Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi S4

Audi S4

Audi S4

Audi S4 to usportowiona wersja jednego z najpopularniejszych aut klasy średniej – modelu A4.

Pierwsze auto o nazwie S4 powstało już co prawda w 1991 roku (C4), ale jest ono nieco wyżej pozycjonowane niż A4, o czym świadczy między innymi przemianowanie go w późniejszym czasie na S6. Tak czy inaczej, nie można mu odmówić temperamentu, bo choć wyglądem nie wyróżniał się z tłumu, to pod maską znajdował się wpierw 5-cylindrowy silnik turbo o mocy 230 KM, a potem 8-cylindrowa jednostka o mocy 280 KM.

Za poprzednika I generacji S4 należy raczej uznać RS2 bazujący na modelu 80. Pierwsza S4 oparta na A4 B5 powstała w 1997 roku. Inżynierowie z Ingolstadt skupili się bardziej wokół modyfikacji zawieszenia, hamulców i silnika niż wyglądu, bowiem dla laika będzie to zwykłe A4 z większymi felgami(18-calowymi). Wprawne oko dostrzeże zmodyfikowany przedni i tylny zderzak oraz dokładki progowe, a także malutkie znaczki „S4” na przednim grillu, tylnej klapie oraz we wnętrzu na kierownicy.

Pod maską znajdziemy 2.7-litrowy silnik biturbo o mocy 265 KM, co w połączeniu z napędem quattro daje doskonałą trakcję. Auto występowało zarówno jako sedan, jak i Avant. S4 była topową odmianą A4 B5 do momentu debiutu RS4 w 1999 roku.

Produkcję S4 B5 zakończono w 2001 roku.

II generacja S4, oparta na A4 B6 pojawiła się na rynku w 2002 roku. Była dostępna również w 2 wersjach nadwoziowych, a kosmetyczne zmiany sugerowały, że mamy do czynienia z wilkiem w owczej skórze. Bowiem kryjący się pod maską 344-konny silnik o pojemności 4.2 litra i 8 cylindrach, rozpędzał S4 do 100 km/h w 5,6 sekundy. We wnętrzu uwagę zwracają emblematy „S4” na kierownicy oraz na tarczy obrotomierza.

W 2004 roku do wyboru była jeszcze trzecia wersja nadwoziowa S4-cabrio. Produkcja sedana i Avanta zakończyła się w tym samym roku, a wersji bez dachu-po roku.

III generację S4 wprowadzono w 2004 roku, czyli w tym samym roku, co model na którym się opierał-A4 B7. Ponieważ ta generacja była technicznie bardzo podobna do poprzedniej, tak naprawdę zmianie uległ tylko wygląd, a wolnossący silnik V8, został zachowany bez zmian. Sportowa wersja, jak przystało na Audi, subtelnie dawała znać o swym zadziornym charakterze i nie wyrywała się przed szereg. Bardziej widoczne zmiany zewnętrzne zarezerwowano dla RS4. A tak, S4 otrzymała tyle samo co poprzednicy-emblematy „S4”, lekko zmodyfikowane przedni i tylny zderzak, mała lotkę na tylnej klapie a także 4 końcówki wydechu.

Napęd był przekazywany na wszystkie koła, a ze skrzyń biegów można było wybierać pomiędzy 6-stopniową przekładnią manualną, a dwusprzęgłową Tiptronic. Przez 2 lata dostępne były sedan i kombi, a w 2006 roku do oferty dołączył także cabrio.

Ostatecznie produkcja S4 B7 zakończyła się w 2008 roku.

W tym samym roku zaprezentowano IV generację S4, której wzorem było A4 B8. Tutaj w porównaniu do poprzedniej generacji, zmiany były już znaczne.

W dobie downsizingu zdecydowano się odjąć 2 cylindry i pod maską zagościł silnik V6 o pojemności 3 litrów z doładowaniem, który generował 333 KM. Czas sprintu do „setki” skrócił się w porównaniu z poprzednikiem o pół sekundy. Nadwozie, zgodnie z tradycją, nie „pręży muskułów” i nosi tylko nieliczne ślady odmienności. Tym razem, Audi wróciło do początków i nie wypuściło wersji cabrio (nawet jako A4) i dostępny był sedan lub Avant. Moc oczywiście przenoszona na pomocą napędu quattro na wszystkie koła.

W 2015 roku we Frankfurcie zaprezentowano najszybsze ze wszystkich pięciu generacji wydanie S4-wzorowane na A4 B9.

Pod maską pozostał 3-litrowy silnik TFSI V6, jednak moc wzrosła do 354 KM, co zaowocowało czasem przyspieszenia do „setki” wynoszącym niecałe 5 sekund. Od cywilnej wersji A4 odróżnia je przede wszystkim możliwość zamówienia sportowego mechanizmu różnicowego, niższy o 23 mm prześwit i dynamiczny układ kierowniczy. Stylistyczne zmiany dotknęły tych samych elementów, co w poprzednich generacjach-zmodyfikowane zderzaki, 4 końcówki wydechu oraz większe felgi choć i tak już bazowa wersja A4 B9 wygląda bardzo dynamicznie i agresywnie.

Audi S4 - generacje

Ikona samochodu

Audi S4 I C4 (1991 - 1994)

Audi S4 II B5 (1997&nbsp-&nbsp2001)

Audi S4 II B5 (1997 - 2001)

Audi S4 III B6 (2003&nbsp-&nbsp2005)

Audi S4 III B6 (2003 - 2005)

Audi S4 IV B7  (2004&nbsp-&nbsp2008)

Audi S4 IV B7 (2004 - 2008)

Audi S4 V B8 (2008&nbsp-&nbsp)

Audi S4 V B8 (2008 - )

Audi S4 - powiązane artykuły

Auta, które za kilka lat będą poszukiwanymi klasykami

Auta, które za kilka lat będą poszukiwanymi klasykami

W przypadku aut używanych cieszymy się zawsze dwukrotnie: gdy je kupujemy i gdy uda nam się je sprzedać. Oto 7 propozycji, które w przyszłości mogą sprawić jeszcze więcej radości – ich ceny powinny rosnąć

Auto Świat GO - ucieczka od cywilizacji

Auto Świat GO - ucieczka od cywilizacji

Audi S4 Avant – dyskrecja to jego drugie imię | TEST

Audi S4 Avant – dyskrecja to jego drugie imię | TEST

Nudne i perfekcyjne – te dwa słowa najlepiej opisują to co możemy znaleźć obecnie w salonach Audi. Na szczęście ofertę wzbogacają wersje usportowione takie jak S czy RS – tu na nudę nie ma miejsca. Przekonałem się o tym jeżdżąc Audi S4 Avant.

Audi A4 po liftingu – sportowy duch i wymogi ekologii | TEST

Audi A4 po liftingu – sportowy duch i wymogi ekologii | TEST

Cztery lata po debiucie 5. generacja Audi A4 przeszła face lifting. Podczas jazd premierowych 245-konną benzynową wersją quattro sprawdzamy, co się zmieniło.

Audi stawia na diesle - silnik 3.0 TDI w modelach S4, S5, S6 i S7

Audi stawia na diesle - silnik 3.0 TDI w modelach S4, S5, S6 i S7

Audi nie odwraca się od jednostek wysokoprężnych, wręcz przeciwnie w Europie będzie montować tego typu silniki w nowych modelach, w tym usportowionych z literką „S” w oznaczeniu.

Audi S4 B5 Avant 2.7 Biturbo - podwójne turbo, podwójna frajda?

Audi S4 B5 Avant 2.7 Biturbo - podwójne turbo, podwójna frajda?

O najnowszej generacji Audi S4 wyposażonej w motor V6 z kompresorem mówi się, że to prawdziwy powrót do korzeni. Nie bez przyczyny – w latach 90. XX w., zanim nadeszła era wolnossących „potworów” V8 (S4 – B6 i B7), Audi w sportowych wersjach swych rodzinnych limuzyn z powodzeniem montowało jednostki V6 wspomagane turbosprężarką

Ducati Monster S4R – potwór do kwadratu

Ducati Monster S4R – potwór do kwadratu

Praktycznie do początku lat 90. rynek motocyklowy był niezwykle uporządkowany. Można by powiedzieć, że zbyt stateczny i pozbawiony zwariowanych maszyn spełniających zachcianki prawdziwych maniaków. Dosłownie na palcach jednej dłoni mogliśmy policzyć rasowych miejskich agresorów przeznaczonych dla początkujących jak i bardziej wtajemniczonych motocyklistów.

Audi S4 po tuningu – smakowity kąsek

Audi S4 po tuningu – smakowity kąsek

Firma STaSIS proponuje dwa pakiety przeróbek do Audi S4. Oba są bardzo smakowite i niemalże warte grzechu.

Nowe Audi S4 Cabriolet

Rozpoczynające się jutro targi samochodowe w Genewie (od wczoraj udostępnione dla przedstawicieli mediów) są miejscem premiery sportowego kabrioletu Audi S4.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test