Na chwilę obecną nawierzchnia i stan techniczny odcinka wykonanego jeszcze w latach trzydziestych XX wieku jest w opłakanym stanie. Zaplanowana przez GDDKiA przebudowa drogi ma znacząco usprawnić komunikację oraz wpłynie na poprawę bezpieczeństwa.

Modernizacja odcinka A-6 wiąże się z całkowitą zmianą popękanej nawierzchni betonowej na nowoczesną konstrukcję z betonu asfaltowego. Dodatkowo poprawione zostaną istniejące już obiekty inżynierskie np. dostosowanie nośności obiektów mostowych, skorygowanie parametrów łuków poziomych i pionowych zgodnie z aktualnymi dla drogi klasy "A", a co za tym idzie dostosowanie do wymagań UE i NATO. Zmiany te dodatkowo pozwolą na zwiększenie zakresu przebudowywanego fragmentu A-6 o długość 7,7 km.

Inwestycja obejmuje przebudowę obu jezdni (powstaną: dwie jezdnie po 7,0 m, dwa pasy awaryjne po 2,75 m, pas rozdziału 5 m oraz pobocze o szerokości 1,25 m) oraz przebudowę 12 wiaduktów, 1 mostu oraz estakady na odcinku Węzeł Gryfino - Węzeł Kijewo. Dokumentacja techniczna całego przedsięwzięcia opracowana została przez Transprojekt Gdański Sp. z o.o.

Droga na docinku około 1 km przebiega przez tereny Szczecińskiego Parku Krajobrazowego "Puszcza Bukowa" oraz w dalszej części przez otuliny tego parku. Przyjęte w projekcie rozwiązania w zakresie odpadów mają zapewnić brak zagrożenia dla gleb i wód gruntowych. Zaplanowane jest czyszczenie urządzeń odwadniających oraz budowa odwodnienia - kanalizacja deszczowa wraz ze zbiornikami odparowującymi, separatorami i osadnikami. Dodatkowo w celu ochrony osiedli mieszkaniowych przed hałasem przewidziano ustawienie ekranów akustycznych z zastosowaniem elementów przeźroczystych ze względów widokowych. Ponadto zaplanowano nasadzenie zieleni na szerokości około 10-30 m.

Inwestycja współfinansowana będzie w 75% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i 25% z budżetu państwa. Zakłada się, że prace nad przebudową będą trwały 21 miesięcy. Otwarcie ofert przetargowych nastąpiło 1 marca 2005r., do przetargu przystąpiło 7 firm, (cena ofertowa brutto ogłoszona w czasie otwarcia ofert):

1. Konsorcjum: NCC + PRM + Prinż (128,26 mln zł)

2. Budimex Dromex S.A (114,21 mln zł)

3. Konsorcjum: Kirchner + Mosty Łódź (122,21 mln zł)

4. HABAU (127,71 mln zł)

5. NECSO (126,99 mln zł)

6. Teerag Asdag (138,22 mln zł)

7. STRABAG (126,49 mln zł)

Na dzień dzisiejszy Komisja Przetargowa jeszcze pracuje i nie został wybrany wykonawca. Według założeń rządowego harmonogramu budowy autostrad odcinek ma być przekazany do eksploatacji w 2006 r.