymi systemami to już zabawka dla wprawnego kierowcy. BMW M2 to świetny driftowóz — jego rozkład mas wynosi niemal idealnie 50:50. Pozwala nawet analizować jazdę w kontrolowanym poślizgu za pomocą specjalnej aplikacji w komputerze pokładowym. Zastrzegam, aby nie robić tego na drogach publicznych i parkingach, bo policja jest na taką jazdę szczególnie wyczulona.

Ile paliwa zużywa BMW M2?

Wyniki spalania nie są szokująco wysokie. W mieście przy spokojnej, przepisowej jeździe 480-konny silnik 3.0 R6 zadowala się około 13 litrami benzyny na 100 km. Dynamiczne prowadzenie może oznaczać 15 litrów. W trasie BMW M2 zużywa od 10 do 12 l/100 km. Górna granica zależy od sposobu użytkowania — torowa jazda będzie znacznie droższa, to oczywiste.

BMW M2 z akcesoriami M Performance
BMW M2 z akcesoriami M PerformanceŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Ile kosztuje BMW M2?

"Baza" to wydatek 359 tys. złotych. Cena testowanej specyfikacji wzrosła do 458 tys. złotych, głównie za sprawą pakietu M Race Track (62,7 tys. złotych), w który wchodzą wspomniane kubełkowe fotele, dach z włókna węglowego i zwiększona prędkość maksymalna (opcja M Driver zawiera voucherem na szkolenie ze sportowej jazdy). W cenie mamy też pakiet serwisowy. Do tego wszystkiego dochodzi ponad 120 tys. złotych za mnóstwo akcesoriów M Performance. Jestem ciekawy, czy ktoś zdecydował się aż tak mocno doposażyć swoją prywatną "M-dwójkę".

BMW M2 — opinia

Samochód o ogromnych możliwościach, który wymaga od kierowcy sporych umiejętności albo powściągliwości. Wygląd to rzecz gustu. Nie każdemu się spodoba, szczególnie w tak ekstremalnym wydaniu ze wszystkimi akcesoriami M Performance — jednak z technicznego punktu widzenia to majstersztyk. Prawdziwa "emka". Nie ma drugiego takiego coupe w tej klasie na rynku.

BMW M2 — dane techniczne

Silnikbenz. R6, 2993 cm3, biturbo
Moc maksymalna480 KM/6250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy600 Nm/2700-5620 obr./min
Skrzynia biegów/napędaut. 8b./ na tylne koła
Przyspieszenie 0-100 km/h4,0 s
Prędkość maksymalna285 km/h
Średnie zużycie paliwa9,7 l/100 km (WLTP)
Długośc/szerokość/wysokość4580/1887/1403/2747 mm
Masa własna/ładowność1730 kg/425 kg
Pojemność bagażnika390 l
Cena458 100 zł (bez elementów M Performance)
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu