Niezwykłość nowego Audi S4 Cabriolet wyraża się w prostocie wyglądu zewnętrznego. Nadwozie, sportowe w swojej sylwetce, nieznacznie lecz jednak zauważalnie różni się od Audi A4 Cabriolet: zderzaki z dużymi otworami wlotowymi powietrza, reflektory ksenonowe z obudową wewnętrzną w kolorze tytanu, aluminiowa obudowa lusterek zewnętrznych. Z tyłu w modelach "S" znajdziemy charakterystyczne duże rury wydechowe po obu stronach auta. Audi S4 Cabriolet porusza się na 18-calowych aluminiowych obręczach kół typu "S" z oponami 235/40 R18.

Ośmiocylindrowy silnik Audi S4 Cabriolet ma moc 344 KM przy 7000 obr/min i przenosi na wał korbowy moment obrotowy 410 Nm przy 3500 obr/min. Duże wrażenie robi doskonała reakcja silnika na sygnały pedału przyspieszenia. Z układu wydechowego wydobywa się głęboki, sportowy, jednak nie natarczywy dźwięk. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Audi S4 Cabriolet potrzebuje tylko 5,9 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Napęd przekazywany jest na 18-calowe aluminiowe obręcze kół poprzez 6-biegową skrzynię biegów najnowszej generacji o bardzo krótkich i precyzyjnych przełożeniach.

Ośmiocylindrowa jednostka napędowa zaskakuje swoimi gabarytami: jej długość wynosi tylko 464 milimetry. Taką zwartość budowy udało się uzyskać inżynierom Audi dzięki umieszczeniu łańcuchowego napędu rozrządu i agregatów pomocniczych po stronie odbioru mocy silnika. Pozwoliło to na zredukowanie długości o całe 52 milimetry. Także ciężar - 195 kilogramów - jest bardzo niewielki jak na silnik ośmiocylindrowy.

Także we wnętrzu od razu widać, że ten kabriolet to S4. Tarcze wskaźników wykonane są w typowym dla modeli "S" szarym kolorze i mają specjalne wskazówki. Elementy dekoracyjne mogą być wykonane z materiału w kolorze "Carbon", z czarnego lakieru, szczotkowanego aluminium lub drewna brzozowego. Sportowy charakter pojazdu podkreśla sportowa skórzana kierownica z trzema ramionami, emblematem "S" i z przełącznikami 6-stopniowej przekładni tiptronic.

Doskonałe trzymanie boczne i jednocześnie wyjątkowy komfort podczas długich podróży zapewniają montowane seryjnie sportowe fotele wykończone Alcantarą i skórą, z elektryczną regulacją położenia oraz podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa i regulowanym podparciem ud.

Także przyjemność kierowania zyskuje dzięki wysokiej sztywności nadwozia ponieważ S4 Cabriolet pozwala prowadzić się na zakrętach z milimetrową dokładnością. Precyzja ta została uzyskana dzięki specjalnemu mocowaniu kolumny kierowniczej, uwzględniającemu typowe dla kabrioletów drgania.

Pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami siły naprężenia i napinaczami dla wszystkich miejsc siedzących należą do bogatego pakietu gwarantującego bezpieczeństwo podobnie jak pełnowymiarowe przednie i boczne poduszki powietrzne. Wbudowane w fotele boczne poduszki powietrzne chronią głowę i tułów.

W przypadku dachowania aktywny system chroniący pasażerów przed skutkami takiego wypadku, umieszczony w podwójnej tylnej ścianie, zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo. Pod wpływem impulsu z czujników, w ciągu ułamków sekund wysuwają się ochronne pałąki znajdujące się za tylnymi siedzeniami. Razem z niezwykle sztywną ramą przedniej szyby zapewniają one zachowanie przestrzeni zwiększającej bezpieczeństwo pasażerów.

Najwyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa zapewnia montowany seryjnie elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP z hydraulicznym asystentem hamowania.

Audi S4 Cabriolet wyposażone jest seryjnie w składany i rozkładany elektrohydraulicznie dach, otwierający się całkowicie automatycznie w niecałe 30 sekund. Wystarczy nacisnąć przycisk, aby miękki składany dach otworzył się lub zamknął. Szyby boczne wysuwają się lub chowają również automatycznie.

Wielkość skrzyni, w której znajduje się składany dach, może być regulowana dźwignią umieszczoną w bagażniku. Tak więc przy zamkniętym dachu pojemność bagażnika może być większa niż wtedy, gdy dach jest schowany.

Nie tylko z powodu ogrzewanej i odpornej na zadrapania tylnej szyby ocieplany składany dach doskonale nadaje się do eksploatacji zimą. Jego konstrukcja z trzech warstw tkaniny i doskonała szczelność zapewnia nie tylko dobrą ochronę, niezależnie od warunków atmosferycznych, lecz także dobrą izolację akustyczną. Także wewnątrz dach jest całkowicie gładki. Elegancki wygląd powierzchni i jakość wykończenie odpowiadają luksusowi panującemu wewnątrz kabrioletu.