Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Porównanie: nowa Astra kontra reszta świata

6 lis 15 07:00

Opel pokłada ogromne nadzieje w swoim odświeżonym kompakcie, ale konkurencja także nie próżnuje. Czy nowa Astra poradzi sobie z pięcioma groźnymi rywalami, mimo że jej silnik ma niewielką pojemność? Jak na razie – na naszym zdjęciu – Opel prowadzi peleton do mety. Zobaczcie, czy utrzyma prowadzenie!

Udostępnij
0
Skomentuj

Pięciu na jednego – to nie brzmi sprawiedliwie. Tym bardziej że przed nowym kompaktem Opla konfrontacja z bezlitosnymi konkurentami. Przede wszystkim Astra musi stawić czoła zrównoważonemu Golfowi, który z wielu porównań wyszedł obronną ręką.

W wersji z dwulitrowym dieslem Volkswagen prezentuje wysoki poziom, który już nieraz przyniósł mu zwycięstwo. Według zapewnień koncernu z Wolfsburga w dwulitrowym motorze z rodziny nowych turbodiesli nie wykorzystano nieuczciwych trików do obejścia przepisów dotyczących emisji spalin, możemy więc z czystym sumieniem skonfrontować Golfa z rywalami. I nie mamy obaw o nielegalne zanieczyszczanie środowiska nadmiarem spalin – oczywiście, jeśli wierzyć koncernowi, który zasłynął z oszukiwania swych klientów.

Obok Golfa w blokach stoi wysoko ceniony Ford Focus. Tradycyjnie ten model lubi nadrabiać punkty w kategorii „zwinność”. A w zasadzie on ich nie nadrabia, lecz zyskuje, bo jeżeli kierowca i pasażer Focusa nie będą zbyt wyrośnięci, to raczej nie znajdą powodów do narzekań, gdyż relatywnie ciasna kabina nie będzie im przeszkadzała.

Nowa Astra z pewnością nie szokuje awangardą, ale przekonuje talentami

Dalej mamy dwóch specjalistów od dobrego stosunku jakości do ceny – Hyundai i30 i Kia cee’d mają bogate wyposażenie z zakresu komfortu (bo z zakresu bezpieczeństwa już nie do końca) i najdłuższe gwarancje na rynku. Kia daje 7 lat ochrony. Do tego oba auta mają w tym towarzystwie atrakcyjne ceny, które wcale nie przekładają się na jakieś radykalne wyrzeczenia pod względem praktyczności czy komfortu pasażerów. Dlatego jeżeli ktoś chce kupić tanio, to w zasadzie już wybrał zwycięzcę. Rywale są bardziej kosztowni.

Jest tu jeszcze oryginalny Peugeot 308. Ma szlachetnie wykonane, eleganckie wnętrze, wyróżnia go francuski szyk. Pod maską – tak jak w Volkswagenie i Fordzie – pracuje mocny dwulitrowy motor wysokoprężny. Oto więc nasi zawodnicy. Tak skonfigurowana drużyna tylko czeka, żeby pożreć i rozjechać każdego, kto stanie z nią do walki. Oj, Oplu... Lekko nie będzie!

Na szczęście jednak nowa Astra nie musi się bać. W dziesiątej generacji tego kompaktu (licząc od Kadetta A z 1962 r.) Opel wziął pod uwagę lekcje wyciągnięte z poprzednich aut. Zawieszenie? Niemal bez zarzutu. Systemów asystujących w Astrze nie brakuje, tak samo jak licznych funkcji multimedialnych. Silnik? Na poziomie. Jest czysty, spełnia normę emisji spalin Euro 6 i na papierze – czyli według oderwanego od rzeczywistości europejskiego cyklu pomiaru zużycia paliwa – zadowala się średnio 3,7 l/100 km. Sami oczywiście sprawdzimy spalanie i skonfrontujemy dane katalogowe z rzeczywistymi wynikami testu. Tak czy inaczej, utalentowana Astra może zdobyć wiele punktów. Czy jednak wystarczy ich, żeby pobić konkurentów? Dowiecie się tego z kolejnych stron.

Peugeot 308 2.0 HDi

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf Foto: Auto Bild

Peugeot ma swoją wizję miejsca kierowcy. Nie ma na rynku innego kompaktu, którego twórcy poszliby aż tak radykalną drogą. Pierwszą reakcją towarzyszącą zajęciu miejsca w kokpicie jest zaskoczenie. Drugim odczuciem będzie euforia spowodowana elegancką, czystą formą deski rozdzielczej. Trzeci etap to przyzwyczajanie się do tego wszystkiego, co Peugeot wymyślił.

Diesel dobrze ciągnie i kulturalnie brzmi, ale pali najwięcej w porównaniu

Kierowca ma w rękach małą kierownicę, a nad nią, tuż pod szybą, umieszczone są zegary, ze wskazówkami obracającymi się w przeciwnych kierunkach. Chociaż intuicja podpowiada kierowcy, że wraz z ruchem wskazówki w prawą stronę obroty i prędkość powinny wzrastać, Francuzi zadecydowali, że będzie inaczej.

Mimo poręcznej kierownicy zachowanie podczas jazdy jest nieco ociężałe – benzynowe wersje „308-ki” bardziej spontanicznie reagowały na skręt kierownicą. W porównaniu z konkurentami Peugeot jest dosyć ciężki, a duże pofałdowania jezdni skutkują bujaniem nadwozia. Poza tym biegi niechętnie wchodzą, a miękkie fotele nie zapewniają wystarczającego podparcia. Na dokładkę Peugeot rozczarowuje długą drogą hamowania.

Peugeot 308 2.0 HDi - plusy: Luksusowa atmosfera w kabinie, dobre przyspieszenie, przyjemne brzmienie silnika, duży bagażnik, przyjazne multimedia.

Peugeot 308 2.0 HDi - minusy: Zbyt udziwniony kokpit nie każdemu kierowcy pozwala zająć wygodną pozycję, relatywnie wysokie spalanie.

Hyundai i30 1.6 CRDi

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne Foto: Auto Bild

Że niby jest nudny? Niektórzy tak bowiem wypowiadają się o produktach Hyundaia. My za to spytamy: a czy Golf z wyglądu jest bardziej interesujący? Nawet oponenci koreańskiej marki powinni przyznać, że i30 to zgrabne i efektowne auto, a gdyby jednak się opierali, to argument w postaci pięcioletniej gwarancji na pewno zagłuszy ich wątpliwości.

Trudno uwierzyć, że leniwe i30 ma pod maską tyle koni, co Astra

Jeżeli ktoś nie ma wygórowanych wymagań i nie spędza wieczorów z nosem w tabelach z wynikami pomiarów przyspieszenia, to będzie z Hyundaia zadowolony. Silnik dyskretnie warkocze, zawieszenie gorliwie (choć nie tak skutecznie, jak u liderów tego porównania) niweluje nierówności w jezdni – czego chcieć więcej? Na przykład systemów asystujących albo nowoczesnych multimediów.

Oprócz automatu parkującego, który w dodatku jest dostępny jedynie w najdroższej specyfikacji, nie uświadczycie tu żadnych nowoczesnych wspomagaczy. Silnikowi brakuje też pary. Według naszych pomiarów i30 zostaje daleko w tyle za pięcioma konkurentami, nawet za siostrzaną konstrukcją Kii. Hyundai za to znakomicie hamuje – z prędkości 100 km/h zatrzymuje się po 34 m.

Hyundai i30 1.6 CRDi - plusy: Dobre hamulce, wysoki poziom wyposażenia z zakresu komfortu, niska cena zakupu, prosta obsługa czytelnych instrumentów.

Hyundai i30 1.6 CRDi - minusy: Kierowca nie może liczyć na wsparcie najnowszych systemów asystujących. Typ raczej do spokojnej jazdy, nie lubi być poganiany.

Kia Cee’d 1.6 CRDi

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne Foto: Auto Bild

Kia hamuje ze 100 KM/H na dystansie 33,8 metra! Jak na spokojny samochód kompaktowy to niesamowity wynik, chociaż Hyundai jest niewiele gorszy. Takie hamulce można kupić w dobrej cenie, bo pod tym względem Kia jest naprawdę korzystnie skalkulowana.

Dobra cena i siedem lat spokoju – ta kombinacja działa jak magnes

Jakby tego było mało, dostaniecie aż o 5 lat dłuższą gwarancję niż w Volkswagenie! Kia cee'd ma też inne zalety – na przykład bardzo przyzwoicie jeździ. W bezpośrednim porównaniu jest może bardziej ospały od Focusa, a zawieszenie nie pracuje tak komfortowo i pewnie, jak w Golfie. Z drugiej strony jest jednak wystarczająco komfortowe podczas dalekich podróży i dostosowane do dużej ładowności – Kią można przewieźć aż 552 kg.

Szkoda tylko, że diesel potrafi być głośny, a podczas wyprzedzania brakuje mu trochę pary. Ciekawe, że mimo niemal identycznej masy cee’d jest o niemal sekundę szybszy w sprincie do „setki” od bratniego i30. Kia wypada także lepiej w próbie elastyczności, a mimo to wykazuje się takim samym zużyciem paliwa, jak Hyundai. Niedawny lifting odmłodził cee’da, ale nie zmienił radykalnie jego charakteru.

Kia Cee’d 1.6 CRDi - plusy: Czytelne i praktyczne instrumentarium, bogate wyposażenie z zakresu komfortu, atrakcyjne warunki gwarancji, znakomite hamulce.

Kia Cee’d 1.6 CRDi - minusy: Silnik mógłby pracować żwawiej i ciszej, fotelom brakuje zdecydowanego wyprofilowania, układ kierowniczy daje średnie wyczucie.

Ford Focus 2.0 TDCi

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne Foto: Auto Bild

Focus sprawia frajdę podczas jazdy – trudno znaleźć kierowcę, który polemizowałby z tą tezą. Chyba że nigdy tego samochodu nie prowadził i jest po uszy zakochany w innej marce, a zauroczenie przesłania mu prawdziwy obraz. Na Focusa obecnej generacji w kwestii frajdy z pokonywania serpentyn nie ma mocnych: to jedno z najprzyjemniejszych w prowadzeniu współczesnych aut kompaktowych z pasywnym resorowaniem.

Nawet podczas szybkiej jazdy Ford zachowuje niebywały spokój

Tego Forda prowadzi się zwinnie i lekko, a układ kierowniczy jest bardzo dobrze zbalansowany: z jednej strony wystarczająco spontanicznie reaguje, ale z drugiej – nie aż tak żywiołowo, żeby prowadzenie Focusa wymagało nadmiernego skupienia podczas jazdy autostradowej. Projektanci układu jezdnego Peugeota z pewnością mogliby wziąć kilka korepetycji w Fordzie.

Silnik Focusa nie irytuje klekotem, za to prężnie rozwija moc i dumnie prezentuje swoje 370 Nm. To w sumie nic nowego w tym modelu. Ford dołożył mu teraz jednak porcję komfortu. Poza tym kierowca może polegać na zastępie systemów asystujących. Oprócz aktywnego asystenta pasa ruchu jest tu także system ostrzegający o kolizji.

Ford Focus 2.0 TDCi - plusy: Zwinne prowadzenie, żywiołowy silnik i dopracowana skrzynia biegów – do tego świetnie pasuje resorowanie Focusa.

Ford Focus 2.0 TDCi - minusy: Kabina Forda oferuje mniej przestrzeni niż najprzestronniejsi rywale i to jest w zasadzie główna wada tego bardzo udanego auta.

VW Golf 2.0 TDI

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne Foto: Auto Bild

Nic dziwnego, że ten segment nazywa się klasą Golfa. Kompaktowy Volkswagen pokazuje bowiem w każdym detalu (niestety, także w cenie), co naprawdę jest istotne: wysoka funkcjonalność, przestronność, praktyczność i brak kompromisów w kwestii komfortu i stabilności jazdy. Auto z Wolfsburga ma to opanowane.

Jedni nienawidzą go za to, jak jest dobry. Inni go za to kochają

Być może jego konserwatywny wygląd nie przyciąga spojrzeń, ale za to pasażerowie cieszą się wygodą, obsługa jest łatwa, a dzięki stosunkowo pionowo ustawionym szybom także widoczność okazuje się lepsza niż w dynamicznie narysowanej Astrze. Żeby przekonać się o właściwościach jezdnych Golfa, wystarczy ruszyć z miejsca. Stosunkowo cichy silnik dobrze ciągnie, przytomnie reaguje na gaz, a lewarek z łatwością przemyka między biegami – taki diesel potrafi sprawiać frajdę.

Zawieszenie też robi swoje jak należy. Golf stabilnie trzyma się drogi, a jednocześnie godnie resoruje. Pomaga mu w tym układ adaptacyjnych amortyzatorów. W ustawieniu Comfort wygładza także poważne nierówności. Tam gdzie w Kii i Hyundaiu zaczyna już wstrząsać pasażerami, system DCC w Volkswagenie ma jeszcze rezerwy.

VW Golf 2.0 TDI - plusy: Dojrzałe zachowanie podczas jazdy i resorowanie, nienaganne fotele, dużo miejsca, ponadprzeciętnie dynamiczny silnik.

VW Golf 2.0 TDI - minusy: Wysoka cena zakupu – za te pieniądze można mieć samochód klasy średniej. Ładowność powinna być wyższa.

Opel Astra 1.6 CDTI

Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne Porównanie - nowa Astra kontra reszta świata: Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - spalanie, opinie, dane techniczne Foto: Auto Bild

Udało się, Astra ograła Golfa! Trzeba jednak zaznaczyć, że jej zwycięstwo nie jest wynikiem przebojowości, lecz raczej naszej zaawansowanej porównawczej arytmetyki, która pozwala uzyskać drobne punkty za najmniejsze talenty i w finale uzbierać pokaźną sumę. Choć Astra zrobiła ogromne postępy i trudno wytknąć jej poważne wady, to jednak nadal są kategorie, w których może się czegoś nauczyć.

Astra miała trochę szczęścia, ale uczciwie zebrała punkty

Chociażby zawieszenie. Przy wyższych prędkościach albo na znacznych nierównościach odpowiednio reaguje i dobrze trzyma karoserię Astry w ryzach. Za to na drobnych niedoskonałościach nawierzchni podczas wolnej jazdy do kabiny są przekazywane wstrząsy. Silnik pracuje co prawda pełną parą i zużywa bardzo mało paliwa, ale powyżej 3 tys. obrotów staje się głośny. Biegi też nie są przełączane tak dobrze, jak na zwycięzcę przystało.

Układ kierowniczy przyjemnie bezpośrednio reaguje, ale brakuje komunikatów zwrotnych. Niektóre materiały w szykownym kokpicie niezręcznie dobrano – na przykład konsolę między przednimi fotelami zakrywa plastikowy panel o kiepskiej jakości. To małe rzeczy, ale mają znaczenie.

Opel Astra 1.6 CDTI - plusy: Elastyczny i mocny silnik o niskim spalaniu. Pod maską tkwi nowoczesna technika, na pokładzie komplet asystentów jazdy.

Opel Astra 1.6 CDTI - minusy: Słaba widoczność, miejscami nie najlepsze wykończenie. Mechanizmowi zmiany biegów przydałaby się większa precyzja.

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - katalogowe dane techniczne

Opel VW Ford Kia Hyundai Peugeot
Silnik: typ/cylindry/zawory turbodiesel/R4/16 turbodiesel/R4/16 turbodiesel/R4/16 turbodiesel/R4/16 turbodiesel/R4/16 turbodiesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie common rail common rail common rail common rail common rail common rail
Pojemność skokowa (cm3) 1598 1968 1997 1582 1582 1997
Moc maksymalna (KM/obr./min) 136/3500 150/3500 150/3750 136/4000 136/4000 150/4000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 320/2000 340/1750 370/2000 280/1500 280/1500 370/2000
Prędkość maksymalna (km/h) 205 216 210 196 197 218
Skrzynia biegów man. 6 man. 6 man. 6 man. 6 man. 6 man. 6
Napęd przedni przedni przedni przedni przedni przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/t tw/t tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 370-1210 380-1270 363-1262 380-1318 378-1316 420-1228
Opony testowanego auta 225/45 R 17 225/45 R 17 215/50 R 17 205/55 R 16 205/55 R 16 225/40 R 18
Pojemność zbiornika paliwa (l) 47 50 60 53 53 52
Emisja CO2 (g/km) 99 106 105 99 99 97
Czynnik układu klimatyzacji R1234yf R134a R134a R1234yf R1234yf R1234yf
Dł./szer./wys. (mm) 4370/1809/1485 4255/1799/1452 4358/1823/1484 4310/1780/1470 4300/1780/1465 4253/1804/1457

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - wyniki pomiarów drogowych

Astra Golf Focus cee’d i30 308
Przyspieszenie0-50 km/h 3,1 s 3,2 s 3,1 s 3,2 s 3,5 s 3,3 s
0-100 km/h 9,1 s 8,5 s 8,9 s 9,7 s 10,6 s 9,0 s
0-130 km/h 15,3 s 14,0 s 15,0 s 16,2 s 18,5 s 14,5 s
Elastyczność60-100 km/h (4. bieg) 5,7 s 6,5 s 6,8 s 9,6 s 9,9 s 7,3 s
80-120 km/h (6. bieg) 10,1 s 12,6 s 14,1 s 17,3 s 18,4 s 14,8 s
Masa rzeczywista/ładowność 1330/545 kg 1402/458 kg 1451/599 kg 1368/552 kg 1379/541 kg 1425/445 kg
Rozdział masy (przód/tył) 62/38 proc. 61/39 proc. 62/38 proc. 62/38 proc. 62/38 proc. 64/36 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,2/11,3 m 10,9/11,1 m 11,4/11,5 m 11,4/11,2 m 11,2/11,0 m 10,8/11,2 m
Hamowanie               ze 100 km/h (zimne) 35,1 m 35,2 m 35,2 m 33,8 m 34,1 m 36,7 m
ze 100 km/h (gorące) 34,3 m 34,6 m 34,6 m 34,8 m 34,6 m 36,1 m
Hałas w kabinieprzy 50 km/h 59 dB (A) 59 dB (A) 59 dB (A) 60 dB (A) 61 dB (A) 59 dB (A)
przy 100 km/h 67 dB (A) 66 dB (A) 68 dB (A) 67 dB (A) 68 dB (A) 69 dB (A)
przy 130 km/h 71 dB (A) 70 dB (A) 70 dB (A) 71 dB (A) 70 dB (A) 71 dB (A)
Spalanie testowe 4,8 l/100 km 5,1 l/100 km 5,3 l/100 km 5,2 l/100 km 5,2 l/100 km 5,7 l/100 km
Zasięg 970 km 980 km 1130 km 1010 km 1010 km 910 km

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - wymiary kabin

Opel Astra VW Golf Ford Focus Kia cee'd Hyundai i30 Peugeot 308
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1170 1190 1140 1130 1130 1160
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1450 1480 1445 1475 1480 1480
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1040 1010 1035 1020 1030 1015
Zakres regulacji fotela (mm) 245 240 230 210 190 225
Indeks miejsca na nogi z tyłu (mm) 735 765 730 740 755 700
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1440 1455 1410 1470 1480 1435
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 960 975 925 935 940 935
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 335 350 370 360 375 320

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - wyposażenie

Astra Golf Focus cee’d i30 308
Wersja 1.6 CDTI Dynamic 2.0 TDI Highline 2.0 TDCi Titanium 1.6 CRDi L 1.6 CRDi Comfort 2.0 HDi Allure15)
Airbagi czołowe S S S S S S
Airbagi boczne S S S S S S
Airbag kolanowy N S N N N10) N
Kurtyny powietrzne S S S S S S
System stabilizacji jazdy ESP S S S S S S
Światła przeciwmgielne/ksenonowe/LED S/N/5500 zł S/1380 lub 5640 zł2)/N S/4100 zł/N S/N/N S/N10)/N S/N/S
Lusterko elektrochromatyczne S S 3950 zł5) S S S
Klimatyzacja manualna/automatyczna N/S N/S N/S N/S N/S N/S
Elektrycznie sterowane szyby p/t S/S S/S S/S S/S S/S S/S
Elektrycznie sterowane lusterka S S S S S S
Radioodtwarzacz CD lub MP3 S S S S S S (CD – dopłata: 600 zł)
Sterowanie radiem na kierownicy S S S S S S
USB/Bluetooth/nawigacja S/S/3000 zł 16903)/16903)/2850 zł S/S/4120 zł S/S/2000 zł6) S/S/5500 zł9) S/S/2500 zł
Tempomat z ogranicznikiem prędkości S S S S S S
Podgrzewane fotele przednie 1 500 zł 1 160 zł 900 zł 2500 zł7) 1 000 zł 700 zł
Składana i dzielona tylna kanapa S S S S S S
Asystent automatycznego parkowania 3500 zł1) 910 zł 1 500 zł 4000 zł8) N10) 1500 zł11)
Ostrzeganie lub ham. przed przeszkodą S 790 zł4) 3950 zł5) N N 3000 zł12)
Monitoring martwego pola lusterek 3500 zł1) 1 480 zł 3950 zł5) 4000 zł8) N 1500 zł11)
Asystent utrzymania pasa ruchu S 5640 zł2) 3950 zł5) N N N
Czujniki parkowania/deszczu 1700 zł/S 1690 zł3)/S 1150/3950 zł5) S/S S/N10) S/S
Aluminiowe felgi/kamera cofania S/2000 lub 3500 zł1) S/940 zł S/1000 zł S/2000 zł6) S/5500 zł9) S/2000 zł
Lakier metalizowany 2 200 zł 1 990 zł 1 950 zł 2 000 zł 1 900 zł 2 000 zł

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - koszty i gwarancja

Astra Golf Focus cee’d i30 308
Cena podstawowa testowanej wersji 84 900 zł 99 020 zł 85 190 zł 79 040 zł 73 990 zł 97 700 zł15)
Gwarancja mechaniczna 2 lata 2 lata 3 lata 7 lat 5 lat 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km wg wskazań co 20 tys. km co 30 tys. km co 30 tys. km co 30 tys. km
Cena po doposażeniu 96 900 zł 118 430 zł13) 102 010 zł14) 85 040 zł 79 490 zł 109 500 zł15), 16)

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana; 1)pakiet; 2)pakiet; 3)pakiet; 4)zawiera aktywny tempomat; 5)pakiet; 6)pakiet; 7)zawiera prędkościomierz LCD oraz podgrzewaną kierownicę; 8)pakiet; 9)pakiet; 10)dostępne w Premium; 11)pakiet; 12)zawiera aktywny tempomat; 13)cena zawiera 17-calowe koła za 770 zł oraz adaptacyjne zawieszenie za 4340 zł; 14)cena zawiera 17-calowe koła za 2150 zł; 15)silnik 2.0 HDi dostępny w Polsce tylko w nadwoziu kombi (SW) – specyfikację i oszacowanie ceny testowanego hatchbacka oparliśmy o polską specyfikację wersji SW; 16)cena zawiera 18-calowe koła za 2200 zł.

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. Pkt. Astra Golf Focus cee’d i30 308
Przestronność z przodu 40 32 34 27 27 26 31
Przestronność z tyłu 30 20 25 20 22 25 16
Pojemność bagażnika 25 14 14 14 14 14 16
Ładowność 15 11 9 12 11 11 9
Widoczność 20 16 17 16 16 17 17
Fotele, pozycja kierowcy 30 27 28 27 26 25 25
Ergonomia obsługi 20 17 18 17 18 18 16
Jakość wykończenia 20 16 17 16 16 16 16
Suma punktów 200 153 162 149 150 152 146
Napęd i zawieszenie Maks. Pkt. Astra Golf Focus cee’d i30 308
Przyspieszenie 25 18 19 18 17 15 18
Elastyczność 25 19 17 16 13 12 16
Poziom hałasu 15 9 10 9 9 8 9
Skrzynia biegów 15 12 14 14 13 13 13
Zachowanie na drodze 30 27 28 29 25 25 26
Komfort jazdy 30 26 28 27 24 24 25
Układ kierowniczy 15 14 15 15 12 12 14
Średnica zawracania 5 4 4 3 4 4 4
Skuteczność hamulców 40 35 34 34 36 36 28
Suma punktów 200 164 169 165 153 149 153
Koszty Maks. Pkt. Astra Golf Focus cee’d i30 308
Cena po doposażeniu 50 31 22 29 35 37 26
Zużycie paliwa 30 25 23 23 23 23 21
Wyposażenie – komfort 30 25 25 25 25 25 25
Wyposażenie – bezpieczeństwo 30 28 29 28 19 17 26
Ubezpieczenia 10 7 7 8 8 8 7
Gwarancja 15 8 8 10 15 14 8
Przeglądy 20 20 13 13 20 20 20
Suma punktów 185 144 127 136 145 144 133
Wynik końcowy 585 461 458 450 448 445 432
Miejsce w teście 1. 2. 3. 4. 5. 6.

Spalanie katalogowe kontra testowe: fabryczne dane do kosza!

Poniższe wykresy mówią same za siebie: europejski cykl testowy, w którym na hamowni mierzy się spalanie, to kpiny z przyszłych właścicieli samochodów. Jeżeli ktoś zaufa danym katalogowym, będzie zawiedziony. Jak bardzo?

Spalanie katalogowe kontra testowe zuzycie paliwa Spalanie katalogowe kontra testowe zuzycie paliwa Foto: Auto Świat

Najgorzej jest w przypadku Peugeota, który nie dość, że spalił najwięcej w teście, to na dodatek różnica na tle danych fabrycznych okazała się procentowo największa i wyniosła ponad pięćdziesiąt procent spalania katalogowego. Najmniejszą różnicą może się pochwalić okryty złą sławą afery spalinowej (choć to silnik z innej rodziny) dwulitrowiec 2.0 TDI w Volkswagenie Golfie.

Różnica między spalaniem katalogowym a zmierzonym zużyciem paliwa Różnica między spalaniem katalogowym a zmierzonym zużyciem paliwa Foto: Auto Świat

Porównanie - nowa Astra kontra Ford Focus, Hyundai i30, Kia cee'd, Peugeot 308 i VW Golf - podsumowanie

Astra wygrała na punkty i dobrze się zaprezentowała, ale nie jest to typ, który skradł nasze serca. Co więc polecamy? Jak prowadzić, to Forda. Jak podróżować, to w Golfie. Jak kupować, to Kię lub Hyundaia. Jak błyszczeć, to w Peugeocie. A Oplem trzeba się po prostu przejechać przed zakupem.

Jak zwykle zapraszamy do komentowania - najciekawsze wypowiedzi wykorzystamy w dedykowanym artykule. Chcecie być cytowani? Piszcie!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.
Czy odnowiona Astra wygląda jak przełomowy model Opla?
Tak

49 %

Nie

51 %

Tak

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej